Kodiaq 2020 op de Geneva Motor Show

Japanese Power

Donateur
Dat klinkt goed. Technisch gezien zou deze functionaliteit dus ook beschikbaar moeten zijn voor oudere modellen door alleen de sleutel te vervangen. Weet iemand of je gewoon een nieuwe sleutel kunt bestellen met deze functionaliteit?
Lees dat Ford de mogelijkheid biedt om een andere sleutel te kopen en deze middels een software update te activeren. Ben benieuwd of Skoda ook met deze mogelijkheid komen. Zie artikel.
 

Rooie

Actief lid
Op de site van Skoda Nederland kom je al wat tegen van de Business Edition Plus (BEP). Ik ben heel nieuwsgierig of er naast de
  • Navigatie Columbus met 9,2" kleuren touchscreen
  • Parkeerassistent 3.0 met parkeersensoren vóór en achter
  • Area View, camera's in voor- en achterzijde en buitenspiegels met 180⁰view en top view
nog ander extra's op de BEP ten opzichte van BE die voorzien is van alle aanvullende pakketten
En wat de prijsstelling wordt ten opzichte van elkaar?
 

RD1970

Senior Member
Goedemorgen, ik heb een volledige prijslijst geldig vanaf 04-04-2019. Hoe plaats ik die op kennisbank?
 

Japanese Power

Donateur
Naar de kennisbank gaan en rechtsboven op nieuw item klikken, de stappen volgen voor de juiste rubriek, tags, info en de pdf koppelen en uploaden. Als dit allemaal is gelukt wordt hij door de moderators beoordeeld en online geplaatst.
 

KodiaqS2

Senior Member
vreemd, je komt inderdaad in een pagina over de business plus, maar je kan er niks in zien.. ben benieuwd naar die prijs-/optielijsten...
 

Japanese Power

Donateur
Klopt @Rooie. De beheerders moeten hem goedkeuren en dan is hij zichtbaar in de kennisbank. Maar ja, met dit fraaie weer zitten ze niet 24/7 online te zijn.
 

KodiaqS2

Senior Member
hij staat erin. Interessante auto. Zou em graag in de configurator zien om eens samen te stellen. Sommige prijzen zijn lager voor bepaalde opties, en er zit standaard het mooie business interieur in. Ook volleer is veel goedkoper.. Ben benieuwd wanneer de PLUS te configureren is..
 

KodiaqS2

Senior Member
Ben even handmatig door de prijslijst heen gegaan, maar ik zie qua uitrusting en prijzen niet veel verschillen tussen de stylebusiness en BE plus. Enige opvallende is volgens mij dat doordat Blind Spot Detection is vervangen door Side Assist dit niet meer standaard is. Je moet dus vervolgens een pakketje met dit soort zaken kiezen. (850 euro)

Andere puntje is wel dat de BPM op de derde zitrij met de handbak gelijk blijft, maar omdat (en dat is het 3e puntje) de BE plus er alleen met DSG is gaat deze wel degelijk 860euro omhoog. Dat maakt de 3e zitrij een optie van 1750euro..

Omdat ik nu een StyleBusiness met wat leuke opties maar wel handbak in bestelling heb ben ik vergeleken met de huidige PLUS veel voordeliger uit. BPM is 850 euro, de verplichte automaat nog een keer +/-2000 en dan mis ik dus mn blind spot en deurbeschermers... Ik blijf wel lekker bij de Style business..:)
 

RD1970

Senior Member
Ben even handmatig door de prijslijst heen gegaan, maar ik zie qua uitrusting en prijzen niet veel verschillen tussen de stylebusiness en BE plus. Enige opvallende is volgens mij dat doordat Blind Spot Detection is vervangen door Side Assist dit niet meer standaard is. Je moet dus vervolgens een pakketje met dit soort zaken kiezen. (850 euro)

Andere puntje is wel dat de BPM op de derde zitrij met de handbak gelijk blijft, maar omdat (en dat is het 3e puntje) de BE plus er alleen met DSG is gaat deze wel degelijk 860euro omhoog. Dat maakt de 3e zitrij een optie van 1750euro..

Omdat ik nu een StyleBusiness met wat leuke opties maar wel handbak in bestelling heb ben ik vergeleken met de huidige PLUS veel voordeliger uit. BPM is 850 euro, de verplichte automaat nog een keer +/-2000 en dan mis ik dus mn blind spot en deurbeschermers... Ik blijf wel lekker bij de Style business..:)
Je hebt helemaal gelijk. Linksom of rechtsom; er lijkt op het eerste oog niet zoveel veranderd, maar het is uiteindelijk een versobering van de auto en een prijsverhoging.

Ikzelf had dus een bestelling gedaan voor een 1.5 TSI DSG BE in Pure White met wat extra's. Dat was met MY2019. Echter, LM deed bestelling te laat en dus geen MY2019 meer mogelijk. Gevolg; MY2020 met een verschrikkelukke lelukke (geen typefouten!:D blauwe basiskleur die natuurlijk geen kip kiest, dus gedwongen naar een metallic kleur a € 890,- en een prijsaanpassing van € 700,-. Hopla, daar ging mijn DSG. Gelukkig is de BE in MY2020 wel met handbak te leveren, maar is toch wel ff slikken voor een bestelling die net een kleine weekje te laat kwam:fool:. Dat ik dan nu geen deurbeschermers heb op de portieren, daar kom ik nog wel overheen....

Enige voordeel, nu wel virtual cockpit te bestellen op BE en los Sunset. Dat dan weer wel...
 

anoppe

Actief lid
... een verschrikkelukke lelukke (geen typefouten!:D blauwe basiskleur die natuurlijk geen kip kiest ...
Deze kip wel ;) een collega van mij heeft een Alteca in deze kleur en ik vind hem wel lekker fris. Achteraf had ik hem misschien nog liever in het Rood besteld, maar het is goed zo...:jaja:

On-topic: fijn dat de leasemaatschappij zo lekker meegewerkt heeft en je met deze kosten/ aangepaste config opgezadeld heeft...
 

KodiaqS2

Senior Member
Je hebt helemaal gelijk. Linksom of rechtsom; er lijkt op het eerste oog niet zoveel veranderd, maar het is uiteindelijk een versobering van de auto en een prijsverhoging.

Ikzelf had dus een bestelling gedaan voor een 1.5 TSI DSG BE in Pure White met wat extra's. Dat was met MY2019. Echter, LM deed bestelling te laat en dus geen MY2019 meer mogelijk. Gevolg; MY2020 met een verschrikkelukke lelukke (geen typefouten!:D blauwe basiskleur die natuurlijk geen kip kiest, dus gedwongen naar een metallic kleur a € 890,- en een prijsaanpassing van € 700,-. Hopla, daar ging mijn DSG. Gelukkig is de BE in MY2020 wel met handbak te leveren, maar is toch wel ff slikken voor een bestelling die net een kleine weekje te laat kwam:fool:. Dat ik dan nu geen deurbeschermers heb op de portieren, daar kom ik nog wel overheen....

Enige voordeel, nu wel virtual cockpit te bestellen op BE en los Sunset. Dat dan weer wel...
er zijn idd gevallen waar het heel veel uitmaakt. Er zijn gevallen waar het wat minder uitmaakt.. Bij jou is het idd wel erg zuur. Ik moet wel zeggen dat ik niet die hele 700 euro terugzie in de prijslijsten, maar sluit het ook niet uit. het gegoochel met prijzen / extra's en fiscale waarde maakt het rekenen redelijk onmogelijk.. :) Ik weet wel dat ik nu op een fiscale waarde zit van 41300. En dan heb ik een SB met best een setje extra opties. Probeer dat maar eens met de huidige 'aanbiedingen'..
 

RD1970

Senior Member
Deze kip wel ;) een collega van mij heeft een Alteca in deze kleur en ik vind hem wel lekker fris. Achteraf had ik hem misschien nog liever in het Rood besteld, maar het is goed zo...:jaja:

On-topic: fijn dat de leasemaatschappij zo lekker meegewerkt heeft en je met deze kosten/ aangepaste config opgezadeld heeft...

Ik wilde je niet voor het hoofd stoten hoor! In de configurator komt de kleur er foeilelijk uit. Heb jij een foto van die Seat Ateca van je collega dan om te delen hier? Ben wel nieuwsgierig.
 

anoppe

Actief lid
Ik ben nog niet helemaal tevreden hoe de kleur er uit komt op de foto, maar dit is ‘em! (De paarse ‘gloed’ zie ik in het echt niet...)
378664d7c70b4ba53d8dd39fd94a78b5.jpg
 

RD1970

Senior Member
Ik ben nog niet helemaal tevreden hoe de kleur er uit komt op de foto, maar dit is ‘em! (De paarse ‘gloed’ zie ik in het echt niet...)
378664d7c70b4ba53d8dd39fd94a78b5.jpg
Okay, ik neem mijn woorden terug over dat geen kip deze kleur zou willen. Valt me reuze mee in het 'echie'. Niet dat ik nu ga switchen, maar is 'live' beduidend mooier dan in de configurator van Skoda.
 

anoppe

Actief lid
Okay, ik neem mijn woorden terug over dat geen kip deze kleur zou willen. Valt me reuze mee in het 'echie'. Niet dat ik nu ga switchen, maar is 'live' beduidend mooier dan in de configurator van Skoda.

Ik durf eigenlijk niet te zeggen hoe hij er op die bol bij de dealer uitziet... eigenlijk zouden ze een groter stuk auto van iedere kleur moeten hebben...
 
Bovenaan Onderaan