Kodiaq probleempjes.....

EdK

Forumguru
Wel ik laat PON nog even denken dat het de kou is, als de temp's weer boven de 15 graden zijn dan kan me dealer me verwachten.
Dus beste dealer leg er maar vast één gereserveerd op de plank
 

CDK

Forumguru
Oprollen doet hij wel, alleen maakt hij me iets teveel geluid naar het zin..... Begon al bijna te denken dat dit leed bij een ‘stationwagen’ hoorde ;)
 

Schmart

Forumguru
De plastic geleidende delen voor de rollo, waarin ook de kofferbakhaken zitten, zijn bij mijn vorige Octavia ooit losgehaald om de bron van een rammel te vinden. Vanaf dat moment gleed de rollo ook een stuk trager en soms zelfs niet. Kunnen jullie de rollo eens uit de auto halen en kijken of het oprolmechanisme eigenlijk wel de boosdoener is? Misschien wordt het probleem wel minder wanneer jullie de geleiders met een smeermiddel (siliconenspray misschien) behandelen.
 

DeNnZ

Forumguru
Volgens mij is die luie rollo ook meer een Skoda (en misschien andere VAG merken) kwaaltje.
Ik had het bij mn Superb destijds ook al, nu bij de Kodiaq, en bij onze OIII is hij ook niet echt heel vlot meer..
 

johnboy

Donateur
Volgens mij is die luie rollo ook meer een Skoda (en misschien andere VAG merken) kwaaltje.
Ik had het bij mn Superb destijds ook al, nu bij de Kodiaq, en bij onze OIII is hij ook niet echt heel vlot meer..
Kan best. Mijn Superb rolde op een moment zelfs niet meer in...nieuwe gekregen...
 

Canon-Eye

Forumguru
De rollo in mijn F2c uit 2011 vertoont geen enkel ouderdomsverschijnsel: rolt op met hetzelfde enthousiasme als toen-ie nieuw was.
 
Laatst bewerkt:

Toet toet

Senior Member
Met mijn Superb en ook Octavia geen problemen, maar huidige rollo lijkt elke keer wat hulp nodig te hebben.
Toch maar even afstemmen met de dealer.
 

Schmart

Forumguru
Ik ben nog steeds benieuwd wat er eigenlijk verbeterd is aan de rollo's die vervangen zijn en nu geen problemen meer geven. Is het oprolmechanisme sterker of is de schuivende balk bijvoorbeeld ingekort?
 

Canon-Eye

Forumguru
dat de veer sterker is gemaakt
Wellicht is het mogelijk om het mechaniek open te maken en de veer een paar slagen strakker op te winden voor je 'm weer vastzet en dichtmaakt? In combinatie met wat siliconensmeermiddel in de rails zou dat verbetering moeten geven.

Ik ga zelf niet experimenteren overigens, de mijne doet het prima.
 

Frenk21

Forumguru
@Canon-Eye , waarom zelf expirimenteren met een rollo van een nieuwe auto van + €40000,= terwijl het omder garantie valt. Als je dat wel doet zal daarop de dealer zeggen dat je het zelf veroorzaakt hebt
 
Bovenaan Onderaan