Status
Niet open voor verdere reacties.

CDK

Forumguru
Voor de volgers hier even een update.

Voorlopig lijkt Project X op losse schroeven te staan helaas. Eerst moeten we afwachten welke ECU er in de auto zit. In tegenstelling tot de 1.4 motoren lijkt VAG in de 2.0 benzine versies een nieuwe nog niet gekraakte Bosch ECU van het type MG1 te plaatsen. Deze wordt vrijwel nog niet gebruikt en zit momenteel in een enkele VW Tiguan en Audi A1. Als dat daadwerkelijk zo is dan wordt het afzien voor me vrees ik en lijkt de Kodiaq nog voor aflevering in mijn geval een miskoop. Met 180pk onder de kap zal elke kilometer frustrerend zijn vrees ik.

Mogelijke opties zijn:

* Als er onverwacht toch een Siemens computer in blijkt te zitten dan gaan we een motorswap doen naar een CJX blok (uit een Superb3/GolfR/S3) met een Siemens SIM18 computer en van daaruit verder bouwen naar het gewenste vermogen. Het CZP blok gaat dan in opslag voor inruil of losse verkoop na 5 jaar.

* Als er een nieuwe Bosch ECU van het type MG1 in zit, dan is het wachten op een kraak en daarna een beslissing nemen om het bestaande blok wel of niet te gaan versterken / verbouwen om het streefvermogen te behalen, of alleen een simpel chipje en het met 310pk moeten doen de laatste paar maanden / jaar. Ik zal dan een afweging moeten maken op basis van de tijd die ik nog met de auto wil doen nadat de ECU flashbaar is. Normaliter is dat 5 jaar, als de ECU pas over 2 jaar of nog later gekraakt gaat worden, dan is het project niet meer "rendabel". Qua kosten zit je namelijk al snel aan een bedrag waar je een aangeklede Fabia of een basic Octavia voor in de bestellijsten ziet staan.

Wordt vervolgd........


Greetz Corné
 

turboturbo

Forumguru
Oh balen zeg zo je plannen waar je hard aan gewerk hebt misschien in duigen te zien vallen..... Hopelijk gaat er op een of andere manier nog een wending komen. :dankje:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

turboturbo

Forumguru
Volgens mij gaat het hier niet om verwend zijn Havana.... Het gaat om een droommachine die misschien niet zo gaat worden als waar je op had gerekend.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

leon-cupra

Forumguru
Kunnen ze dit niet opvragen bij skoda welke ecu erin zit?

Optie 3:
Kodiaq annuleren, S3 280pk bestellen die wel modifieerbaar is en binnen 4 jaar een kodiaq bestellen waarbij tegen dan al veel meer mogelijkheden zijn om hem aan te passen.

;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Komt vast goed denk ik/hoop ik .
Maare is het niet een leuk idee om er een hybride van te maken . Zooi accu's in de koffer elektro motorretje op de achteras .
Zou wel gaaf zijn tog..
 

CDK

Forumguru
Zojuist van een bron binnen Skoda te horen gekregen dat de 2.0 TSI inderdaad wordt voorzien van een Bosch MED17.1.10 ECU :fool:
 

LT83

Forumguru
Misschien proberen om de "zuinigste" 2.0 tsi in een Kodiaq te gaan rijden?
15 inch 175 brede balonbanden eronder en de DSG aanpassen op stage ECO ;)
Zonder gekheid; dat is wel balen inderdaad.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan