Kodiaq trekhaak achteraf

Bakboord1

Forumguru
Er hebben een paar mensen flink zitten slapen bij Pon met dure gevolgen en een hoop negatieve klantenervaringen.
 

Japanese Power

Donateur
Ach ja, wat heet slapen. Bij de introductie van een volledig nieuw model gaat weleens iets mis. In dit geval de soap die trekhaakvoorbereiding heet ;).
 
Ik zou nog even terug komen op mijn trekhaak achteraf verhaal;

De niet-skoda garage die mijn TH heeft geïnstalleerd is naar de Skoda garage gegaan om het zaakje in te leren maar Skoda wil/kan/mag hier niet aan mee werken. Gevolg: ik zit met een TH die niet werkt, hij kan niet eens naar buiten worden geklapt!

Een complete chaos is het geworden met alle betrokken partijen; PON, Skoda dealer, mijn werkgever, leasemaatschappij, niet-Skoda garage en ikzelf de berijder. Het is hoog opgelopen...

Na een aantal dagen stilte is het Skoda die met een oplossing is gekomen; zij nemen de kosten voor aanpassing motorkoeling en herinstallatie van de TH. De gehele operatie duurt meer dan een week, Skoda zorgt zolang voor een vervangauto met trekhaak. Een nette oplossing uiteindelijk maar jammer dat het zo is geëscaleerd. Het blijf een bizar verhaal dit.

Tip voor alle Kodiaq rijders zonder TH voorbereiding die achteraf een TH willen monteren; Skoda dient te zorgen voor een oplossing, kosten voor eventuele aanpassingen moeten geheel worden vergoed!

EINDE VERHAAL
Mooie soap zo ben benieuwd of Pon danwel Skoda hier van leert. Over een paar weken kom ik ook, ik hoop dat men dan zonder gezeur zelf met de oplossing komt. Als ik er ook zoveel energie in moet steken is het meteen het laatste VAG product dat ik heb aangeschaft. Komen ze zelf proactief met de oplossing is het allemaal prima, vervelend dat je je nieuwe wagen meteen een paar dagen in de garage moet laten staan, maar dat is ze vergeven. Fouten maken we allemaal, en zolang we daar van leren en er ruiterlijk mee omgaan is dat wat mij betreft juist een positieve afloop, ook al zijn er geen winnaars. Wel jammer dat de informatie niet beschikbaar was in april. Ik heb de dealer letterlijk gevraagd de trekhaakvoorbereiding aan te vinken, maar dat moest ik juist niet doen was het advies, omdat dat "alleen een sparing in de bumper was" "men er alleen last van had" "en het te duur was, omdat je eigenlijk niets kreeg" Een pijnlijke vergissing, maar dat hebben ze zelf inmiddels ook door gelukkig. Ik hoop dat het aantal probleemgevallen, en zo de financiele schade beperkt blijft voor ze. Voor hen is het namelijk ook een strop.

Rest mij nog 1 vraag; zijn jullie wagens privébezit of lease? Die van mij is lease, dus dat is nóg een tussenstation in de rits aan partijen tussen aanschaf van de haak en de uiteindelijke afhandeling.
 
Dat er iets mis gaat is 1 ding, kan gebeuren. Wat ik erg kwalijk vind is dat het niet op de juiste manier wordt opgelost.
Uiteindelijk wordt het correct opgelost toch? Maar ik snap heel erg goed dat het enorm frustrerend is als je weken moet vechten, dreigen, klagen om je recht en gelijk te halen. Das fout 2 en heel veel erger dan fout 1.... Ik hoop voor alles en iedereen dat het na jouw strijd voor de resterende kodiaqs bij 1 foutje kan blijven.
 

CDK

Forumguru
Dat er iets mis gaat is 1 ding, kan gebeuren. Wat ik erg kwalijk vind is dat het niet op de juiste manier wordt opgelost.

De situatie is vervelend, maar dit soort dingen kunnen gewoon voorkomen bij een nieuw model. Uiteindelijk wordt het gewoon netjes opgelost, PON neemt namelijk de kosten van de aanpassing voor zijn rekening :jaja:
Reken er maar op dat het er echt toe doet deze aanpassing, want als PON ergens onderuit kan zullen ze dat niet nalaten. Die extra koeling is kennelijk broodnodig :jaja:
 

Rallye

Forumguru
En wat als je onwetend over drie jaar een eerste serie Kodiaq koopt en er een trekhaak onder wilt?
 

Okki

Donateur
Ach ja, wat heet slapen. Bij de introductie van een volledig nieuw model gaat weleens iets mis. In dit geval de soap die trekhaakvoorbereiding heet ;).

Collega van mij ook met een nieuw model (geen Skoda) trekhaak achteraf 1 dag voor vakantie bij Kwik Fit laten monteren.
"Weten jullie zeker dat het goed gaat? Het is een nieuw model"

En ja hoor, op de heenreis deed de auto ineens niks meer. Electronisch dood doorddat er bekabeling van een vorig model ("ach meneer, het is maar een facelift") was gebruikt.
 

Japanese Power

Donateur
Dat er iets mis gaat is 1 ding, kan gebeuren. Wat ik erg kwalijk vind is dat het niet op de juiste manier wordt opgelost.
Ik denk @harry dat alles goed wordt opgelost, kost nu alleen even tijd en soms een hoop stress.
We zullen het ermee moeten, helaas.
Meestal zit het mee, soms zit het tegen, maar we blijven lachen!
 

907

Senior Member
Alles wat je 1 dag (zelfs 1 week) voor de vakantie doet heeft een zeker risico. Dat is iets wat je zelf neemt.
Zelf had ik een simpele beurt, waarbij ze koplampen ongevraagd naar beneden bijstellen.... leuk in de winter in Oostenrijk.


Wat betreft de 2e handsverkoop van een Kodiaq zonder TH voorbereiding. Het kenteken dat bij die auto is afgegeven is duidelijk over het maximale trekgewicht, daar is niets aan veranderd. Pas bij maximale belasting zul je bij die auto eerder zelf moeten ingrijpen door even te stoppen opbasis van olie en water tempratuur. De auto zal onveranderd zelf waarschuwingen afgeven of in noodloop gaan. Wel is het een enorme imago deuk die zo'n Beer dan oploopt.
 

harry

Senior Member
...Over een paar weken kom ik ook, ik hoop dat men dan zonder gezeur zelf met de oplossing komt. Als ik er ook zoveel energie in moet steken is het meteen het laatste VAG product dat ik heb aangeschaft...

...Rest mij nog 1 vraag; zijn jullie wagens privébezit of lease? Die van mij is lease, dus dat is nóg een tussenstation in de rits aan partijen tussen aanschaf van de haak en de uiteindelijke afhandeling...

@Badderbeest , doe je voordeel met de informatie die je hier nu leest en laat Skoda het probleem oplossen en er voor betalen. Door mijn probleem hier te posten ben ik veel te weten gekomen, helaas ietwat aan de late kant maar het heeft mij munitie gegeven richting de dealer.

Mijn Kodiaq is ook een leaseauto en dat maakt het knap ingewikkeld, zeker de weg die ik heb doorlopen.
 

harry

Senior Member
De situatie is vervelend, maar dit soort dingen kunnen gewoon voorkomen bij een nieuw model. Uiteindelijk wordt het gewoon netjes opgelost, PON neemt namelijk de kosten van de aanpassing voor zijn rekening :jaja:

Niet zo mee eens @Corné de Kluijver. Skoda maakt in eerste instantie een grote fout, daarna handelen ze het slecht af. Zo erg dat ik hier het probleem moest posten om meer te weten te komen.

Ja, uiteindelijk wordt het netjes opgelost maar eerlijk gezegd verwacht ik ook niet anders. Skoda had hier van mij alle krediet kunnen krijgen als ze dit vanaf begin goed op zouden pakken, fouten maken we allemaal wel eens.

Toch een minpuntje maar desalniettemin zal ik het vergeven en vergeten en snel weer gaan genieten van mijn prachtige Kodiaq
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Niet zo mee eens @Corné de Kluijver. Skoda maakt in eerste instantie een grote fout, daarna handelen ze het slecht af. Zo erg dat ik hier het probleem moest posten om meer te weten te komen.

Ja, uiteindelijk wordt het netjes opgelost maar ik eerlijk gezegd verwacht ook niet anders. Skoda had hier van mij alle krediet kunnen krijgen als ze dit vanaf begin goed op zouden pakken, fouten maken we allemaal wel eens.

Toch een minpuntje maar desalniettemin zal ik het vergeven en vergeten en snel weer gaan genieten van mijn prachtige Kodiaq

Sorry maar ‘Skoda’ kan hier niets aan doen!! Dus die mag je de schuld niet in de schoenen schuiven. Pon importeert de auto en die vinkt aan wat het wil vanaf de fabriek, de fout zit bij de importeur en die heeft z’n fout erkent en lost het nu ook op.
 
Sorry maar ‘Skoda’ kan hier niets aan doen!! Dus die mag je de schuld niet in de schoenen schuiven. Pon importeert de auto en die vinkt aan wat het wil vanaf de fabriek, de fout zit bij de importeur en die heeft z’n fout erkent en lost het nu ook op.
Maar wat is dan de rol van SkodaNL? Zijn niet zij de partij die adverteren, de websites beheren en de informatieverstrekking aan de dealers doen?
 

CDK

Forumguru
Maar wat is dan de rol van SkodaNL? Zijn niet zij de partij die adverteren, de websites beheren en de informatieverstrekking aan de dealers doen?

Skoda NL = Pon
Skoda NL bouwt geen auto’s = handelsnaam van Pon
Pon = importeur voor VW-Audi-Seat-Skoda-Bentley-Caterpillar-Continental en nog veel meer....
 

Bakkertje

Forumguru
Het viel mij al op dat de meerprijs voor de trekhaak voorbereiding nu op 0 euro staat (in de online calculator bij Skoda).
Maar als ik deze verhalen allemaal zo lees dan zou ik eerder de trekhaak af fabriek bestellen ..
 

Ed Geurts

Nieuw lid
Ben de trotse berijder van een Kodiaq en wil een trekhaak achteraf laten plaatsen. Nu heb ik geen trekhaak voorbereiding genomen en volgens de Skoda Dealer kun je dan niet zomaar een trekhaak installeren want het koelsysteem moet hier op aangepast worden!? Radiateur + leidingwerk zouden vervangen moeten, ze zijn dit al weken voor mij aan het uitzoeken want precies weten ze het ook niet. Kosten geschat 2000-4000 euro.

Nu vind ik het allemaal een heel bizar verhaal want in de brochure en kentekenbewijs staat namelijk dat de 1.4tsi 150pk gewoon 1800kg geremd kan trekken, 750kg ongeremd. Ik overweeg om buiten Skoda om een trekhaak te installeren zoals ik dit altijd heb gedaan op al mijn vorige VAG auto's (3x) met 1.4tsi motor.

Iemand die hier meer over weet?

Mijn Kodiak 150pk TDI heb ik ook laten uitvoeren met een trekhaak. De issue is dat een standaard voorziening enkel is toegerust op fietsenrek of aanhanger, maar geen zwaardere belasting. Het terreingewicht laat toe dat de kodiaq zwaarder kan trekken maar standaard onvoldoende koeling kan leveren, daarop wordt nu geanticipeerd. Dat kan vanaf fabriek als jet het op tijd weet, achteraf zal het een duurder plaatje zijn!
 
Bovenaan Onderaan