Kodiaq vragen en weetjes

massis

Senior Member
Vandaag mijn Kodiaq weggebracht .... gevalletje steenmarter :mad:

Koelvloeistofslang lek ... vreemd genoeg is er volgens de app niks aan de hand :(

Gisteren wel 2 alerts via de app gehad over een storing maar die kun je nergens meer terugvinden in de app.

Welkom bij de club. Ik had 3 luchtslangetjes die in frut geknaagd waren in de eerste week dat'k hem had.

Meteen door de dealer (leaseauto) dubbel antimarterapparaat laten plaatsen. Sindsdien geen schade meer gehad, maar wel 1x een volledig uitgelopen en halfgekookt ei gevonden, 1x de motorblok vol marterpootjes en enkele weken terug ook nog een vissenkop met ruggengraat eraan (10-15cm lang) helemaal uitgedroogd...

'k vind het prachtige beestjes, maar dit soort ongein mogen ze laten..
 

Patbanbu

Actief lid
Heren Kodiaq bestuurders.

Ik rij regelmatig in de stand ECO en dat staat dan ook links bovenin op het scherm van de infotainment.
De versnellingen worden dan met een "E" in plaats van een "D" aangegeven en hij gooit de auto in een vrijloop bij het loslaten van het gas.
Als ik de volgende dag mijn auto weer gebruik staat de auto nog steeds in de stand ECO volgens het infotainment systeem, echter geeft de auto geen "E" bij de versnellingen op de maxidot en gebruikt ook geen vrijloop bij het loslaten van het gas.

Het boekje zegt het volgende:
Na het in- en uitschakelen van het contact wordt de aandrijving in de actuele rijmodus op Normal ingesteld. Om de instelling van de aandrijving te wijzigen opnieuw de betreffende rijmodus selecteren.

maar ook:
■ De momenteel geselecteerde rijmodus wordt in het infotainment in de statusregel naast het symbool  weergegeven.
■ De gekozen rijmodus resp. de instelling van de modus Individual wordt in het actieve gebruikersaccount voor de personalisering opgeslagen


Foutje in het systeem dat hij wel "eco" op het infotainment aangeeft, maar niet effectief in die stand staat?
 

MaxN

Donateur
Je zou eens kunnen proberen de pook vanuit de D naar achteren te tikken, daarmee schakel je normaal tussen D en S, maar zou kunnen dat deze in de ECO stand naar de E schakelt.
 

Toet toet

Senior Member
Hallo Patbanbu,

Ik heb dezelfde ervaring.
Ben alleen gestopt met de Econstand omdat ik het gevoel heb dat dit ook invloed heeft op Front assist. Het lijkt dat er nog meer afstand wordt gehouden wat erg vervelend rijdt gezien het feit dat optrekken ook trager gaat in E.
 

907

Senior Member
Vandaag aangenaam verrast!

In de avond spits rijdt een auto vóór mij in dezelfde rijrichting net voor de afslag op een klaverblad met 10-20km/h snelheids verschil op zijn voorligger. Ik zag dat al 2-3 seconden ervoor aankomen (omdat hij minder afremde als zou moeten) en vergrootte al mijn afstand.
Wat schets mij verbazing. Om het moment van de klap klinkt in mijn auto een waarschuwings piep met tussen de klokken 1 (of 2?) rode auto(’s). Waarschijnlijk een voorwaarschuwing.

Voor mij was de situatie nog niet gevaarlijk door mijn afstand tot het gebeuren maar wel fijn te weten dat de auto tijdig reageert op de botsing.
 

Japanese Power

Donateur
Herkenbaar @907 heb het zelf ook al enkele keren mogen ervaren. Is fracties van secondenwerk en als jij niet zelf had ingegrepen had het systeem dat wel even voor je gedaan. En dat er gaat stevig aan toe ;)
 

Meurtz

Lid
Is er misschien al iemand die zijn adblue zelf bijgetankt heeft? Over 500km is het weer zover en heb eigenlijk geen zin om weer een half uur bij de dealer te moeten wachten tot dat ze hem gevuld hebben..

Heb een tankstation gevonden waar je het zelf kunt doen maar nog geen tijd gehad om te proberen..

Moet wel zeer binnenkort tijd gaan maken anders kom ik niet zo ver meer.. :)

Ik haal altijd een Jerrycan bij de pomp. Prima te doen met de bijgeleverde tuit. Binnen een vloek en een zucht is alles weer bijgevuld.
 

Sk_Hans

Forumguru
Weet iemand in welke versies er onder de (handmatig verstelbare) stoelen een opbergvak zit? In de folder is dat niet echt duidelijk terug te vinden. Het wordt wel genoemd, maar niet bij welke versie het er ook in zit. Ik had eigenlijk verwacht/gehoopt dat het in mijn auto (Ambition Business) ook zou zitten. Mijn Octavia had dat ook en dat was handig.

Maar zowel de bestuurdersstoel als passagiersstoel hebben alleen een grote lege ruimte onder de stoel. Er zit ook geen afdekplaat of zo op. Is zoiets later nog bij te bestellen? In de prijslijst kan ik het ook niet vinden.
 
Laatst bewerkt:

Nick2203

Forumguru
Heb een style business. Bestuurdersstoel is elektrisch (dus geen opbergvak) maar bijrijdersstoel heeft er wel een.
 

907

Senior Member
@opbergla onder stoel, ik heb ook een SB en het is bij mij precies zo als bij Nick2203.

Navigatie vraag:
Gisteren (weer) met de aanhanger achter de auto gereden maar nu met/op de navigatie over een afstand van 120km. Wat mij opviel is dat de reistijd met aanhanger aangesloten veel langer is als zonder. Fijn dat ie daarmee rekeninghoudt. Maar zonder aanhanger (120-130km/h) klopte de aankomsttijd precies op de minuut! Met aanhanger neemt de navi erg veel extra reistijd zodat ik met 95km/h. Wel meer dan 20 minuten eerder aankom dan voorspelt bij aanvang. Beide ritten tussen 22-24h zonder verkeershinder.

Voordat ik de dikke handleiding (weer) induik, weet iemand of de navi-snelheid met aanhanger instelbaar is?
 
Navigatiesnelheid met aanhanger is inderdaad instelbaar :
Voor de routeberekening voor het rijden met aanhangwagen in het hoofdmenu Navigatie de functietoets  → Routeopties →  aantippen.

› Voor het instellen van de maximumsnelheid voor het rijden met aanhangwagen de toets  indrukken en vervolgens de functietoets  → Bestuurders- hulpsysteem → Aanhangwagenherkenning → Maximumsnelheid voor aanhangwagensaantippen.
 

massis

Senior Member
Weet iemand in welke versies er onder de (handmatig verstelbare) stoelen een opbergvak zit? In de folder is dat niet echt duidelijk terug te vinden. Het wordt wel genoemd, maar niet bij welke versie het er ook in zit. Ik had eigenlijk verwacht/gehoopt dat het in mijn auto (Ambition Business) ook zou zitten. Mijn Octavia had dat ook en dat was handig.

Maar zowel de bestuurdersstoel als passagiersstoel hebben alleen een grote lege ruimte onder de stoel. Er zit ook geen afdekplaat of zo op. Is zoiets later nog bij te bestellen? In de prijslijst kan ik het ook niet vinden.

Mijn Belgische Ambition heeft het onder beide zetels...
 

Canon-Eye

Forumguru
Simply Clever. Verbaas me elke keer weer over hoeveel handige zaken er goed is nagedacht!
Maar het verschil tussen een aanhanger en een fietsdrager zal hij niet kunnen detecteren, lijkt me zo. Zul je dus zelf rekening mee moeten houden.

Mijn stokoude losse TTommetje (vorig jaar helaas overleden) had nog de mogelijkheid om handmatig een aangepaste maximumsnelheid in te stellen. Bij de vervanger kan dat niet meer, jammer genoeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: 907
Bovenaan Onderaan