Kodiaq trekhaak achteraf

Japanese Power

Donateur
Als ik post 713008 van @Jamstar even erbij pak en de foto's bekijk dan snap ik waar die hoge kosten vandaan komen, geen paar uurtjes werk...
 
Laatst bewerkt:

VanBokhoven

Senior Member
@harry Ik heb destijds in het andere (bestel) topic uitvoerig mijn ervaringen beschreven. Ik ben tegen hetzelfde probleem aangelopen inclusief een schatting van 3500 euro voor de installatie. Dit heb ik uiteindelijk flink geëscaleerd binnen Pon, want mijn dealer ging hier verder niets aan doen. Met Pon ben ik er uit gekomen dat zij de extra kosten voor zich zullen nemen. @Badderbeest Ik heb jouw argumenten ook bij Pon neergelegd als misleidend. Want bestellen via de webshop was via het reguliere klantenservice kanaal van Pon nog steeds een kwestie van dat de kosten er nog bij zouden komen. Pon is zeker van het probleem op de hoogte, gelukkig voor mij is het financiële verhaal opgelost. Ik zou Harry willen adviseren hetzelfde pad te bewandelen via Pon (after service manager).
 

harry

Senior Member
@harry Ik heb destijds in het andere (bestel) topic uitvoerig mijn ervaringen beschreven. Ik ben tegen hetzelfde probleem aangelopen inclusief een schatting van 3500 euro voor de installatie. Dit heb ik uiteindelijk flink geëscaleerd binnen Pon, want mijn dealer ging hier verder niets aan doen. Met Pon ben ik er uit gekomen dat zij de extra kosten voor zich zullen nemen. @Badderbeest Ik heb jouw argumenten ook bij Pon neergelegd als misleidend. Want bestellen via de webshop was via het reguliere klantenservice kanaal van Pon nog steeds een kwestie van dat de kosten er nog bij zouden komen. Pon is zeker van het probleem op de hoogte, gelukkig voor mij is het financiële verhaal opgelost. Ik zou Harry willen adviseren hetzelfde pad te bewandelen via Pon (after service manager).
@VanBokhoven bedankt voor je informatie @Rallye bedank voor de link, ik heb allemaal eens goed doorgelezen, jammer dat ik deze informatie gemist heb (kijk niet elke dag op het forum). 3 cases;

Bij @Jamstar is bij achteraf plaatsing van de trekhaak (zonder trekhaakvoorbereiding) het koelsysteem aangepast
Bij @VanBokhoven is bij achteraf plaatsing van de trekhaak (zonder trekhaakvoorbereiding) het koelsysteem aangepast, op rekening PON.
Bij @Kodiaq beer is bij achteraf plaatsing van de trekhaak (zonder trekhaakvoorbereiding) geen aanpassing gedaan aan het koelsysteem. Er wordt hier beweerd dat het bij sommige modellen wel nodig is, bij sommige niet.

Helaas zit ik nu de situatie dat ik rap een trekhaak nodig heb, mijn werkgever zet er druk achter en wil na maanden van gezeik simpelweg een oplossing, goedschiks of kwaadschiks. Afspraak bij de garage (niet Skoda) staat voor deze week, ik kan alleen nog maar hopen dat voor mij het zelfde verhaal gaat gelden als van @Kodiaq beer.

Skoda dealer (die nog steeds van alles aan het uitzoeken is) reageert niet, ben er klaar mee.
 
Laatst bewerkt:

Arjann

Forumguru
Ik vraag me wel af hoe een "niet Skoda garage" dat doet met coderen/programmeren van de trekhaak, aangezien dat bij de dealer online gebeurt. Parameterers en coderingen worden dan online gecodeerd
 

harry

Senior Member
Ik vraag me wel af hoe een "niet Skoda garage" dat doet met coderen/programmeren van de trekhaak, aangezien dat bij de dealer online gebeurt. Parameterers en coderingen worden dan online gecodeerd
Die vraag heb ik ook aan ze (niet Skoda garage) gesteld; daarvoor gaan ze even naar de Skoda garage.

Achterlijk zooitje is het, ik zie het allemaal wel
 

Arjann

Forumguru
Dan hoop ik voor je dat de Skoda garage dat wel even doet als de verdere voorgeschreven aanpassingen niet zijn uitgevoerd
 
nieuws vanuit mijn dealer vanmorgen:

Omtrent de trekhaak incl. aangepaste koeling zijn inderdaad verontrustende berichten te wereld gekomen. Deze berichten zijn juist, maar worden in jouw geval vooraf getackeld.

Jouw trekhaak is gemonteerd voor €5900,- en de koelsystemen zijn aangepast. Er wordt een wegzwenkbare trekhaak gemonteerd (enige leverbare trekhaak momenteel) en deze kost ruim €1900,-. De rest van de kosten worden niet berekend. Duur grapje dus!

Inmiddels worden alle Kodiaqs standaard geleverd met een trekhaakvoorbereiding.
 

harry

Senior Member
@Edwinbak begrijp ik het nu goed dat bij jouw trekhaak achteraf installatie de kosten voor aanpassing koelsysteem door Skoda zijn betaald?

Hoe kom je overigens aan deze bedragen? Inmiddels is de trekhaak incl installatie bij Skoda 1450 euro?
 
nieuws vanuit mijn dealer vanmorgen:

Omtrent de trekhaak incl. aangepaste koeling zijn inderdaad verontrustende berichten te wereld gekomen. Deze berichten zijn juist, maar worden in jouw geval vooraf getackeld.

Jouw trekhaak is gemonteerd voor €5900,- en de koelsystemen zijn aangepast. Er wordt een wegzwenkbare trekhaak gemonteerd (enige leverbare trekhaak momenteel) en deze kost ruim €1900,-. De rest van de kosten worden niet berekend. Duur grapje dus!

Inmiddels worden alle Kodiaqs standaard geleverd met een trekhaakvoorbereiding.
Weet je ook vanaf welke productieweek de kodiaqs met de juiste koeldelen standaard worden geproduceerd?
 

Japanese Power

Donateur
Mijn Kodiaq is na week 35 ingepland en af fabriek wordt nu zonder meerkosten voor NL de voorbereiding ingebouwd voor de mensen die wel de wegklapbare trekhaak hebben besteld maar geen voorbereiding hebben aangeklikt.

Weet je ook vanaf welke productieweek de kodiaqs met de juiste koeldelen standaard worden geproduceerd?

In elk geval vanaf week 35 maar als je het heul zeker wil weten dan zou ik even met je dealer contacten.
 

harry

Senior Member
@VanBokhoven en @Jamstar; wanneer precies hebben jullie te horen gekregen (of misschien beter gezegd voor elkaar gekregen) dat PON/Skoda de kosten voor zich zou nemen aangaande de koeling?
 
Ik vraag me af hoe het zit met personen die het parkeerpakket pro hebben besteld waarin ook de wegklapbare trekhaak zit, of wij nu wel de juiste koeling hebben gekregen? Ik lees dat niet nergens duidelijk terug. Ik heb niet de trekhaakvoorbereiding aangevinkt namelijk.
 

harry

Senior Member
Ik vraag me af hoe het zit met personen die het parkeerpakket pro hebben besteld waarin ook de wegklapbare trekhaak zit, of wij nu wel de juiste koeling hebben gekregen? Ik lees dat niet nergens duidelijk terug. Ik heb niet de trekhaakvoorbereiding aangevinkt namelijk.
Als je af-fabriek een wegklapbare trekhaak hebt besteld dan hoef je je geen zorgen te maken. Je hebt dan automatisch de juiste koeling, trekhaakvoorbereiding zit in het pakket.
 

harry

Senior Member
Ik zou nog even terug komen op mijn trekhaak achteraf verhaal;

De niet-skoda garage die mijn TH heeft geïnstalleerd is naar de Skoda garage gegaan om het zaakje in te leren maar Skoda wil/kan/mag hier niet aan mee werken. Gevolg: ik zit met een TH die niet werkt, hij kan niet eens naar buiten worden geklapt!

Een complete chaos is het geworden met alle betrokken partijen; PON, Skoda dealer, mijn werkgever, leasemaatschappij, niet-Skoda garage en ikzelf de berijder. Het is hoog opgelopen...

Na een aantal dagen stilte is het Skoda die met een oplossing is gekomen; zij nemen de kosten voor aanpassing motorkoeling en herinstallatie van de TH. De gehele operatie duurt meer dan een week, Skoda zorgt zolang voor een vervangauto met trekhaak. Een nette oplossing uiteindelijk maar jammer dat het zo is geëscaleerd.

Tip voor alle Kodiaq rijders zonder TH voorbereiding die achteraf een TH willen monteren; Skoda dient te zorgen voor een oplossing, kosten voor eventuele aanpassingen moeten geheel worden vergoed!
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
De tip aan het einde klopt. Mijn dealer heeft al ruim een maand geleden aangegeven dat de meerkosten voor de voorbereiding af fabriek voor rekening PON zijn.
 
Bovenaan Onderaan