Kodiaq bestel- en levertijdenlijst

Naam | Uitvoering | Motor | Productieweek | Leverweek | Besteldatum | Bevestigd door dealer? | Geleverd
@Sirius A | Style Business | 1.4 TSI 150pk DSG 4x4 | week ?? | 31-05-2018 | 23-11-2017 | week ?? | ??-??-2018

Ze vertelde mij eerst levering begin 2019...:dankje:
 

RobP

Nieuw lid
Naam | Uitvoering | Motor | Productieweek | Leverweek | Besteldatum | Bevestigd door dealer? | Geleverd
RobP| Style Business | 1.4 TSI 150pk DSG 4x4 | week ?? | Aug 18| 12-09-2017 | week ?? | ??-??-2018
 

Henk66

Actief lid
Gisteren een verkoper van Skoda Veldhoven gesproken en hij vertelde dat de levertijd momenteel op 13-15 maanden ligt. Er worden bijna geen nieuwe kodiaq besteld omdat klanten niet zolang willen wachten.
 

bassel

Lid
137 | @bassel | Ambition Business | 2.0 TDI 150pk DSG | week ?? | week 1 2018 | 02-06-2017

Mag aangepast worden zojuist bericht gehad dat deze bij de dealer staat. Aflevering helaas 3-1 :banghead:

137 | @bassel | Ambition Business | 2.0 TDI 150pk DSG | week 47 | week 1 2018 | 02-06-2017| JA | 3-1-2018
 
Eindelijk goed nieuws voor mij. De in maart bestelde Kodiaq 190 PK Style DSG met (bijna) alle opties wordt deze week gebouwd. Levering misschien voor kerst en anders 1ste week van januari. Dan wordt het inschrijven hier in Frankrijk wel zo'n 900 Euro duurder maar die kost neemt de dealer dan op zich wegens te late levering. Eigenlijk wel een mooie service van hen. Afwachten en aftellen naar nieuwjaar nu. Bovendien vandaag het laatste onderhoud van mijn Superb II gratis gekregen. Als alle dealers zo goed zijn als deze (tamelijk kleine officiële Skoda-garage in Narbonne, Zuid-Frankrijk) zou de wereld er al veel beter uitzien.
 

bassel

Lid
@bassel damn, in juni besteld en nu al bijna leveren?
Ik heb 12 mei besteld, ook tdi150 en levering is gepland in maart....

Had het zelf ook niet verwacht na alle verhalen hier op het forum. Ben gisteren gaan kijken en hij stond er echt gelukkig :dankje:. Mijn collega wil ook een kodiaq bestellen en hoorde via LM een leverdatum in 2019. Gisteren even bij mijn dealer navraag gedaan en die kunnen leveren rond oktober. LM heeft in dit geval afspraken met verschillende dealers welke ook een beperkt aantal slots hebben. Mijn dealer geeft een redelijke prijs maar weet ook dat de vraag groter is dan het aanbod en gaat niet mee in de uitgeknepen LM prijzen. Vandaar dat ze wel slots hebben met minder lange levertijd (al is bijna 6 maanden levertijd voor een skoda eigenlijk onvoorstelbaar)

Succes nog even met wachten maar wellicht staat hij er toch een maandje eerder net als bij mij :dankje:
 

Carlo V.

Nieuw lid
Er werden de laatste weken haast geen nieuwe meer geleverd volgens deze lijst... zo geraken we er nooit :sterretjes:
 

saromi

Lid
@Carlo V. Helaas even geen tijd gehad om de lijst bij te werken en deze week ook geen tijd. Er zijn ook maar 3 mutaties (ongeveer). Waarschijnlijk zullen er ook niet veel worden uitgeleverd, want de leaseauto's komen pas in januari weer op gang. Mijn eigen dealer zou mijn particuliere auto ook niet in december leveren, want dan ben je een dief van je eigen portemonnee. Is allemaal hypothetisch aangezien ik heel misschien mijn Kodiaq half februari 2018 kan verwachten.
Ik denk voor het einde van het jaar nog wel een update te doen.
Ik doe dit op vrijwillige basis. Je bent van harte welkom het stokje van me over te nemen.
 

dnyvdm

Nieuw lid
Ik overweeg i.v.m. de stap naar ZZP mijn Kodiaq leasecontract ter overname aan te bieden. De productie datum staat nu op week 8 in 2018 dus niet wachten tot medio 2019 :-) Het betreft een Style Business 2.0 TDI DSG7 kleur Candy White met Adap Cruise control, Front assist, Bagagescheidingsnet en skliluik, Drive mode select, dubbelzijdige kofferbakmat, pano dak, Hill Hold, Kinderpakket, Lane Assist/Blind spot, Sunset en stuurwielverwarming. Besteld bij Leaseplan die hem heeft besteld bij A-Point in Amsterdam. Boete van werkgever bij uitdienst is een absurd bedrag dus ik draag hem liever aan iemand over die niet wil wachten tot 2019 :-)
 

Ansink

Nieuw lid
Update.

Net contact gehad met de dealer. De auto is afgeleverd. Aflevering geplanned op 3 januari!

127 | @Ansink | Style Business | 1.4 TSI 150pk DSG | week 50 | week 1 (2018) | 14-07-2017
 
Eindelijk goed nieuws van de garage. Kodiaq is toegekomen. Nu nog gereed maken en voor de inschrijving zorgen, en dinsdag om 14 uur kan ik hem ophalen. Zullen 4 lange dagen worden eer het zover is.
 

Nick2203

Forumguru
Ook bij mij is het verlossende woord gekomen. Kodiaq staat bij de dealer, en om me te teasen heeft hij zelfs een filmpje voor me gemaakt ;).

Nu nog bijna 3 lange weken wachten tot hij op kenteken gezet wordt (3 januari)

099 | @Nick2203 | Style Business | 1.4 TSI 150pk DSG | week 45 | 3-1-2018 | 25-03-2017
 
Bovenaan Onderaan