Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

wdejong32

Actief lid
Ik heb wel begrepen dat met name de eerste modellen de meeste problemen hadden/hebben ,,, en we moet ook niet vergeten dat er ook heel veel mensen probleemloos rijden en daar hoor je natuurlijk minder van

Wat de verkoper (Jelmer) mij wel zei is dat je de hulpsystemen uit kunt zetten vanaf je stuur maar dat hij na een nieuwe start alles weer aan zou zetten en dit door alle wetgeving omtrent de hulpsystemen

heb jij ook proefgereden met de zwarte demo van Jelmer ?? met oude logo in het stuur ??

ik heb ook naar voorraad auto's gekeken maar bewust voor deze auto gekozen i.v.m. dat deze nog gemaakt moet worden en niet eentje die misschien al 8 maanden op een terrein staat en alle kinderziektes nog heeft,,

we hadden het nog even over jou en dat je tevreden was en een oranje X1 had ingeruild en idd vanuit noord Holland naar hem was gekomen

heb jij ook proefgereden met de zwarte demo van Jelmer ?? met oude logo in het stuur ??

ik heb wel bij bedongen dat de airco gratis VOL gevuld word want ik weet uit ervaring dat de airco's uit fabriek maar 70/80 procent koudemiddel krijgen i.v.m. duur koudemiddel en kostenbesparing vanuit de fabriek en na 2 jaar moet hij bijgevuld worden a 200 euro

MHaas

Nieuw lid
Beste Kodiaq-2 bezitters en toekomstige Kodiaq-2 bezitters,
Ik lees op diverse fora in binnen en buitenland toch best met enige regelmaat over allerlei problemen/probleempjes bij de Kodiaq-2.
Ik ben zelf een toekomstig Kodiaq PHEV rijder (Levering medio september) en heel erg benieuwd naar rijders die problemen ervaren en hoe deze opgelost worden door Skoda en/of door de berijder zelf.
Hieronder alvast een opsomming van zaken die ik gelezen heb, hier en in het buitenland:
- Gevoeligheid sensoren.
- Foute herkenning verkeersborden waardoor auto op de snelweg remt naar 30 km/h.
- Volledige uitval auto. Doet niets meer.
- Opties die spontaan aan/uit geschakeld worden.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
In navolging van bovenstaande post van RonKar van vorig jaar augustus. We zijn inmiddels bijna een jaar verder. Ik heb mijn Kodiaq Sportline PHEV medio Februari 2025 besteld en deze is in week 27 (vorige week) geproduceerd. Inmiddels is de auto onderweg naar Nederland, is mij door de dealer verteld en zal waarschijnlijk 18 juli bij de dealer arriveren. 25 juli gaat ie gelijk mee op vakantie naar Italië :rolleyes:
Net als RonKar lees ik veel over softwareproblemen, gevoelige sensoren en zelfs volledige uitval....(!). Ook lees ik veel over updates die de laatste 2 maanden zijn uitgerold.
Heeft er iemand ervaring met een recentelijk afgeleverde Kodiaq PHEV en de voor aflevering uitgevoerde updates? Mag ik aannemen dat een vorige week geproduceerde auto gelijk al je meest recente software meekrijgt? Of moet ik straks met samengeknepen billen naar Italie?

Darks

Nieuw lid
@MHaas Het zou me toch verbazen moest dit niet in de fabriek aangepakt worden, want dan bezorgen ze zichzelf weer meer werk en kosten met het achteraf te doen (de updates).

Ik krijg de mijne (2.0TSI, sportline in steel grey) 2 weken voor onze vakantie dus ik zal hem wel stevig aan de tand voelen. Anderzijds toch ook wat positief bekijken, er zullen er veel rondrijden die je hier niet hoort. Ik denk trouwens dat je anno 2025 geen auto meer kan kopen die niet een beetje raar doet af en toe door al die systemen en veiligheidsuitrusting, als het natuurlijk doenbaar en veilig blijft tenminste.

MHaas

Nieuw lid
@Darks Dat zou mij inderdaad ook verbazen en zou niet heel efficiënt zijn....ik ga dan ook maar van het beste en positieve uit. Ik rij nu nog in een Ford Mustang Mach-E (2021 eerste generatie, dusss) dus ben wel wat terugroepacties en stilstand gewend :LOL:. Ook dat is na enkele modificaties en vervanging van onderdelen opgelost.
Kan me wel voorstellen dat de meeste problemen zich voordoen met de '24 Kodiaq en die van de eerste '25 maanden.

ER73

Lid
Goed om hier ook eens positieve kanten te belichten, waar ik me overigens (bijna, op dag één na) volledig bij kan aansluiten.
De afgelopen 3 maanden en ruim 12000km zonder alle bovengenoemde problemen. Oké af en toe (na een fikse regenbui) een kraakje in de rechter buitenspiegel daargelaten. Import Diesel (nieuw, nul op de teller) geproduceerd in '24

....Wat de verkoper (Jelmer) mij wel zei is dat je de hulpsystemen uit kunt zetten vanaf je stuur maar dat hij na een nieuwe start alles weer aan zou zetten en dit door alle wetgeving omtrent de hulpsystemen
.......
Precies dat uitzetten via het stuur doe ik elke rit. Ja klopt we hadden ook een rondje met die zwarte gereden, heeft Jelmer die zwarte Kodiaq nog steeds dan? Met het oude logo idd, op het stuur.
In de bedrijfwagens met een nieuwe TGE bus, of Vw Crafter herken ik dat niet, dat ze maar voor 70/80 % gevuld worden. Heb ook geen klanten die het na 2 jaar als klacht hebben. Werk zelf als service adviseur bij een MAN dealer & VW bedrijfswagen service punt, dus kan de Kodiaq op me werk aan de airco machine hangen als dat wel geval zou zijn.

Zag nog wel dat er 2 recalls open staan voor me Kodiaq, een nieuwe cc hendel, heb al wel een nieuwe en die doet het tot nu toe prima, maar was toen nog geen officiële recall, en een software update, maar ondervind geen klachten, dus zie er nog geen noodzaak in. Ook vanwege de lange wachttijden bij Broekhuis Zwaag. Het komt nog wel eens mocht ik wel een garantie klus krijgen (wat ik niet hoop ;) )

Laatst bewerkt door een moderator:

wdejong32

Actief lid
Jelmer heeft inderdaad nog steeds de zwarte sportline met het oude logo in het stuur ja

Ik heb nu een sportline van 2023 maar ook die heeft af en toe zijn dingetjes zoals vandaag ineens een of andere foutmelding in de verlichting en na uitgezet te hebben en boodschappen gedaan te hebben was het weg ,,, ook front assist gilt het wel eens een keertje uit en rood logo op dashboard,, maar gaat gelukkig niet hard in de remmen,, parkeersensoren zijn soms ook over ijverig ,,,

dus de voorganger is ook niet helemaal probleemloos

Bovenaan Onderaan