Kodiaq 2020 op de Geneva Motor Show

Daydreamke

Actief lid
Wij hebben een kodiaq style in bestelling. In de offerte staat de volgende optie: Demping vooraan - DCC

Wat zou die eigenlijk zijn?
 

MennoW

Forumguru
DCC

Dynamic
Chassis
Control

Zijn schokbrekers welke elektronisch in voorgeprogrameerde standen te schakelen zijn.
Standen: Comfort, normaal, sport.
De uitgaande slag wordt meer of minder gedempt.
Ingaande slag is het zelfde

Systeem werkt op de voor en achteras
 

hendrik38

Forumguru
Dealer vertelde dat dat nieuw is in de 2020 en niet op de 2019. je kan het zelf testen. minuutje sleutel op grond leggen naast auto en als kessy dan niet meer werkt heb je het al.
 

Klaasje

Forumguru
Dealer vertelde dat dat nieuw is in de 2020 en niet op de 2019. je kan het zelf testen. minuutje sleutel op grond leggen naast auto en als kessy dan niet meer werkt heb je het al.

Getest en werkt. Ik heb het dus op mijn 2019 versie

Op de gronde gelegd auto gesloten. Gewacht 2 min. Auto gaat niet open. Sleutel opgeraapt en gaat dan open
 

Nick2203

Forumguru
Dealer vertelde dat dat nieuw is in de 2020 en niet op de 2019. je kan het zelf testen. minuutje sleutel op grond leggen naast auto en als kessy dan niet meer werkt heb je het al.

Dat klinkt goed. Technisch gezien zou deze functionaliteit dus ook beschikbaar moeten zijn voor oudere modellen door alleen de sleutel te vervangen. Weet iemand of je gewoon een nieuwe sleutel kunt bestellen met deze functionaliteit?
 

hendrik38

Forumguru
@Klaasje om de test helemaal compleet te maken zou je na 2 minuten sleutel op grond liggen even met sleutel moeten bewegen net boven de grond en weer neer moeten leggen. Sensor zou weer actief moeten zijn dan en deuren zouden moeten openen met sleutel op grond. Daarmee sluit je uit dat afstand grond handvat niet te groot is als reden van niet openen.
 

Klaasje

Forumguru
Dat heb ik gedaan. Op ge grond gelegd en toen deur gesloten Na 2 min laten liggeb ging deur niet meer open

Ik had al documentatie gezien juli 2018 dat dit al op 2019 versie zou komen.
Heb een Style Business. Misschien is dat nog verschil. Ook had ik 3 sleutels terwijl velen dit niet meer hebben

Gewoon geluk denk ik :-)
 

doncalitri1984

Forumguru
De dealer meeting is schijnbaar geweest. Iemand meer info gekregen dan al hier bekend vanuit een dealer?

Verstuurd vanaf mijn MIX 2 met Tapatalk
 

elephtera

Forumguru
De dealer meeting is schijnbaar geweest. Iemand meer info gekregen dan al hier bekend vanuit een dealer?

Verstuurd vanaf mijn MIX 2 met Tapatalk

Even kort met de dealer gesproken. Hij was zelf niet geweest maar zijn collega wel.
Style business verdwijnt idd. Maar komt terug als soort business plus editie.
Met de andere modellen gaan ze ook wat knoeien qua naamgeving.
Naast de kodiaq ging dit ook voor de octavia gelden. Andere modellen noemde hij niet, maar lijkt me dat die mee veranderen.
 

KodiaqS2

Senior Member
Klopt, Mijn dealer zei iets soortgelijks. Er komt bovenop de business edition een business plus die eigenlijk ongeveer gelijk is aan de style business van MY19.. Ben benieuwd..
 
Bovenaan Onderaan