Kodiaq probleempjes.....

CBreedijk

Donateur
en om terug te komen op alarm issues van het begin van dit topic:

er wordt volgende week een alarm ingebouwd.
in overleg met de inbouwer:
- SCM goedgekeurd voertuig volg systeem (met abo meldkamer (helaas maar wel veilig idee))
- Defa 90 DVS met hellingshoek zonder SCM certificaat dus ZONDER extra autorisatie. alarm wordt wel gekoppeld aan de meldkamer.

Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. hoop natuurlijk dat ik alle voor jan "met de korte achternaam" betaal.
Maar ja, ik wil geen extra autorisatie dvm pas/key/handzender.
 

CBreedijk

Donateur
Denk t ook. Maar nog niet goed gezocht.
Wel frappant. 3 maanden stil gestaan en dan miss stekker los.
Ik houd jullie op de hoogte.
 

EdK

Forumguru
3 maanden stil gestaan en dan miss stekker los.
Tsja misschien niet goed vastgezeten en met reinigen losgekomen ?
Iemand met benen onder stoel gezeten en per ongeluk los getrapt...
Of ja de motor is inderdaad gewoon kapot..
Maar met een duik onder de stoel kom je er snel genoeg achter vermoed ik zo.....
Succes met de taxatie...
 

DeNnZ

Forumguru
Ik heb het het eigenlijk ook altijd met vochtig weer....
Niet zozeer vocht als in staand water, maar beslagen koplampen..
 

Nick2203

Forumguru
Ik heb het het eigenlijk ook altijd met vochtig weer....
Niet zozeer vocht als in staand water, maar beslagen koplampen..

Dat is dus precies het probleem wat ik ook heb. Misschien is dat nu nog niet zo'n issue, maar vrees dat dit op termijn leid tot doffe koplampen. Weet dus niet hoeveel mensen dit hebben. Misschien zijn wij de enige 3 gevallen ;). Ik kan me niet voorstellen dat dat een "producteigenschap" is en ga morgen voor de zekerheid maar even langs de dealert.
 

Frenk21

Forumguru
Ik ook, zowel de koplampen als de mistlampen. Het wordt afgedaan als produkteigenschap ipv vocht omdat het dampmis en geen druppels:pieker:
 

marang73

Forumguru
Tsja, maar wat doet het dan? Heb nu skoda connect werkende en heb toegang tot nieuws, weer, google maps, parkeerinfo, verkeersinfo, benzineprijzen, de app werkt, kan een navi opdracht geven met mn smartphone, zien waar mn auto is, hoeveel brandstof nog en dat soort dingetjes.

Kortgezegd, welke functionaliteit voegt het pon-kastje daar nog aan toe?

Al je ritten worden bijvoorbeeld bijgehouden. Parkmobile is geïntegreerd. Volgens mij wordt bij wegrijden parkeersessie automatisch afgesloten.

Pon wil dat kastje graag in je auto omdat ze zo waardevolle data kunnen verzamelen.
 

Japanese Power

Donateur
Pon wil dat kastje graag in je auto omdat ze zo waardevolle data kunnen verzamelen.
Klopt helemaal, dat is ook de reden dat het spul net 1 hele dag bij mij heeft gedraaid en toen ik zag wat er allemaal werd verzameld ik het direct weer heb uitgeschakeld. Dag PON! Dag Big Brother.
 

CDK

Forumguru
Dat is dus precies het probleem wat ik ook heb. Misschien is dat nu nog niet zo'n issue, maar vrees dat dit op termijn leid tot doffe koplampen.

Heeft niets met doffe koplampen te maken. Dat komt juist doordat de buitenkant door UV straling wordt aangetast. Als je daar gewoon regelmatig een bescherming op smeert is er niets aan de hand.
 

Nick2203

Forumguru
Heeft niets met doffe koplampen te maken. Dat komt juist doordat de buitenkant door UV straling wordt aangetast. Als je daar gewoon regelmatig een bescherming op smeert is er niets aan de hand.

Thx, was vandaag bij de dealert en die kwam net hetzelfde verhaal. Overigens las ik dat dit ook bij de Superb op grote schaal voorkomt. Niets om me zorgen over te maken, zolang het geen grote druppels zijn, heb ik begrepen.
 

EdK

Forumguru
Overigens las ik dat dit ook bij de Superb op grote schaal voorkomt.
google maar eens op condensvorming koplampen, dan kom je er achter dat het niet VAG gerelateerd is maar dat het bij elk merk en type wel voor komt....
Tsja condensvorming is normaal iets in het leven..... alleen worden we er nog niet op geattendeerd met een code geel/oranje of rood.................:deuk:
 

csje

Nieuw lid
@DeNnZ

De motorsteun heb ik nog niet vermeldt, maar ga het zeker eens aankaarten bij de dealer want er zit weinig progressie in tot nu toe.
Dealer heeft wel aangegeven dat de dsg bak behoorlijk wat lawaai maakt als er wordt afgeremd en de bak terug schakelt.
 
Bovenaan Onderaan