Kodiaq vragen en weetjes

Inhakend op de prijsverhoging, ik zie de Style Business 1.4TSI 92kW niet terugkomen in de lijst, kan ik er vanuit gaan dat daar geen prijsverhoging voorkomt?
 

4tnight

Nieuw lid
Maar alleen nog maar dsg versies, uitzondering de 2.0 4x4 diesel die heeft nog een handbak

Als ik het goed gezien heb :lezen:
 

BramBam

Forumguru
Op de prijslijst staat trouwens gewoon nog de 1.4 en niet de 1.5.

Edit: hebben ze nu gewoon tussendoor een prijsaanpassing gedaan?

Nee, hoor prijzen zijn hetzelfde als in de prijslijst van 1 januari 2018.

Enige verschillen zijn:
  • De 1.4TSI 125pk is niet meer leverbaar;
  • "Active" uitvoering is vervallen;
  • Handbak op de 1.4TSI 4x4 150pk is niet meer leverbaar.
 

wdejong32

Actief lid
Vraag ik me ook af , mijn Kodiaq is besteld half september 2017 en zou september 2018 binnen moeten komen ( Kodiaq Ambition bussnis 1.4 TSI 150 pk DSG , 3e zitrij , glazen panoramadak , 3 zone airco , lava bleu


ik ben heel benieuwd of en wat er mogelijk verandert
 

Facedown

Nieuw lid
Zal dit dan toch bij je dealer voorleggen.

Ben wel benieuwd wat daaruit komt. Heb zelf Style Business in bestelling met Driving Mode Select, juist omdat dit er allemaal mee ingesteld zou moeten kunnen worden.

Skoda customer care heeft teruggemaild met het meest zinloze antwoord ever. Een downloadlink naar de handleiding en verwijzing naar pagina 32, welke alleen een foto van het dashboard bevat? :banghead: dus maar weer een mail teruggestuurd met het verzoek dit keer mijn vraag te beantwoorden.
 

Kweetnie

Senior Member
Vraag ik me ook af , mijn Kodiaq is besteld half september 2017 en zou september 2018 binnen moeten komen ( Kodiaq Ambition bussnis 1.4 TSI 150 pk DSG , 3e zitrij , glazen panoramadak , 3 zone airco , lava bleu


ik ben heel benieuwd of en wat er mogelijk verandert
Hier ook, erg benieuwd.
 

Base77

Senior Member
Vanmorgen gesproken met de garage en die wisten mij te vertellen dat ik gewoon de door mij bestelde auto zou krijgen. De nieuwe motoren en dergelijke zijn alleen voor bestellingen die nu geplaatst worden. Helaas dus geen upgrade voor mij :cry: naar een sterkere motor (nu de 125 pk handgeschakeld). Wel blij dat ik mijn Kodiaq twee weken geleden besteld heb want met de huidige prijzen was het me niet gelukt in de lease :yeah:
Hier ook, erg benieuwd.
 

elsinga

Forumguru
Ik hoorde van de dealer dat dit najaar er een europese aanpassing op de tarieven voor diesel auto's komt, waardoor diesel rijden nog minder aantrekkelijk (lees: duurder...) gaat worden. De meeste dealers hebben om die reden al geen diesels meer als demo meer staan, vertelde hij. Proefrijden in een diesel beer gaat dus lastig worden.

Wie weet er meer? Want mijn bestelling zal rond de herfst zijn en levering rond de zomer van 2019. En ipv een 150pk TDI is eigenlijk alleen de 180pk TSI een optie, om niet teveel in te leveren qua koppel tov mijn 150pk Octavia...
 

Jrtt

Forumguru
Dit is natuurlijk wat je kan verwachten. Wat heb je aan een diesel als je straks geen stad meer in kan? Wat zouden de consequenties voor ons Nederlanders en Belgen kunnen zijn? Zullen wij dit ook gaan merken bij de diesels?

Ik had helaas geen mogelijkheid om een benzine motor te kiezen. Niet zo gek ver van de Duitse grens wonend zal deze regeling mij ook niet goed uitkomen..
 

907

Senior Member
@elsinga
Probeer (en bereken) eens een DSG 1.4 (of straks 1.5) TSI 150pk/250nm. Ik kom zelf uit een 210pk/480nm h6 diesel en natuurlijk hoef je dan nauwelijks terug te schakelen bij versnellen door het koppel, maar door de snelle DSG reactie zit je zo bij de TSI zo op een hoger toerental wanneer nodig.

Ik kom op 35-40k km/jr en heb bij de bestelling in mei 2017 toch voor de TSI gekozen. De aanschaf (6k), de wegenbelasting, de verzekering en het onderhoud haal je in 3 jaar niet in met een lager verbruik en lagere diesel prijs. En straks kan ik een benzine auto makkelijker particulier verkopen dan wel inruilen voor meer dan een “diesel export prijs”....

Verder vond ik de 2.0d bij 1500-/min niet duidelijk fijner rijden dan de 1.4TSI. En veel minder vinnig als mijn oude diesel.
 

elsinga

Forumguru
Qua prijs zit een 180pk DSG 2.0TSI 60 euro per maand hoger netto dan een 150pk hand-6 2.0TDI. Ik denk dat ik met dat prijsverschil wel kan leven, komt een DSG voor terug. En de 150pk hand-6 1.4TSI is 70 euro goedkoper, maar ook een stuk minder koppel. Nu afwachten wat de 1.5TSI's gaan doen qua specs en prijs.
 

907

Senior Member
@elsinga
Ik had zelf (ook) mijn twijfels over de 1.4 TSI, een proefrit van 45min nam die weg.
Vandaag met een 2-asser 5m-laadbak met deellading gereden. Eerlijk gezegd vind ik mijn Kodiaq er fijner mee rijden.
 

elsinga

Forumguru
Nee, nog nooit een automaat gehad (maar wel een aantal keren in de US met een automaat gereden). ;)

We gaat ter zijner tijd gewoon proefrijden (ook met de DSG) en bij de werkgever aangeven dat een beer in benzine uitvoering goedkoper in de lease is dan in diesel, mocht dat nodig zijn.

Ben wel benieuwd naar de specs van de 1.5TSI, met name koppel/toeren van de 150pk.
 
Bovenaan Onderaan