Kodiaq probleempjes.....

Canon-Eye

Forumguru
Het probleem is breder dan alleen de Kodiaq, als het zo lees. Dus als ik zie dat er mensen met WD40 of siliconenspray aan de slag willen, dan ga ik er maar vanuit dat in dat geval geen sprake meer is van garantie...
 

Rayzman

Actief lid
Het is niet alleen dat hij langzaam is, overigens al vanaf het begin, maar ook dat hij een klapperend geluid maakt over oneffenheden. Dat vind ik veel erger aangezien de auto voor de rest zo stil is.
Als ik de rollo in de kofferbak leg is het geluid weg, dus het komt zeker van de rollo.
 

Toet toet

Senior Member
Nog wel garantie op mijn Kodiak :D, maar ook geen zin om elke keer naar dealer te gaan. Volgens mij met extra garantie nog 3,5 jaar.
Doekje dus met siliconenspray :jaja::jaja:
 

DeNnZ

Forumguru
Ik heb hier toch een busje siliconenspray spray staan, dus heb met een bespoten doekje (dit klinkt wel heel ranzig), de rail voorzien van wat siliconen. Ook heb ik de geleiders van de rollo zelf even voorzien van een laagje.
Reslutaat:

Oprollen voor de behandeling: 1 min +
Oprollen na behandeling: 3,5 sec :)
 

VanRoyal

Forumguru
Oh, zo snel (of langzaam, het is maar hoe je het bekijkt) gaat hij bij mij altijd. Is dit de 'normale' snelheid? Ik had het idee dat dit sneller zou moeten zijn. Bij mij lijkt het ook alsof links sneller oprolt dan rechts, waardoor er tijdelijk een vouw ontstaat. Daardoor kreeg ik het idee dat het niet goed werkte.
 

johnboy

Donateur
Ik denk dat dat een vrij normale snelheid is.
Ja, het kan vast sneller, maar volgens mij is dit nét zo snel/traag als dat deze fabriek af kwam.
Het klinkt denk ik wat langer dan dat het voelt in werkelijkheid..
2x zo snel in vergelijking bij mij...
 

DeNnZ

Forumguru
Ik zal het filmpje van vóór de behandeling nog even plaatsen; let wel, op t einde gaat het zo traag dat ik maar gestopt ben met filmen :tongue:
 

VanRoyal

Forumguru
Ik heb nog even gekeken, maar bij mij begint de rollo redelijk normaal, maar het eind wordt erg traag. Wat heb je precies ingesmeerd met siliconen spray @DeNnZ ?
 

DeNnZ

Forumguru
@VanRoyal , Klopt, dit was bij mij ook het probleem.

Ik heb een stuk keukenrol een aantal keer gevouwen zo dat deze lekker positief in de geleiderail past waar de rollo doorheen loopt.
Vervolgens het doekje goed ingespoten met siliconen olie en het doekje vervolgens door de geleiderails gehaald.
Ook heb ik de twee delen van de rollo, die door de geleiderails heen lopen, voorzien van wat siliconen olie..
 

Canon-Eye

Forumguru
Naast al deze maatregelen is er natuurlijk nóg een optie, naast het al dan niet tandenknarsend blijven wachten tot hij zichzelf eindelijk helemaal heeft opgerold: je kunt 'm ook gewoon letterlijk een handje helpen. Gaat echt véél vlugger!
Maar ja, dat zal wel weer indruisen tegen de tijdgeest die blijkbaar eist dat de auto alles zelf doet... ;)
 

massis

Senior Member
Hier hetzelfde probleem al sinds ik hem een maand heb. Er is een nieuwe besteld en daar wacht ik al sinds begin november op...

En hij rammelt ook echt VERSCHRIKKELIJK onder het rijden.

Verder blijven de problemen met mijn navi maar aanslepen. Weigeren te navigeren, muziek onderbreken, muziek op pauze zetten, volumecontrols die plots niet meer op het scherm verschijnen maar wel nog werken, of wel nog verschijnen maar niet meer werken (blijven grijs), geen audio op radio tot ik 3x van zender/bron verander, "navigatiegegevens controleren" gedurende de hele rit, ...

Doorgegeven aan de garage maar die konden niets vinden. Zij hebben het aan de technische dienst doorgegeven, maar daar heb ik ook al weer maanden niets meer van gehoord.


En als laatste: waar is in godsnaam die voorruit van gemaakt? Bij mijn Octavia had ik op 5 jaar misschien 2x een putje in de voorruit. De Kodiaq heeft er nu op 6 maanden al minstens 12, en allemaal te ondiep om te laten herstellen, maar een aantal ervan zitten vreselijk vervelend in het zicht...
 

Taxichauffeur

Senior Member
Die voorraam kan ik beamen, heb er nu 50.000 km opzitten (over 3 dagen een half jaar oud). Man wat ziet 'ie eruit.

Ik heb een gruwelijk irritant kraakgeluid in de passagiersstoel (sportstoel) zitten als er iemand in zit. Zowel met accelereren, remmen als bochten maken.

Ook heb ik achterin wat rammels, waarschijnlijk de inmiddels bekende rollo, die bij mij ook extreem traag rolt.
 
Bovenaan Onderaan