Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

EvilKnievel

Senior Member
Als je je rempedaal niet volledig intrapt, dan gaat de auto hold er ook nog niet op en kan je gebruik maken van het kruipen inderdaad. Het vergt wat gewenning maar vind het persoonlijk niet anders dan in mijn vorige auto's (Karoq en Golf)

SportLine038

Nieuw lid
Ben hiermee bezig, zal binnenkort een update geven
Project luidere claxon afgerond, mijn auto was niet voorbereid voor een tweede toon en heb bij de garage een tweede claxon (5c0951223c) laten aansluiten op de originele claxon. Netjes met een originele kabelreparatieset claxon en beugeltje, klinkt nu zoals het hoort .

Heb je al gekeken naar de stand van je stoel? Het zou zomaar kunnen zijn dat de monteur je stoel helemaal naar achteren heeft gezet. Dan werkt de comfort instap niet aangezien de stoel niet nog verder naar achteren kan.
Hallo, bedankt voor de tip. Men had inderdaad de stand van de stoel gewijzigd waardoor hij niet verder naar achteren kon. Bedankt voor de tip.

wdejong32

Actief lid
Ik ga zaterdag naar Skoda dealer van den Brug in Heerenveen om mogelijk een splinter nieuwe kodiaq sportline (204 pk hybride , race bleu te gaan kopen en mijn huidige probleemloze kodiaq sportline van 2023 in te ruilen ,,, als ik hem bestel zou hij eind oktober binnen gaan komen en hij is dus van na de vakantie stop waarin vaak de lopende band wordt aangepast/onderhouden en hopelijk ook problemen minder worden , dit hoop ik tenminste

Na het lezen van al jullie problemen ga ik ernstig twijfelen of ik het wel moet doen,,,

Wat is jullie advies als huidige gebruikers van de Kodiaq 2 ????

Joepo

Lid
@wdejong32 Ongezien kopen, proefrit is niet nodig. No brainer.

Maar serieus: ik kan je geen goed advies geven, ik heb een van de eerst geleverde Kodiaqs in NL en mijn ervaringen kun je allemaal hier lezen. Mogelijk zijn ze nu wél goed. Ik mag de komende 3 jaar in ieder geval uitzitten met dit prachtexemplaar.

Ik rij ook graag auto en zou de Kodiaq bepaald niet als de ultieme rijdersauto willen bestempelen. Praktisch en comfortabel is hij wel.

Als je hem nu besteld is ie wel voorzien van alle recente software updates en recalls.
Zelf heb ik weinig (alleen cc hendel defect) tot geen last en werkt alles prima omdat ik met zo min mogelijk bemoei assistenten rij.
Van den Brug Heerenveen, komt de mijne ook vandaan. Sportline steel grey 20inch :)

Mijn Skoda Kodiaq PHEV (16-8-2024) staat inmiddels bij de dealer voor de nodige software-updates en het probleem van het fluitende geluid bij het remmen. Heb de auto dinsdagmorgen gebracht en het ophalen van de auto is al 2 keer uitgesteld. Reden: De software-updates krijgen ze niet in het systeem. Ik heb dit ook al meerdere malen op dit forum teruggelezen. Ze zijn nu in contact met Skoda Nederland hoe ze dit moeten gaan oplossen.
Het probleem met het fluitende geluid bij het remmen is helemaal een omvangrijke ingreep. Kennelijk moet de gehele motor uitgebouwd. Het probleem zit hem in de koppeling tussen de electromotor en de rest van de aandrijving. Hiervoor moeten eerst onderdelen besteld worden en als die er zijn, dan ben ik de auto weer 4 dagen kwijt.
Gelukkig doet Broekhuis in Alkmaar er alles aan om het goed op te lossen. Ik word regelmatig gebeld met updates en of het een probleem is als de auto nog langer moet blijven. Dit heb ik bij andere dealers wel eens anders meegemaakt. Tot nu niets dan lof voor Broekhuis.

To be continued.

wdejong32

Actief lid
Frank je reageerde dat jou auto bij van de brug Heerenveen vandaan komt ,,, hoe zijn jou ervaringen met de verkoop en garage ???

Prima ervaring, alleen had bij de verkoop alles wel iets enthousiaster gemogen naar mijn idee. Misschien dat verkoper z’n dag niet had :tongue: maar bij afleveren was dat er gelukkig wel, en alles werd netjes uitgelegd en de auto stond onder een kleedje!
Had gevraagd om de type aanduiding eraf te halen, heb alleen nog SKODA achterop, reclame loze kentekenplaat houders, en geen wieldoppen op de 20inch. Dat was allemaal keurig geregeld.
@RonKar dat fluitende geluid, is dat bij alleen bij remmen?
De mijne heeft dat alleen dan tot 20 km/h met optrekken of gaslos. Had een filmpje gestuurd naar Broekhuis Zwaag, en die stuurde een een filmpje terug van een andere Phev,
en die vertelde dat het zo hoorde. Na 20 km/h met optrekken is het weg, en boven de 20 km/h hoor je het ook niet bij gaslos. Denk iets met een soort geluid generator voor voetgangers.

wdejong32

Actief lid
de verkoper die ik heb is de verkoopleider Jelmer , aardig man op de mail en behulpzaam.. welke verkoper had jij Frank ???

en heel eerlijk en open :

Hij doet een heel goed bod op mijn huidige auto ,, een kodiaq sportline 1,5 DSG race bleu trekhaak en comfort pakket van 30-06-2023 ,,, klokgaaf , en bij inlevering ca 46000 km ,,,, ik krijg een prijs van 41,100 aan inruil ( 38500 en dan nog 26000 euro aan kortingen) nu met verwachte levering eind oktober 2026

dit voorstel krijg ik nooit meer ,,,,, bij Korterink in Rouwveen moet ik bedelen voor 37000 euro inruil..

ik heb op afgeprijsde nieuwe kodiaqs sportline gereageerd en de inruil begon bij 35000 euro met veel moeite 36000 euro,,

op een nieuwe kodiaq sportline , race bleu met light en vieuw pakket

SportLine038

Nieuw lid
Hel
Heb je ook wat fotos? Moet de bumper eraf?
Heb geen foto's helaas, de originele claxon zit onder de linker koplamp gemonteerd en hier hebben ze de tweede ook geplaatst. De bumper moet hiervoor inderdaad gedemonteerd worden. Helaas zijn ze de ontgrendel handle van de motorkap vergeten te monteren dus hij moet nog weer terug, krijg de kap nu niet open

de verkoper die ik heb is de verkoopleider Jelmer , aardig man op de mail en behulpzaam.. welke verkoper had jij Frank ???

en heel eerlijk en open :

Hij doet een heel goed bod op mijn huidige auto ,, een kodiaq sportline 1,5 DSG race bleu trekhaak en comfort pakket van 30-06-2023 ,,, klokgaaf , en bij inlevering ca 46000 km ,,,, ik krijg een prijs van 41,100 aan inruil ( 38500 en dan nog 26000 euro aan kortingen) nu met verwachte levering eind oktober 2026

dit voorstel krijg ik nooit meer ,,,,, bij Korterink in Rouwveen moet ik bedelen voor 37000 euro inruil..

ik heb op afgeprijsde nieuwe kodiaqs sportline gereageerd en de inruil begon bij 35000 euro met veel moeite 36000 euro,,

op een nieuwe kodiaq sportline , race bleu met light en vieuw pakket
Wij hadden ook Jelmer, deed afgelopen februari ook een prima bod op onze X1 uit 2018, zat ook behoorlijk verschil in met Broekhuis Zwaag kwa bod. Daardoor was het de moeite om voor mij vanuit Noord Holland naar Heerenveen te rijden !

Bovenaan Onderaan