Kodiaq vragen en weetjes

YDH

Lid
Ik heb al paar jaar wingbars. Heb de voeten veranderd naar thule rapid systeem. De oude voeten bewaar ik. Rapids kosten slechts 7 tientjes. Perfect van de zijkant erin te schuiven en makkelijke montage aan dragers..

Inmiddels de bars + koffer al gebruikt voor wintersport. Gewoon weer top! Geen wind geruis en gefluit en het ziet er gewoon goed uit.

Komt er over een paar jaar een nieuwe auto.. simpel: bestel je zonodig alleen nieuwe voetjes...
 

steege2

Senior Member
Na een uur rijden 15% erbij vond ik niet echt schokkend. Mijn huis qi lader van ali gaat een stuk rapper. En hij wordt in de auto ook erg warm. Dat heb ik met de andere lader ook niet.
 
Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment nog geen kodiaq eigenaar, maar zeker een fan. Druk bezig met de configurator op de site. Daar wel een aantal eigenaardigheden tegen gekomen die naar mijn idee niet helemaal kloppen. Zoals de front assist in een pakket erbij maar deze zit al standaard in de style business. Heel apart. Ook heb ik nog een vraag waar jullie mij misschien kunnen helpen.

Zijn de koplampsproeiers nou iets wat je echt moet hebben als je de andere zaken in de pakketten waar ze inzitten niet iets is dat je wil hebben?

Dus eigenlijk. Zijn de koplampsproeiers genoeg om zo'n pakket erbij te nemen?
 

Klaasje

Forumguru
Slaappakket kan ik gewoon selecteren en meenemen in de configuratie. Is nu wel een extra uitbreiding bij vanaf wk33
 

Liev

Nieuw lid
Heeft iemand al ervaring met 3 jonge kinderen in zitjes op de achterbank?

Ik zag dat de Kodiaq hier opzich wel geschikter voor is dan de Superb. Kodiaq is breder en de midden zit loopt netjes door TOV de Superb.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tijl
Ik lees hier ook veel dat mensen de kodiaq leasen. Is dat allemaal zakelijk? Of is het geld technisch ook interessant om privé te leasen? Vind het lastig om de voor en nadelen te zien.
 

Tijl

Actief lid
Heeft iemand al ervaring met 3 jonge kinderen in zitjes op de achterbank?

Ik zag dat de Kodiaq hier opzich wel geschikter voor is dan de Superb. Kodiaq is breder en de midden zit loopt netjes door TOV de Superb.

Vrees dat het sowieso nipt zal worden.
Middelste plaats heeft alvast geen isofix.
Ik heb optioneel isofix op de voorzetel besteld om uitzonderlijk een derde zitje te kunnen zetten.
(Ben wel fan van isofix i.p.v. geknoei met de gordel)
 
  • Leuk
Waarderingen: Liev
Nee hoor @Maikelvanmeurs, koplampsproeiers kan je beter niet als wel hebben. Je reservoir is dubbel zo snel leeg en je motorkap en zijschermen zitten telkens helemaal onder die shit ;)
Duidelijk :jaja:. Vond het toch een hoop extra geld voor alleen de sproeiers eigenlijk. De rest in die pakketten is niet iets voor ons. En alle kleine beetje helpen om het totaal bedrag naar beneden te krijgen zo komt hij toch meer in ons budget.

Gelijk nog wat vragen. (super handig zo'n forum met mensen die eerlijk antwoord geven in plaats van verkopers).

Vraag 1. Is de voorruitverwarming een goede optie? Ik vind ijskrabben zo'n vervelend werk. En ik las dat de interieurverwarming niet verkrijgbaar is in Nederland

Vraag 2 Heeft iemand enig idee waarom de interieurverwarming niet leverbaar is in Nederland? Lijkt me toch niet dat die auto's ergens anders in elkaar geschroefd worden dan de Belgische.

Vraag 3 iemand toevallig inside information over of dit nog komt naar Nederland?

Vraag 4 zouden jullie zo'n interieurverwarming verkiezen boven voorruitverwarming?

Vraag 5. Enig idee wanneer het digitale instrumentenpaneel voor de kodiaq beschikbaar komt. Ik las dat de karoq pas in juni de mogelijkheid krijgt om hem te configureren.

Zo hoop vragen. Alvast bedankt voor de reacties.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan