Kodiaq met een 1.5 TSI + DSG, te licht of goed te doen?

SileX

Senior Member
Bepaalde modellen icm 1.5 tsi hebben deze - staat ook op die pagina.
Wellicht dat Google meer geeft als je erop gaat zoeken.
 

BelKodi

Senior Member
Is een chiptuning op de 1.5 TSI te doen of af te raden?
Ik zie dat daarbij 195pk en 320Nm worden gehaald… dat zijn de waarden van de 2.0TSI…
 

Audi A6

Nieuw lid
Gisteren met een Kodiaq uit 2019 gereden, met een kilometerstand van 60.000. In mijn ogen redelijk fors gezien het bouwjaar. De motor in combinatie met de DSG viel mij niet tegen. Voelde redelijk vlot, of vanaf bijv 90 naar de 120. Prima!

Wegligging goed en goed zicht rond om. Bediening allemaal duidelijk. Een zee van ruimte, echt bizar!

2 zaken die ik persoonlijk tegen vond vallen. 1, het materiaal gebruik voor het dashboard, die panelen met die malle streepjes. Wie heeft dat bedacht, ronduit lelijk. Vind ik dan. En 2, de zitpositie. Je zit hoog, dat is fijn voor het zicht. Echter ik had het gevoel dat ik op een krukje zat, te weinig support onder mijn bovenbenen. Ik kreeg de stoel niet naar mijn zin. Nu zal het best wennen zijn. Er zijn wel andere auto's waar ik meteen goed in zit. In deze niet.

Dus voor het moment ben ik er nog niet uit. Overigens voor iets meer (3,5k) koop ik er een met slecht 9.000 op de teller in Duitsland... Maar goed dat is een ander verhaal.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn verdere zoektocht! En dank zover voor alle tips!
 

hemi24

Forumguru
Gisteren met een Kodiaq uit 2019 gereden, met een kilometerstand van 60.000. In mijn ogen redelijk fors gezien het bouwjaar.

Fors? Hier staat er eentje op de oprit van 2020 met diezelfde km-stand.
Een auto heb je om mee te rijden en niet om stil te laten staan, lijkt mij..?
 

BelKodi

Senior Member
Welke versie heb je gereden Audi A6?
Je spreekt van streepjes op dashboard. En de zetels die niet voldoende steun gaven.
Het was dan geen Sportline vermoed ik?
 

Audi A6

Nieuw lid
Fors? Hier staat er eentje op de oprit van 2020 met diezelfde km-stand.
Een auto heb je om mee te rijden en niet om stil te laten staan, lijkt mij..?

Ik rij de auto privé en ben van plan hem een jaar of 7-8 te rijden. Dan begin ik liever niet met 60k op de teller. En ja een auto is om mee te rijden!
 

BelKodi

Senior Member
Ok. Maar op gebied van het rijden zelf, de motor en het plezier van het rijden, was je dus enkel positief?
 

Bakkertje

Forumguru
Het enige minpunt van deze motor lijkt tot nu toe het wat bokkig gedrag bij een koude start (als ik het zo wat lees op diverse fora) te zijn. Ik weet echter niet bij welke transmissie dat meespeelt.

Daar had mijn Touran ook last van en daar is een verplichte recall op geweest, na die update nooit last meer van gehad.
 

Bakkertje

Forumguru
@Audi A6 je hebt gereden in een Kodiaq zonder elektrische stoel verstelling. Daarbij kun je de zitting niet kantelen, bij de elektrische variant kan dat wel. Dat maakt (voor mij in ieder geval) dat je wel de juiste steun hebt aan je bovenbenen.
 

Audi A6

Nieuw lid
Het is even een andere discussie, maar een Superb uit Duitsland importeren is in mijn optiek weinig goedkoper dan er "gewoon" een hier in NL kopen. Helemaal als je zoekt naar een vergelijkbare uitvoering.

Nee niet goed koper, maar voor 4k meer heb je eentje bij een Skoda dealer die een jaar jonger is, het betreft een 2.0 4x4 uitvoering met slechts 7.000km. Dat vind ik wel de moeite waard.
 

Audi A6

Nieuw lid
@Audi A6 je hebt gereden in een Kodiaq zonder elektrische stoel verstelling. Daarbij kun je de zitting niet kantelen, bij de elektrische variant kan dat wel. Dat maakt (voor mij in ieder geval) dat je wel de juiste steun hebt aan je bovenbenen.

Helaas had deze Kodiaq die optie niet, overigens voor de rest zat er heel veel op! En inderdaad dat kantelen kan dus niet.
 

BelKodi

Senior Member
Is de steun aan bovenbeen standaard bij elektrische zetel voor bestuurder (standaard op Sportline) of enkel als je ook de optie neemt om ook elektrische zetels voor passagier te hebben, waar dan ook de geheugenfunctie op zit?
 

ena

Forumguru
Voor de bestuurderszetel is dit standaard (met memory ook). De optie passagierszetel elektrisch voegt enkel hetzelfde toe voor de passagierszetel. Daarzonder is die manueel. Weet niet of die passagierszetel niet elektrisch al dan niet kantelbaar is dan.
 

BelKodi

Senior Member
Thx. Ik ga de mijne normaal straks gaan bestellen vandaar de last minute vraagjes :D
Inbreng van Audi A6 ivm de 1.5 TSI was nuttig maar zal toch de diesel kiezen ivm extra koppel en 25.000 kilometer per jaar…
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: ena
Bovenaan Onderaan