Kodiaq bestel- en levertijdenlijst

dePisang

Nieuw lid
Contact gehad met de dealer en voor de tweede keer is de levering uitgesteld, eerst van januari naar maart en nu naar mei. Nog weer twee maanden langer wachten. Komt de totale levertijd toch bijna op 1 jaar uit, ondanks dat ik bij het bestellen heeeeel duidelijk heb aangegeven niet 1 jaar te willen wachten maar goed einde is nabij, het zal het wachten waard zijn als ik de berichten hier lees van de gelukkigen die er al eentje hebben.

Het wordt dus:
132 | @dePisang | Style | 1.4 TSI 150pk DSG | week ?? | mei 2018 | 19-05-2017
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Vinden jullie dat dealer coulance mag geven als de beloofde levertijd met 3 maanden wordt uitgesteld? En wat is redelijke uitstel?
 
De productieweek is afgelopen vrijdag door de dealer bevestigd.
Week 6 productie, week 10 zou de week van de levering zijn.
Bijna 11 maanden van bestelling tot levering.

Nu echt aftellen dus.....
 

907

Senior Member
Wat een verschil in rijklaar maken tussen de 2 hierboven. Ik neem aan dat transport CZ NL voor ieder gelijk is.
wk6 -> wk10 = 4wkn
wk5 -> 16-3 = 6wkn

En mijn beer:
wk5 -> vanaf wk8 = vanaf 3wkn

Wachten duurt altijd lang...
 

Japanese Power

Donateur
Wat een verschil in rijklaar maken tussen de 2 hierboven. Ik neem aan dat transport CZ NL voor ieder gelijk is.
Ik weet niet wat er bij deze 2 beren nog bij de dealer aan moet gebeuren met achteraf in -en opbouw. Bij mij hadden ze voor alle extra’s best wel even tijd nodig om in te bouwen. Zou een reden kunnen zijn.
 

Candy white

Nieuw lid
Nummer 130 kan op levering 13 februari gezet worden. Oorspronkelijk was de planning week 10.
 
Laatst bewerkt:

Frenk21

Forumguru
Dat kan kloppen @Anton1968 , het kan zijn dat een dealer een annulering heeft gekregen van een LM waardoor er de mogelijkheid is dat een later bestelde auto daardoor eerder in produktie gaat o,dat de produktieplek er al is. Het schijnt teveel gedoe te zijn om dan eerder bestelde auto’s naar voren te halen.
 
Belachelijk eigenlijk dat dit kan. Voelt als je bij de kassa staat te wachten en er een kassa open gaat en iedereen achter jou eerder aan de beurt is. Met het verschil dat het nu om 30-50 mille gaat. Vindt dat PON of de dealer hier boveno moet zitten. Zeker voor trouwe klanten.
 

Henk66

Actief lid
Belachelijk eigenlijk dat dit kan. Voelt als je bij de kassa staat te wachten en er een kassa open gaat en iedereen achter jou eerder aan de beurt is. Met het verschil dat het nu om 30-50 mille gaat. Vindt dat PON of de dealer hier boveno moet zitten. Zeker voor trouwe klanten.

Vind ik ook. In mei besteld, maar nog steeds geen reactie....
 

krikke5150

Senior Member
Het meest wrange vindt ik toch het ontbreken van de kleinste vorm van info over het hoe en waarom van deze toestand... en dan spreek ik specifiek over producent Skoda Tsjechië, want de dealers weten er evenmin het fijne van...
Als klant zou je denken dat ze toch rekening houden met wat elementaire beleefdheid inzake informatie...
 

Frenk21

Forumguru
De dealers zijn afhankelijk van Pon, die op zijn beurt contact heeft met Skoda Tjechie.
Pon moet dus gewoon meer duidelijkheid geven. Het kan ook een politiek cq commercieel spelletje zijn.
Ik heb bijv begrepen via fb dat de levertijd op de seat Ateca op dit moment ong 5 maanden is terwijl deze in dezelfd fabriek gebouwd wordt. Verder staan er veel Tiguans op voorraad die ze kwijt willen.
Dus zeg maar waar het precies ligt. Wij zullen er niet achter komen. Ik heb in ieder geval de zekerheid dat ik mijn “zaken”beer eind maart kan ophalen.
 

krikke5150

Senior Member
Onze Kodiaq, besteld op 8 april 2017 wordt geproduceerd op 17 februari, en ergens midden maart geleverd...
Zal dus een dikke 11 maanden onderweg geweest zijn...
 
Bovenaan Onderaan