Kodiaq vragen en weetjes

Bakboord1

Forumguru
Kan alleen als je deze optie bij plaatsing order mee laat rekenen voor je leasetarief. Is een achteraf optie dus geen bijtelling.

Dat bedoel ik juist niet.
De kosten die je als berijder maakt voor je auto aan accessoires maar ook bijv tolkosten mag je wettelijk via je bijtelling verrekenen.
Je levert je bonnetjes in bij je administratie en ziet m via je loonstrook terug. Dat scheelt voor de meesten van ons (leaserijders) de helft van het bedrag.
 

Klaasje

Forumguru
Je kunt ook achteraf lederen bekleding laten doen. Als leasemaatschappij maar toestemming geeft. Ik heb dit bij aanvraag toegevoegd als accessoire. Dat dit na levering moet worden toegevoegd
 

waaltje

Senior Member
Heb VIM (Video In Motion) vandaag laten vrijschakelen en de bijrijder en achterpassagier kan nu inderdaad DVD kijken (en TV van mobiel of tablet streamen naar Columbus moet ook kunnen, maar moet nog uitvogelen hoe)

Heb ik toch net in een ander topic aan je gevraagd hoe dat moet.....:deuk: dacht dat je dit al wist....iig ik ben er ook nog niet achter :sterretjes:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Japanese Power

Donateur
Ik heb dit bij aanvraag toegevoegd als accessoire.
Klopt. Ik heb ook een hele waslijst als dealeropties laten doen aan m’n Kodiaq. Maar dat is allemaal al doorgerekend in de definitieve leaseprijs. Alleen kost het me geen bijtelling.

Iets later toevoegen dan contractueel is afgesproken gaat je m.i. niet lukken met de LM (mits je Het contract openbreekt of tegen meerprijs laat aanpassen)
 

Bakboord1

Forumguru
Klopt. Ik heb ook een hele waslijst als dealeropties laten doen aan m’n Kodiaq. Maar dat is allemaal al doorgerekend in de definitieve leaseprijs. Alleen kost het me geen bijtelling.

Iets later toevoegen dan contractueel is afgesproken gaat je m.i. niet lukken met de LM (mits je Het contract openbreekt of tegen meerprijs laat aanpassen)

Toch nog even verduidelijken.
Stel dat ik een trekhaak wil. Dan kan ik dit in de leaseprijs opnemen via de leasemij. Dit verhoogt de leaseprijs en niet de bijtelling. Deze methode is wel bekend.
Je kunt de trekhaak ook zelf betalen. De factuur lever je in bij je salaris administratie (als je werkgever meewerkt) en dan zie je je betaalde factuur terug op je loonstrook verrekend met je bijtelling. Je krijgt dan een belastingvoordeel gelijk aan het tarief van je bijtelling.
Het maximum bedrag waarvoor dit werkt is dus je jaarbedrag van je bijtelling. Deze methode is minder gebruikelijk voor accessoires maar voor bijvoorbeeld een set dakdragers of je tolkosten erg gunstig. En kan ook handig zijn als je aan je maximum leasetarief zit maar toch een trekhaak wilt.
 

Fdierckx

Nieuw lid
Nee, als ik de knop indruk geeft hij aan dat het systeem gedeactiveerd is
Ik heb vorige week voor de eerste maal de trailer assist geprobeerd, werkte prima. Niet aan hoeven zetten, bij achteruit schakelen dedecteerd hij de aanhanger en vraagt hij de autopark knop in te drukken, daarna richting aangeven met knopje voor spiegelregeling.
Nergens optie voor aan of uit te zetten.
 

Van Hoften

Forumguru
@Bakboord1 heeft volkomen gelijk. Alle aan de auto gerelateerde kosten mag je als een eigen bijdrage opvoeren en op de bijtelling (bruto grondslag) in mindering brengen.

Geen leuke klus voor de werkgever (ik spreek even namens mijzelf als werkgever en onze 15 zakelijke rijders als tevens wagenpark beheerder), maar het mag.

Onze medewerkers kunnen aan het eind van ieder jaar in december alle bonnetjes en uitgaven opgeven. Zolang het maar aan de zakelijke auto is te relateren. Overzichtje erbij van alle uitgaven, het totaal van de uitgaven eronder en dan wordt het verwerkt.

Kosten van wasstraat en ruitenwisservloeistof hebben we via de tankpas laten lopen. Hebben we daar geen gezeur over met de vrienden van de Belastingdienst. Dat staat meteen netjes op kenteken en betalen wij als werkgever.
 

Japanese Power

Donateur
@Van Hoften We spreken hier over 2 verschillende zaken. De zaken die hij noemt zijn altijd al zo geweest mits je werkgever mee wil werken.

Maar een volledig ander klokkenhuis in een leaseauto laten inbouwen gaat de LM niet akkoord geven. Maar dat lijkt niet te landen hier :sterretjes:...
 

Japanese Power

Donateur
Een leaseauto is eigendom van de LM. En niet van degene die betaald. Die leent hem van de LM in de samenstelling zoals overeen gekomen in het contract...
 

Rallye

Forumguru
En dan ben je dus hoogstens je mooie nieuwe dashboard kwijt al je de auto inlevert. De LM heeft geen schade, dus kan jou verder geen kosten in rekening brengen.

OT: dat met die kosten in mindering op je bijtelling. Dan moet je leaseregeling daar wel bepalingen over bevatten toch? Zodat alle kosten die het personeelslid zelf maakt worden vertaald in een vergoeding voor privégebruik?
 

Klaasje

Forumguru
@Van Hoften We spreken hier over 2 verschillende zaken. De zaken die hij noemt zijn altijd al zo geweest mits je werkgever mee wil werken.

Maar een volledig ander klokkenhuis in een leaseauto laten inbouwen gaat de LM niet akkoord geven. Maar dat lijkt niet te landen hier :sterretjes:...

Vandaag bij Leaseplan nagevraagd en is geen probleem. Als werkgever toestemming geeft kan het. LP past dan waardevauto aan ivm verzekeringswaarde
 
Bovenaan Onderaan