Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

Bakk

Nieuw lid
Gisteren mijn auto weer opgehaald naar de 90EE software update.

Ik merk meteen dat mijn parkeersensoren een stuk minder gevoelig zijn, ze piepen niet meer voor de ~8cm hoge stoeprand voor mijn deur. Daarnaast kan ik de parkeergarage bij de locale Dirk nu verlaten zonder een kakofonie aan piepjes en een ingreep wanneer ik >3km/h door de tunnel naar buiten rij.

Verder nog niet veel zaken kunnen testen, normaliter vallen allerlij hulpsystemen ook meerdere malen per week uit, hier kan ik pas over een paar weken uitsluitsel over geven.

Op de Britse Skoda fora wordt er gesproken over een 'stabielere' travel assist, ik hoop dit morgen te ervaren in een wat langere rit naar het oosten. Totdusver enkel goede ervaringen met de update. Geen last gehad van het probleem met de sensor van het klepje wat hier af en toe wordt genoemd.

MHaas

Lid
Ik ben vandaag met een fonkelnieuwe (en ze hebben mij beloofd alle updates te hebben gedaan) PHEV naar Italie gereden. Ik heb geen enkele wanklank van welke sensor dan ook gehoord...wel een aantal keren bij baustellen keurig gewaarschuwd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier ook na een kleine 1.000 km reizen enkel dat het een heerlijke reiswagen is.

In de file aan de Elbe tunnel trok hij wel plots de veiligheidsgordel aan, even gek, maar dat was denk ik door mezelf, even de ACC uitgeschakeld en laten uitbollen en mss wat kort op de voorligger.

Met parkeersensoren vind ik 'm ook wel wat ruim meten t.o.v. wat ik gewend ben, maar nog geen onmogelijke drempeltjes of zo gezien. In tegendeel de SUV heeft al zijn voordelen om minder begaanbare parkings te betreden

Verbruik van de 2.0 TSI zit op 7,7 l/km (ofwel 1 op 13). Dit volgeladen op reis en dakkoffer dus max 130 km/u. Valt me beter mee dan ik verwacht had.

Bakk

Nieuw lid
Is bij de PHEV wel de achterbank te verschuiven? Ik heb hendels onder beide bank delen maar ik krijg ze met geen mogelijkheid verschoven.

Ja hoor, in de PHEV is de bank gewoon naar voren te schuiven. De hele constructie met de rails en dergelijke zit voor het accupakket gemonteerd, dus die zit niet in de weg. Je moet de hendels alleen wel flink omhoog trekken. Gaat bij mij best zwaar.

• Leuk
Waarderingen: Bakk
klopt, je moet zeker de eerste keer de bank serieus stevig naar voren trekken. Gaat het beste als je met één hand de beugel omhoog trekt en met de andere hand de bank aan de rugleuning naar voren schuift.
De rugleuning kun je trouwens ook verstellen mbv de lus die bij het scharnierpunt van de achterbank zit

• Leuk
Waarderingen: Bakk

MikeyMan

Forumguru
Mijn Kodiaq staat vandaag bij de dealer voor een stel updates en een andere cruise control stengel.
Ongeveer 70 berichten per uur over de lader en Airconditioning op afstand :tongue:

MikeyMan

Forumguru
Ik weet niet hoeveel updates ze doen, maar het duurt wel lang. Vanmorgen om 8:00 neergezet en gelijk begonnen.
Nu nog niet klaar.
En dan te bedenken dat ze me erop wilden laten wachten.

MikeyMan

Forumguru
Zojuist gebeld. Update inderdaad meermaals vastgelopen. Gaan we dus inderdaad niet redden vandaag.
Gelukkig een Taigo meegekregen. :X

Japanese Power

Donateur
Ik weet niet hoeveel updates ze doen, maar het duurt wel lang. Vanmorgen om 8:00 neergezet en gelijk begonnen.
Nu nog niet klaar….
Bedenk dat elke update uniek is voor je auto en volledig vanaf de fabriek live naar binnen wordt gehaald. 1 kink in de kabel en het hele circus begint weer van vooraf aan.

Bovenaan Onderaan