Kodiaq 2020 op de Geneva Motor Show

Rallye

Forumguru
@Japanese Power lees ik nou goed dat de scout er geheel uit gaat? De sportline wordt helemaal niet genoemd, krijgt die een apart document?

Volgens mij staat er dat de Scout Business eruit gaat. Als dat de enige versie van de Scout is, dan is de Scoout er inderdaad uit. Als er ook niet-Business uitvoeringen zijn, blijven die dus wel.....

Het document betref de wijzigingen, dus het zou ook kunnen dat er bij de Sportline (die er pas is) niets gewijzigd wordt.
 

VanRoyal

Forumguru
Herkenbaar. Mijn bestelling is gisteren geforceerd door het besteltraject geduwd en nu ook echt door de dealer besteld. Voor mij waren oa de deurbeschermers doorslaggevend.
Ik zou niet teveel verwachten van de deurbeschermers hoor. Die vallen er bij het minste of geringste af, of er verbuigt ergens iets waardoor ze er niet meer goed uitkomen. En Skoda verschuilt zich vervolgens achter enorm beperkende garantievoorwaarden. Ik snap wel dat ze er in MY2020 niet meer opzitten...
 

Japanese Power

Donateur
k zou niet teveel verwachten van de deurbeschermers hoor. Die vallen er bij het minste of geringste af, of er verbuigt ergens iets waardoor ze er niet meer goed uitkomen.
Ik heb deze klacht al vaker gehoord, maar toch heb ik andere ervaringen. Na 38K zitten ze er nog steeds op. In die periode is er 1 vervangen vanwege een scheur in het loopwerk (garantie) waardoor hij niet lekker bleef zitten. Ik kan ze voor geen goud missen met 3 kinderen op de achterbank, maar ook met in -en uitstappen op een krappe P ben ik er heel blij mee, ook voor mezelf.
 

RonaldSkodiaq

Donateur
Het wordt maar minder en minder bij de nieuwe modellen en dat voor meer geld.
Gewoonlijk wil je graag het nieuwste model hebben omdat er leuke nieuwe dingen zijn en je extra's kan kiezen.
Nu hoor je mensen zeggen dat ze snel model 2019 bestellen omdat er straks nog minder te kiezen valt of opties verdwenen zijn.
Ben blij met mijn Style Business, model 2018. je kon het zo gek niet bedenken en het was te kiezen zoals 4x4 en 2 liter motor. ik hoop dat het de komende jaren de goede kant opgaat met nieuwe modellen anders in 2022 toch maar gaan kijken naar een Taracco of een Tiguan Allspace.
 

elephtera

Forumguru
De configurator is inmiddels (deels) aangepast. De scout en de active zijn niet meer te configureren.
Toch jammer dat het alleen maar minder wordt.

[edit]
Ik ben verder gaan nadenken. In de pdf wordt een lijstje met fabriekscodes die niet meer gekozen kunnen worden opgesomd. Nergens staat iets over nieuw te kiezen opties, maar ik vermoed dat de uitgevallen fabriekscodes een nieuwe tegenhanger krijgen.
Kijk voorbeeld naar de Columbus. Dat is het topmodel navigatie, die noodzakelijk is voor tig andere opties. Ik vermoed dat daar een nieuwe Columbus voor in de plaats komt (iig qua fabriekscode)
Dat zal wellicht ook voor de andere punten gelden.

Wat ik ook nog verwacht voor MY2020 zijn de elektrische/hybride motoren van VAG.
 
Laatst bewerkt:

hendrik38

Forumguru
Ik snap idd ook niks van die tabel met die streepjes en kruisjes. Ik heb iig meerdere van de streepjes besteld in het 2020 model. Ook het navigatieplus pakket waar een kruisje bij staat.
 

elephtera

Forumguru
Vanwege de bestel ellende (Zie bestel topic) heb ik meer informatie. Bij deze een cross-post om het hier centraal beschikbaar te hebben

Er is een update van de kodiaq my2020 pdf waarin de tabel met gesloten opties wordt uitgelegd.
een min (-) betekent onveranderd.
een kruis (X) betekent gesloten/niet meer te bestellen
De tekst "standaard" betekent dat het standaard blijft op dit model.

Verder is de Columbus volledig uit de keuzelijsten bij de dealer. dwz dat er geen vervangende optie voor is en deze alleen nog in de standaard samenstelling van de style business zit (Zoals al was met area 360 camera)
 

hendrik38

Forumguru
Hmm oke. Wat ik dan niet snap...in de sportline business is het navigatiepluspakket niet te bestellen. maar bij de columbus en de bluetooth met rSAP staat nog wel een streepje.
 

hendrik38

Forumguru
Ahh..volgens mij weet ik het..de sportline buisiness is wat anders dan de kodiaq buisiness. Ik denk dat in de sportline geen wijzigingen zijn dan.
 

elephtera

Forumguru
Ahh..volgens mij weet ik het..de sportline buisiness is wat anders dan de kodiaq buisiness. Ik denk dat in de sportline geen wijzigingen zijn dan.

Ik denk dat je conclusie klopt. Voor de sportline geen verandering tov 2019 qua opties. Enkel dus de productwijzigingen die verderop in de pdf staan.
 

Skodiak

Senior Member
Skoda letters achterop ipv logo is verbetering alleen zou hem er niet later voor willen hebben. Laat auto nu ook debadgen, blijft alleen logo centraal op de kofferbak over.. so what... is voor de mensen die achter mij rijden.. “eat my dust” kan me wel helemaal vinden in de verbazing van het gegochel met alle modellen en opties, zou er ook tureluurs van worden. Heb bij bestelling vorig jaar 700€ extra moeten betalen voor wtp/bpm garantie voor prijsstijging. Guess what, de prijs nu in 2019 is 100€ lager.. voel me voor 800€ genaait door PON dus..
 

hendrik38

Forumguru
Dat is idd vreemd ja. Hij is grijs geworden en je kan hem niet meer selecteren. Kan me er niks bij voorstellen dat ze geen automaat meer leveren in de benzine versie.
 

4Motion

Senior Member
Wat mij opviel in de skoda.be configurator:
- de 1.5 TSI 4x4 is er uit
- bij de technische gegevens viel mij het volgende op:
1.5 TSI: Inhoud Brandstoftank 60 l + 8 l safety reservoir
2.0 TSI: Inhoud Brandstoftank 63 l + 8 l safety reservoir
2.0 TDI: Inhoud Brandstoftank 63 l + 8 l safety reservoir

Kan mij niet herinneren dat dit er stond wanneer ik mijn bestelling geplaatst hebt (ik denk gewoon 60 liter voor de 2.0 TSI?).
 

tvcam

Lid
Vandaag vernomen van Belgische dealer dat de deurbeschermers inderdaad niet meer standaard zullen meegeleverd worden, maar onderdeel worden van het Family Pack. (Toch voor de Belgische markt)
 

Tinus78

Forumguru
Vandaag vernomen van Belgische dealer dat de deurbeschermers inderdaad niet meer standaard zullen meegeleverd worden, maar onderdeel worden van het Family Pack. (Toch voor de Belgische markt)

Ik heb mij ook deze week laten vertellen door een dealer dat er meer pakketten komen en minder individuele keuzes. Dit om Meer standaardisering te maken. Wil dus zeggen, minder keuze vrijheid. Afwachten wat het brengt. Ik vermoed dat begin april hier meer over bekend wordt.
 

CDK

Forumguru
Ik heb mij ook deze week laten vertellen door een dealer dat er meer pakketten komen en minder individuele keuzes. Dit om Meer standaardisering te maken. Wil dus zeggen, minder keuze vrijheid. Afwachten wat het brengt. Ik vermoed dat begin april hier meer over bekend wordt.

Beetje zoals het bij de Aziaten gaat, zorgt wel voor een sneller productieproces, maar ben er geen fan van.
 

Tinus78

Forumguru
Daar is het volgens de dealer idd ook voornamelijk om te doen, een sneller en voorspelbaar productieproces. Wat dat betreft denk ik een goede stap......mits de pakketten logisch zijn. Niet alleen de Aziaten doen dit, maar Volkswagen heeft dit ook al redelijk toegepast volgens mij.
 
Bovenaan Onderaan