Kodiaq op Mercedes niveau ?

cortrans

Forumguru
Awel

dat heet hier weer anders alleen mogen we dat woord niet meer gebruiken net als wij geen zwarte pieten meer hebben maar alleen maar regenboogkleuren pieten en dan ook nog eens transgender uiteraard , want ja jongens meisje is ook uit de mode bij de Hema...
Nog ff en dan heten de warme worsten , warme dildo's......:banghead::banghead::banghead:
Als chauffeur van de HEMA breng je mij wel op een prachtig idee:maakmegek: Hier ga ik rijk mee worden, zodat ik ook een Kodiac full-options kan rijden
 

krikke5150

Senior Member
Heb ik hier even 10 minuten goed gelachen met dit topic en opmerkingen van iedereen... :D
Skoda kan je inderdaad niet vergelijken met Cermedes, maar dat wil niet zeggen dat je liever in een Cermedes zou willen zitten dan in een Skoda wat mij betreft...
Onlangs zat ik in een 80000€ plus Cermerdes met een digitaal dashboard van een halve meter breed, een binnenbekleding afgewerkt met metalen panelen, en een optielijst om U tegen te zeggen, en ik dacht bij mezelf:"wat een bling bling geval is me dat... wie wil hier in gezien worden..." :maakmegek:
Elk z'n zin, maar de klassieke trekken die in een Cermedes steeds weer komen roepen een onweerstaanbaar "dit is niet mooi" gevoel bij me op... :nailbiting:
Maar dan heb ik het nog niet over een Citroen... want daarvan ga ik helemaal over m'n nek... dat steeds maar weer er in slagen om dezelfde soort van walgelijke details in te werken...
Let op, mijn idee hé, ik kan goed begrijpen dat andere mensen bijvoorbeeld een Citroen Cactus wel mooi vinden... :deuk:
Sorry als dit wat off topic gaat... of hoe noemt dat...
 
Laatst bewerkt:

peterhuppertz

Forumguru
Maar dan heb ik het nog niet over een Citroen... want daarvan ga ik helemaal over m'n nek

U schaatst op dun ijs... :maakmegek:

citroen-xm-interior-1.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
dus ik dacht, laat ik als iemand die echt geen Audi wil ook eens een duit in het zakje doen
In die categorie zit ik sinds 1995 ook...
In dat vrij verre verleden heb ik 3x achter elkaar een Audi 80 gereden en nog met veel genoegen ook, moet ik zeggen, maar ik ben afgehaakt bij de introductie van de A4 (die met dat namaak-BMW3-kontje). Daarmee heeft Audi zich nadrukkelijk op het marktsegment van de patjepeeërs gericht, want daar liepen er kennelijk meer van rond dan dat er gewone huisvaders en andere nette heren de showrooms bezochten voor iets sjiekers dan een Gewone-Volks-wagen.
Ik ben toen VW Polo gaan rijden tot 2002 en nadien Skoda. :pardon:

Audi heeft die move destijds voornamelijk gerealiseerd door een andere prijspolitiek: mijn laatste Audi 80 1.8 sedan van 1992 kostte met wat aardigheden rond de 52k guldens, de instap-A4 schoot in 1995 al ruim door de 59k heen. En dat zonder navenant toegenomen luxe, afwerking en kwaliteit, want dat was bij die 80's ook al dik in orde.
 

peterhuppertz

Forumguru
Ik heb nooit Audi gereden (1 x een leenauto, een Audi 80), maar vond de Audi 80 uit de jaren '70 altijd wel een sympathieke verschijning. Ik had niks tegen het merk, tot ze zichzelf een premium-status gingen aanmeten, zonder de bijbehorende kwaliteit (het blijft niet meer dan een VW met een bling-interieur), en (in Nederland dan toch) zonder de bijbehorende dienstverlening van de importeur.

Ook BMW en Mercedes zijn op hun tijd achtervolgd met kwaliteitsproblemen, maar het onderscheid was dat de verkooporganisatie daar altijd behoorlijk adequaat mee omging. Daar kan Pon echt nog wat van leren.

In het begin van het vorige decennium zeiden de boys van Top Gear dat je nu weer BMW kon rijden... dankzij Audi, omdat Audi alle patjepeeërs had weggezogen bij BMW. :maakmegek:
 

RonaldSkodiaq

Donateur
Ik heb de afgelopen 40 jaar 3x een Mercedes gehad. 220D, 280E en bezit nu nog naast mn Kodiaq een A200. Wat mij opgevallen is dat Mercedes net zo vaak kapot gaat als andere merken en net zo vaak een beurt nodig hebben alleen is alles 3x zo duur. Heb voordat ik besloten had een Kodiaq te kopen nog naar een nieuwe B200 gekeken. Basisprijs valt mee maar op die opties loop je leeg. Alles 1,5 tot 2x de prijs van Kodiaq opties.
 

peterhuppertz

Forumguru
Dat loopt bij Mercedes nog wel los. Mijn ex-buurman reed een C-klasse. Prima wagen, maar een EGR-klep kostte exclusief BTW wel drie keer zoveel als die voor mijn C5.

Toen ik 'm vertelde dat een EGR-klep voor een Mondeo meer dan twee keer zo duur was als die voor zijn Mercedes, werd 'ie even stil.
 

peterhuppertz

Forumguru
Voor mij was het één van de drie meest betrouwbare auto's die ik heb gehad. De andere twee waren een CX 2400 Pallas, en een Rover 600. Die laatste was niet eerlijk, want dat was natuurlijk gewoon een Accord. ;)

Die 600, de XM en de CX waren de drie auto's die nooit een klap verkeerd hebben gemaakt, niet één keer.
Dat is beter dan mijn eerste Octavia, en zelfs beter dan de Toyota Avensis, die één keer niet wilde starten.

En van die XM heb ik op drie en een halve ton afscheid genomen toen een Mégane de kreukelzone achter activeerde. Die XM was de reden dat zelfs mijn vrouw Citrofiel werd. Wat een wereld-auto was dat. Drie en een halve ton op de teller, en hij sleurde een vouwwagen door angstaanjagende passen over de Pyreneeën, bij 38 graden, zonder er warm of koud van te worden. Als 'ie niet van achteren genomen zou zijn door die Mégane, had ik 'm misschien nu nog wel gehad.
Toen we 'm wegbrachten naar de sloperij die het wrak van de verzekering had opgekocht (hij reed nog), hebben we samen een traantje gelaten.

55-DT-JH, we missen je.
 
Laatst bewerkt:

Asoot

Senior Member
Voor mij was het één van de drie meest betrouwbare auto's die ik heb gehad. De andere twee waren een CX 2400 Pallas, en een Rover 600. Die laatste was niet eerlijk, want dat was natuurlijk gewoon een Accord. ;)

Die 600, de XM en de CX waren de drie auto's die nooit een klap verkeerd hebben gemaakt, niet één keer.
Dat is beter dan mijn eerste Octavia, en zelfs beter dan de Toyota Avensis, die één keer niet wilde starten.

En van die XM heb ik op drie en een halve ton afscheid genomen toen een Mégane de kreukelzone achter activeerde. Die XM was de reden dat zelfs mijn vrouw Citrofiel werd. Wat een wereld-auto was dat. Drie en een halve ton op de teller, en hij sleurde een vouwwagen door angstaanjagende passen over de Pyreneeën, bij 38 graden, zonder er warm of koud van te worden. Als 'ie niet van achteren genomen zou zijn door die Mégane, had ik 'm misschien nu nog wel gehad.
Toen we 'm wegbrachten naar de sloperij die het wrak van de verzekering had opgekocht (hij reed nog), hebben we samen een traantje gelaten.

55-DT-JH, we missen je.

Vooral die diravi stuurbekrachtiging
 

peterhuppertz

Forumguru
De Diravi. Begin er niet over; ik krijg zo heimwee. Jongens, wat had je met Diravi die auto aan een touwtje...
En dan die rem. Ik heb nooit een doseerbaarder remsysteem meegemaakt. Aanraken is afremmen, duwen met je grote teen is een noodstop, en met twee tenen voelt het of je een anker hebt uitgegooid, en zie je voor de auto de klinkers uit de straat vliegen. ABS? Had je niet nodig met dat gevoel in je rem.

Dat was natuurlijk ook het probleem met Citroën. Ze deden alles anders... en als je eraan gewend raakte, ook veel beter, dan de anderen. Ze vonden de auto opnieuw uit, maar commercieel was het allemaal erg onverstandig, want mensen (en de vakpers) waren gewend aan remmen die sponzig aanvoelden, en aan stuurbekrachtiging die lompere input vereiste.

Als ik er te lang over nadenk, ga ik mijn Octavia inruilen tegen een CX.
 

Bakboord1

Forumguru
Voor mij zit premium m in het ontbreken van kleine irritaties omdat over alles goed is nagedacht.
Bij mijn Volvo v50 bleef ik vaak met mijn broekspijp van mijn pak achter het beugeltje hangen van de stoelverstelling. Dat zijn de kleine dingen die een auto wel of geen premium maken. (Of de reflectie van je lichtschakelaar in de zijruit..)
 
Bovenaan Onderaan