Kodiaq vragen en weetjes

CDK

Forumguru
@Maikelvanmeurs, importeur Pon houdt die standkachel al sinds jaar en dag tegen bij Skoda, dus het zal er wel nooit komen.
Voorruitverwarming is top! Starten, knopje indrukken, 1 minuut wachten en je ruitenwissers vegen de losgeweekte drab van je raam. Een standkachel brengt motor en / of interieur op temperatuur en is prettiger voor de bestuurder, vaak ook effectief bij sneeuw in tegenstelling tot de voorruitverwarming, maar niet leverbaar in NL zoals reeds aangegeven.
Vanwege schaarste waar toeleveranciers debet aan zijn is AID / Virtual Cockpit pas (mondjesmaat) beschikbaar / bestelbaar vanaf modeljaar 2019, dus sowieso ná week 22 van 2018.
 
Laatst bewerkt:

Klaasje

Forumguru
@Maikelvanmeurs, importeur Pon houdt die standkachel al sinds jaar en dag tegen bij Skoda, dus het zal er wel nooit komen.
Voorruitverwarming is top! Starten, knopje indrukken, 1 minuut wachten en je ruitenwissers vegen de losgeweekte drab van je raam. Een standkachel brengt motor en / of interieur op temperatuur en is prettiger voor de bestuurder, vaak ook effectief bij sneeuw in tegenstelling tot de voorruitverwarming, maar niet leverbaar in NL zoals reeds aangegeven.
Vanwege schaarste waar toeleveranciers debet aan zijn is AID / Virtual Cockpit pas (mondjesmaat) beschikbaar vanaf modeljaar 2019, dus ná week 22 van 2018.

Beschikbaar vanaf week33 dit jaar de 2019 versie. Toevallig afgelopen vrijdag bij de dealer geweest. Virtual Cockpit is voorlopig op Kodiaq nog niet leverbaar. Zal medio 2019 worden. Karoq juni 2018
 

Antera

Donateur
Zou dat eenvoudig uit te schakelen zijn die koplampsproeiers?
Een zekering of fiche loskoppelen.
Misschien een vagcom dingetje ?

Heb de sproeiers nog niet eerder uit hoeven zetten en daarnaast is het niet onbelangrijk dat sproeien voor jouw en je tegenliggers. maar verlengen dat het langer duurt dat ze werken kan aangepast worden net als de hoeveelheid. misschien door de hoeveelheid naar 0 te zetten dat ermee stoppen
 

Canon-Eye

Forumguru
Als Pon blijft weigeren om de standkacheloptie voor NL mogelijk te maken, kun je er toch ook zelf eentje in laten bouwen?
Ik zou daar zelf liever voor kiezen dan de voorruitverwarming, maar het is ook een budgetkwestie natuurlijk.
 
Als Pon blijft weigeren om de standkacheloptie voor NL mogelijk te maken, kun je er toch ook zelf eentje in laten bouwen?
Ik zou daar zelf liever voor kiezen dan de voorruitverwarming, maar het is ook een budgetkwestie natuurlijk.
Ja precies. Budget. Als ik weet dat interieurverwarming gewoon beter is dan zou ik dat achteraf in laten bouwen. Dat scheelt toch weer 290 voor de voorruitverwarming die ik daarvoor kan gebruiken. Ik wil eigenlijk minder tot niet hoeven krabben als het vriest. Ik begrijp dat de interieurverwarming daarin dus superieur is. Weer wat geleerd.
 
Heb de sproeiers nog niet eerder uit hoeven zetten en daarnaast is het niet onbelangrijk dat sproeien voor jouw en je tegenliggers. maar verlengen dat het langer duurt dat ze werken kan aangepast worden net als de hoeveelheid. misschien door de hoeveelheid naar 0 te zetten dat ermee stoppen
Waarom is het niet onbelangrijk? Zijn toch genoeg auto's die geen sproeiers hebben? Heeft dat met led te maken?
 

Canon-Eye

Forumguru
Zijn toch genoeg auto's die geen sproeiers hebben?
Die zijn er, ja. En een te groot deel van de berijders daarvan neemt niet (of niet vaak genoeg) de moeite om even de lampeglazen schoon te maken, helaas.
Zo'n vuillaag vermindert niet alleen de lichtopbrengst* maar veroorzaakt ook extra strooilicht waar tegenliggers last van kunnen hebben, en bij mist de bestuurder zelf ook.

*En vergeet dan ook niet om de achterlichten even mee te pakken!
 

Klaasje

Forumguru
Ik bedoel met wk33 dat dan model 2019 in productie gaat. Niet wk22 dit jaar. Dus niet standkachel. Voetenbankje bij slaappakket is ook vanaf wk33.
 

BramBam

Forumguru
Beschikbaar vanaf week33 dit jaar de 2019 versie. Toevallig afgelopen vrijdag bij de dealer geweest. Virtual Cockpit is voorlopig op Kodiaq nog niet leverbaar. Zal medio 2019 worden. Karoq juni 2018

Digitaal instrumentenpaneel voor meer ŠKODA-modellen
Het digitale instrumentenpaneel, dat werd geïntroduceerd op de ŠKODA KAROQ, komt ook beschikbaar voor de OCTAVIA, SUPERB en KODIAQ. De displays van het paneel kunnen individueel worden geconfigureerd (er is keuze uit diverse lay-outs) en ook de grootte en positie van de weergegeven informatie is door de bestuurder in te stellen. Op het instrumentenpaneel zijn niet alleen de snelheid, het toerental, het brandstofniveau en de navigatie-instructies te zien, maar kan ook informatie over de audio-installatie, de telefoon of de assistentiesystemen tevoorschijn worden getoverd.

Bron: https://nieuws.skoda.nl/skoda-op-de...erse-modelupdates-en-een-blik-op-de-toekomst/

Volgens mijn dealer m.i.v. MJ2019 leverbaar. Ook de 1.5TSI met DSG7 wordt dan leverbaar.
 
Was niet zozeer hoef ik het ook niet. Was meer de vraag waarom het niet onbelangrijk is. Is dus meer een keuze. Af en toe zelf schoonmaken of de sproeiers
 

Fdierckx

Nieuw lid
Ja precies. Budget. Als ik weet dat interieurverwarming gewoon beter is dan zou ik dat achteraf in laten bouwen. Dat scheelt toch weer 290 voor de voorruitverwarming die ik daarvoor kan gebruiken. Ik wil eigenlijk minder tot niet hoeven krabben als het vriest. Ik begrijp dat de interieurverwarming daarin dus superieur is. Weer wat geleerd.

Ik heb nu een kleine 3 maanden mijn Kodiaq en gebruik de standverwarming zeer frequent. Voornamelijk vanuit de ŠkodaConnect app, werkt prima. Met dit ‘bere’koude weer is het zeer aangenaam in een voorverwarmde auto te stappen als de buren moeten krabben. Ik heb ook de voorruitverwarming maar dat levert uiteraard weinig extra.
 

Rayzman

Actief lid
Je moet je auto voor deze standkachel optie wel buiten Nederland bestellen, want dit is in Nederland niet leverbaar.
 
OK ziet er inderdaad wel stukken beter uit dan die voorruitverwarming. Dat zal dan denk ik of inderdaad via België moeten of achteraf inbouwen
 
Bovenaan Onderaan