Status
Niet open voor verdere reacties.

MaxN

Donateur
Zakelijk de 8-cilinder ingeruild voor 6, dus ‘privé’ van 6, naar 4 en nu weer 8!
Mooie auto Corne, ook hier is vast nog genoeg aan te veranderen tzt.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

JeSko

Forumguru
Wauw! Proficiat Corné, hopelijk ga je skoda niet te erg missen:pieker:

:maakmegek:

Maar waarom project Nix? De Kodiaq was toch ook een beest van een auto? Mijn inziens zeker geslaagd en een mooi, doch kort, project X geweest hoor:thumbsup:
 

CDK

Forumguru
Dank voor de felicitaties allemaal!
Zal wel iets minder actief worden hier, want een asielzoeker moet een pas op de plaats maken natuurlijk ;)

Na 22 jaar VAG is dit wel andere koek, zal wel met m’n midlife crisis te maken hebben??
Ik zal tzt wel een topic openen voor de RAM met m’n bevindingen.

Om een antwoord te geven op de vraag waarom het Kodiaq project voor mij uiteindelijk op Project niX uitgedraaid is...... Het is een goede auto, maar motorisch is er niet van te maken wat ik op voorhand voor ogen had.

Tevens heb ik wat lichamelijke ongemakken waar ik verder niet op in ga en die extra hinderlijk zijn tijdens het rijden in de Kodiaq.

Een RAM heeft niets wat ook maar met sportiviteit te maken heeft, dus ik ga er ook niets aan doen. Bij aflevering zit er als enige extra een open pijp onder en verder niets. Alle fabrieksopties zitten er op en het is de Crewcab uitvoering dat wil zeggen de ruimste cabine.

Het is een Mild Hybrid versie (eTorque) dit is omdat het met zo’n 5.7 Hemi best wel behelpen is. Nu helpt de elektromotor bij het wegrijden en het schakelen een klein beetje mee met 175 extra Nm koppel :)
 

JeSko

Forumguru
Zou het jammer vinden zo'n lid minder actief te zien worden maar ik snap het wel, geen VAG meer en geen plannen tot modificaties dan ga je automatisch minder posten. Zo'n Ram in deze uitvoering heeft dan ook geen mods nodig haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Eemspoort

Forumguru
Wat nou, kon je het niet hebben dat ik mijn V6 weg deed? Gaf dat de doorslag? Je zou het haast denken... :maakmegek:
Maar gefeliciteerd met je nieuwe Fiat pick-up! :D Mooie auto zo in het zwart. En dat geluid, ja daar kan weinig tegen op.
Wat is het gecombineerde koppel totaal?
 

EdK

Forumguru
Zal wel iets minder actief worden hier, want een asielzoeker moet een pas op de plaats maken natuurlijk ;)
Ach minder actief hier..... voor jij al die Skoda onderdelen eens kwijt bent hier dan rij je alweer een Skoda...
Zie die RAM maar als een uitstapje van 3 jaar.....:D

Maar gaat de beer in zijn geheel weg ? Of ga je hem weer terug naar standaard brengen ?

https://www.skodaforum.nl/forum/forums/alle-andere-autos.19/ hier mag je alles neerzetten over die RAM volgens mij, maar vraag t nog ff aan de mods...;):D
 

CDK

Forumguru
@EdK, nee ik ga niet lopen leuren met onderdelen. Heb nog wel wat niet gemonteerde zaken liggen. Die verkocht kunnen worden, maar ik lever hem in zoals hij is. Met tuning, kleppenuitlaat en RS6 wielen. De originele wielen krijgen ze er bij cadeau. De handelaar heeft foto’s gemaakt dus ga niet lopen strippen.
 

Duijzer

Donateur
Mooi, @Corné de Kluijver Zakelijk ook een heel aantrekkelijke beslissing. Zo'n hybrid is wel lekker, want net als je zegt, een 5,7 Hemi is behelpen natuurlijk. Daarom noemen ze het ook small-block.... Heerlijk van genieten, succes er mee!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Kun je die Bentley velgen er niet onder douwen ?
Ben je die ook kwijt en die RS6 velgen..... die ben je hier zo kwijt ...
Die spuiter uit aalsmeer die bied je zo het dubbele daarvoor...:deuk:
 

JeSko

Forumguru
Als je die 175 elektrische NM's kan aanspreken om tot het grote koppel te komen ga je een enorm vlotte RAM hebben, dat word zowiezo genieten!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Eemspoort

Forumguru
Mjah, geen 4x4 meer is wel even wennen. Vol op het gas grijpt de tractie-controle wel even in...
Anderzijds, er zitten nu nog winterbanden onder. Als die op zijn komen er goede banden onder die beter weg weten met al dat koppel. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan