Kodiaq op Mercedes niveau ?

willemk

Senior Member
Mercedes kwaliteit? Vroeger wel, maar nu niet meer. Ze hebben last van de elektronische problemen kraken en piepen ook dat het een lieve lust is en roesten nog net niet in de folder. Een vriend van me werkt bij een schadeherstelbedrijf. Iedere week staat er wel een Mercedes voor roestgarantie!.

Ik ben een zeer tevreden Skoda rijder.
 

B.Stuurder

Forumguru
Het Premium is vooral de beleving, de gebruikte materialen en ook een deel het aanzien bij andere mensen. Links of rechtsom, een Skoda wordt nog steeds gezien als een budget auto door de gemiddelde mens en dát is niet meer verdiend.
De materialen in bijvoorbeeld een mooi uitgeruste Audi zijn toch wel wat beter en de geluidsisolatie verschilt met name, maar wanneer ik in mijn Skoda rijd heb ik toch geen directe referentie. Wat ik wél heb, is het genot van alle denkbare opties, die me bij een premium merk een rib uit mijn lijf zouden kosten en die opties doen het in de Skoda allemaal prima!
En qua rij-eigenschappen ook geen klagen, dus blijven over de zaken die ik niet continu kan vergelijken en de zaken die me niks interesseren, namelijk wat andere mensen er van denken.

Ik had de optie om een premium auto te rijden, met leuke aankleding ook nog, maar het prijsverschil was zó absurd, dat de keuze eigenlijk helemaal niet moeilijk was.

Ook ik ben een zeer tevreden Skoda rijder, die écht wel wat bibbers had voordat ik in de Skoda stapte vanwege de algemene opinie die ik nog niet goed op waarde had destijds. In vergelijking met niet-premium automerken is het zelfs een topmerk gebleken.
 

sitechris

Donateur
Ik vind de Kodiak een fantastische auto en ik zou hem ook kiezen als ik een suv zou kopen. Op de stoelen na (die vind ik matig in bijna iedere Skoda) geen reden om premium te kiezen.
 

0ri0n88

Forumguru
Kocht mijn Skoda beslist voor zijn value for money. Veel auto degelijk en goed geprijsd.
Vergelijken met Mercedes is gewoonweg lastig.
Mercedes (vanaf c klasse) is beslist meer premium, luxer en comfortabeler.
Alle waar naar zijn geld.
Skoda is allang geen budget auto meer maar een heel behoorlijke middenklasse auto.
Doet niet onder voor Ford, Peugeot, Reanult etc. en dan vaak ook nog goedkoper.
Hoogste tree is nog wel iets te ver weg denk ik persoonlijk.
 

sitechris

Donateur
Goedkoper zijn Skoda's tegenwoordig niet meer ivm Renault, Ford, Opel etc. Die tijden zijn inmiddels wel voorbij.
 

0ri0n88

Forumguru
Klopt, maar het is ook maar net hoe premium je jezelf voelt in de auto die je koopt.
Iemand die een dacia duster nieuw koopt voelt zich heel erg premium t.o.v veel andere suv's mede door de "lage" prijs. Iemand die een dikke Merc suv koopt voelt zich ook heel erg premium omdat dat dat kreng bakken met geld gekost heeft.
Skoda zet met zijn wagens gewoon superdegelijke auto's neer voor een dito prijs maar zijn objectief gezien niet op mercedes niveau.
Is slechts mijn bescheiden mening ;)
 

Bakboord1

Forumguru
Voor mij zit premium ook in de kleine details zoals ooit bij mijn v50 een stoelverstelling met een L-vorm zodat de broek van mijn pak daar altijd achterhing bij het uitstappen. Een U-vorm had dat niet gehad. Simpel maar net ff beter doordacht is voor mij ook premium.
 

EdK

Forumguru
Als je het mij vraagt is het meestal simpelweg een kwestie van of geld al dan niet een rol speelt ;)
En grootste punt wat heb je er voor over om in een bodemloze put investering te gooien aan eurie's.
Ik zou een Kodiaq kunnen betalen, maar ik heb gekozen voor de Fabia deze maal.
Omdat ik met dat resterende geld heelllllll veeellllll andere leuke dingen kan doen.
En een leaserijder kiest makkelijker voor een grotere / duurdere wagen dan een privé rijder.
 

leon-cupra

Forumguru
En grootste punt wat heb je er voor over om in een bodemloze put investering te gooien aan eurie's.
Ik zou een Kodiaq kunnen betalen, maar ik heb gekozen voor de Fabia deze maal.
Omdat ik met dat resterende geld heelllllll veeellllll andere leuke dingen kan doen.
En een leaserijder kiest makkelijker voor een grotere / duurdere wagen dan een privé rijder.
het is maar waar je je prioriteiten legt. Ik zou vb liever een duurdere wagen kopen, dan een goedkopere wagen kopen en twee keer per jaar een dure reis maken (reizen zegt mij dan helemaal niets). Wagen heb ik ook iedere dag plezier van. Het is ook mijn hobby en hobby's mogen toch wel wat geld kosten:jaja:
 
Bovenaan Onderaan