Kodiaq vragen en weetjes

Facedown

Nieuw lid
Die 2e sleutel bij een style business, is die te koppelen aan een 2e gebruikersaccount of puur een kopie van sleutel 1? Ik kan nergens in Columbus iets over gebruikersaccounts vinden hoewel dat wel in de handleiding beschreven staat. Als ik met sleutel 1 ontgrendel past ie wel de stoel aan maar sleutel 2 lijkt dit niet te doen?
 

BramBam

Forumguru
Die 2e sleutel bij een style business, is die te koppelen aan een 2e gebruikersaccount of puur een kopie van sleutel 1? Ik kan nergens in Columbus iets over gebruikersaccounts vinden hoewel dat wel in de handleiding beschreven staat. Als ik met sleutel 1 ontgrendel past ie wel de stoel aan maar sleutel 2 lijkt dit niet te doen?

upload_2018-3-20_8-5-19.png

Werking is anders voor auto's met de personaliseringsfunctie. Deze auto's hebben (als het goed is) ook 3 sleutels.

upload_2018-3-20_8-7-20.png
upload_2018-3-20_8-7-48.png

upload_2018-3-20_8-8-19.png
upload_2018-3-20_8-8-58.png
 

Facedown

Nieuw lid

BramBam

Forumguru
Thanks die had ik inderdaad gelezen. Behoort 'personalisering' standaard tot de style business? In elk geval lijken de settings bij sleutel 2 bij mij niet onthouden te worden. Maar toevoegen aan het vragenlijstje voor de dealer dan maar..

Nee, is geen standaard optie op Style Business. Moest daarvoor de optie Driving Mode Select meebestellen (€ 110,-). Zo staat het ook in de brochure.

upload_2018-3-20_11-57-37.png
 

Facedown

Nieuw lid
Nee, is geen standaard optie op Style Business (volgens mijn dealer). Moest daarvoor de optie Driving Mode Select meebestellen (€ 110,-).
Laat ik die optie nu erop hebben.. Die knop werkt ook wel (instelling sport, normal etc) maar ik zie niets van gebruikersaccounts terug in Columbus. Die personalisatie optie is er simpelweg niet?
 

Candy white

Nieuw lid
Ik heb een styl bus, met drive mode select. 2 sleutels waarbij stoel en buitenspiegel stand wordt onthouden voor iedere sleutel. Geen verdere personalisaties mogelijk.
 

Facedown

Nieuw lid
Net nog eens geprobeerd; de stoel verstelt zich nu ook met de 2e sleutel. Moest het ook aangemeld met 2e sleutel aanvinken in de settings.
Toch snap ik niet dat de rest van de personalisering settings ontbreekt, terwijl het wel in de handleiding is beschreven. Had het wel leuk gevonden om de sfeerverlichting voor m'n vrouw mooi roze te maken ;)
 

BramBam

Forumguru
Toch snap ik niet dat de rest van de personalisering settings ontbreekt, terwijl het wel in de handleiding is beschreven. Had het wel leuk gevonden om de sfeerverlichting voor m'n vrouw mooi roze te maken ;)

Zal dit dan toch bij je dealer voorleggen.

Ben wel benieuwd wat daaruit komt. Heb zelf Style Business in bestelling met Driving Mode Select, juist omdat dit er allemaal mee ingesteld zou moeten kunnen worden.
 

Facedown

Nieuw lid
Zal dit dan toch bij je dealer voorleggen.

Ben wel benieuwd wat daaruit komt. Heb zelf Style Business in bestelling met Driving Mode Select, juist omdat dit er allemaal mee ingesteld zou moeten kunnen worden.

Ik heb de vraag naar Skoda Nederland gemaild. Ik laat weten wat eruit komt.
 

Sk_Hans

Forumguru
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een vervanging van mijn Octavia en de Kodiaq lijkt me een mooie auto. Alleen jammer van die belachelijke levertijden.

Nu had ik er eentje samengesteld en gebookmarked. Zojuist zag ik dat deze uitvoering niet meer bestaat. De goedkoopste versie die nu op de site van Skoda staat is nu een Ambition 1.5TSi van 36.580 euro.......???
 

BramBam

Forumguru
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een vervanging van mijn Octavia en de Kodiaq lijkt me een mooie auto. Alleen jammer van die belachelijke levertijden.

Nu had ik er eentje samengesteld en gebookmarked. Zojuist zag ik dat deze uitvoering niet meer bestaat. De goedkoopste versie die nu op de site van Skoda staat is nu een Ambition 1.5TSi van 36.580 euro.......???


Was mij inderdaad ook opgevallen dat in de nieuwe prijslijst (m.i.v. 21 maart 2018) de Active niet meer bestaat/leverbaar is.

1.4TSI 125pk is ook vervallen. Waarschijnlijk omdat de 1.4TSI er binnenkort helemaal uit gaat en vervangen wordt door de 1.5TSI.

Prijslijst is te vinden op https://forms.skoda.nl/site/brochure/download?mc=KODIAQ en in de kennisbank (moet nog approved worden): https://www.skodaforum.nl/forum/downloads/kodiaq-prijslijst-m-i-v-21-maart-2018.261/
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Was mij inderdaad ook opgevallen dat in de nieuwe prijslijst (m.i.v. 21 maart 2018) de Active niet meer bestaat/leverbaar is.
Verbaasd me ook niet echt. Denk dat er maar een handjevol Active rondrijden in NL. En dat beleid zie je ook bij de Karoq. De basisuitvoering was net zo duur als de goedkoopste Kodiaq en had veeeel meer opties. Marktwerking heet dat: vraag bepaalt aanbod en helaas bepaalt vraag ook de prijs.
 

Sk_Hans

Forumguru
Ik had zelf de Ambition Business op het oog met 1.4TSI en handgeschakelde bak. Die kostte met een paar kleine opties net over de 35.000 euro. De vergelijkbare uitvoering die nu leverbaar is, is een 1.5TSI met DSG (wil ik helemaal niet) en die kost met dezelfde opties net geen 40.000 euro. Bijna 5000 euro extra, dat is meer dan 14% duurder. Dat is nogal een prijsverhoging!
 
Bovenaan Onderaan