Kodiaq en caravanspiegels

hemi24

Forumguru
Er zijn twee verschillende varianten van Emuk voor de Kodiaq: mét en zonder 360 camera (Area-View)...

upload_2021-5-2_21-42-26.png
 

Stevala

Actief lid
Toen ik de emuks voor area view had aangekregen was het effe zoeken om ze te monteren. In feite liggen ze gedeeltelijk op de spiegel. En hoef je niets te forceren. Wat ik wel heb gemerkt, is dat de beschermmousse maar juist is van grootte en je voorzichtig moet zijn met de punten, die kunnen je spiegel wel eens beschadigen. Voor de rest superstabiele spiegel.
 

Gunther79

Actief lid
@Stevala
Dank je wel voor je reactie.
Heb inderdaad al een klein krasje door proberen.
Snap het verschil sowieso niet van de spiegels met of zonder area view. Ze zien er op de foto hetzelfde uit.
Ik heb wel de juiste besteld. Op een rustig moment eens rustig proberen om ze inderdaad op jouw manier te bevestigen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

StahlGrau

Nieuw lid
De spiegels van de Kodiaq zelf zijn net anders van maat mèt of zònder area-view camera. Vandaar dat er twee verschillende types Emuk caravanspiegels zijn. Anders past het niet.

Hier al jaren fan van Emuk spiegels, omdat ze niet steeds opnieuw afgesteld hoeven te worden en omdat ze trillingsvrij zijn.

De XL spiegels zijn inderdaad iets bol en hebben daardoor beter/meer zicht naar achteren. Nadeel voor sommige mensen is dat je bij bolle spiegels lastiger de afstand kunt bepalen tot auto die jou gaat inhalen. Zelf vond ik dat even wennen, maar zou niet meer zonder willen.

Als je de XL spiegels verticaal zet, kan je ook goed de hele zijkant van de caravan zien, van wiel tot en met dakrand. Handig voor stoepranden en bomen.

Sindskort levert Emuk een grotere foedraal mee, waar de spiegels beter in passen.
 

Stevala

Actief lid
Bij het monteren van de spiegels, gebruik ik een stukje fietsband tussen de bevestiging die wordt aangedraaid en de zwarte plastiek rand van de autospiegel. Hierdoor beschadig je de zwarte plastiek rand aan de binnenkant van de auto spiegel niet. Reeds enkele jaren in gebruik en zeer tevreden.
 
Bovenaan Onderaan