Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

EvilKnievel

Senior Member
Dacht je nou echt dat de ene auto op de ene server staat en de andere op een andere server?
Nee, ik snap ook wel dat alles waarschijnlijk op een cluster van meerdere servers draait met een stukje load balancing en high availability, maar zo technisch wilde ik het niet maken.
Ik had in mijn vraag ook vermeld dat de live verkeersinformatie het ook niet doet, dat staat dan weer los van de app.

EvilKnievel

Senior Member
Tja dan zal de dataverbinding van je auto niet functioneren, Lijkt me de meest voordehand liggende conclusie?
Zover was ik inderdaad. Wereldbolletje blijft ook lichtgrijs rechts bovenin de display. Zijn er nog zaken die ik kan testen, of wordt het bellen met de dealer? (Of wachten tot het weer gaat vriezen )

HalloBuurman

Actief lid
Lijkt haast wel verband te houden met hogere temperaturen van de afgelopen dagen, als je het mij vraagt…
Wel iets anders ook volgens mij. Ik ben eigenlijk al een paar maanden af van de veelvuldige grote problemen waarbij alle hulpsystemen uitvallen. Wel zo nu en dan een keer maar geestelijk kan ik het aan. Echter sinds de warmte, zowel voor als na 'onder' bouw trekhaak, weer veel meer last.

Even wat anders, sinds donderdag lijkt de auto niet meer online te willen komen. In de app blijft hij op activeren staan maar er kan geen verbinding gemaakt worden met de auto. Live verkeersinformatie komt ook niet door in de auto, dus daar zal het probleem vast ergens zitten. App heb ik al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat hielp niet, wat ook te verwachten was. Heeft iemand dit al eens meegemaakt en zo ja, wat was de oplossing?
Bij mij hielp het opnieuw opstarten van jawel mijn telefoon....

MikeyMan

Forumguru
Gisteren in de file nog een beetje geprobeerd... Drie vingers of meer willekeurig op het stuur en de melding verdwijnt. Volledig rondom.

Gisteren een afspraak gemaakt met de Skoda-dealer voor onderhoud aan de auto ivm de krakende/piepende buitenspiegels (zoals wel vaker omschreven in dit forum).
Tevens naar aanleiding van de melding op het middenpaneel dat de auto terug moest voor de terugroepactie '94EW' (Iets met de cruise control pook begreep ik uit het forum).
Tijdens het gesprek meldde de garagist dat mijn auto tevens binnenkon voor een softwareupdate (90EE. Geen idee wat het doet. Moet ik navragen.).
Zojuist een bevestiging gehad per mail:

"1. Terugroepactie 90EE, criterium 02 uitvoeren
2. Terugroepactie 94EW, criterium 01 uitvoeren
3. Krakende/Piepende zijspiegels wanneer deze in-en uitgeklapt worden.
DISS.190311351"

Ik houd jullie op de hoogte of dit de heilige graal kan zijn.
Voor de rest rijdt mijn Kodiaq best lekker en rijd ik met redelijk gemak langs alle problemen door. Grootste pluspunten vind ik nog steeds de gigantische ruimte (als kersverse vader kan ik niet zonder) en prima rijbereik op elektriciteit.
Ik ben nog steeds blij met mijn aankoop.

Bakk

Nieuw lid
Mijn auto is zondag afgesleept vanwege een lekke band en maandag bij de lokale dealer afgeleverd.

Vandaag kon ik hem weer ophalen, daar meldde de dealer dat terugroep actie 94EW was uitgevoerd, het vervangen van de SET knop op de cruisecontrol hendel ondanks dat deze in januari al was vervangen. De knop voelt nu wel anders aan wanneer hij ingedrukt wordt, dus ik ga er vanuit dat het een andere knop is dan na de eerste keer dat hij vervangen was.

De dealer meldde ook dat ze hadden geprobeerd om een software update uit te voeren welke gisteren online was gekomen, dit was echter niet gelukt omdat hij bleef steken op 80%. De dealer gaf aan dat de update een viertal punten zou verhelpen, helaas weet ik ze allemaal meer maar twee waren:

1. Oplossing voor veelvuldig uitvallen van hulpsystemen
2. Oplossing voor het niet laden van de navigatie kaart onder bepaalde omstandigheden.

Inmiddels een nieuwe afspraak ingepland over een maand om nogmaals een poging te doen om de update te installeren.

Kameel

Nieuw lid
Vandaag mijn Kodiaq achter gelaten bij de dealer tot 3 maal toe op de snel een noodstop ingreep gehad zonder dat er aanleiding toe was gouw de Vlugt strook nog bereikt. Nu wachten wanneer ze tijd hebben om de nieuwe software te instaleren kunnen we gelijk zien hoe de service is bij Skoda.

ertromp

Forumguru
Maar toch tegen de A-stijl gezeten met je hoofd waarschijnlijk @Kameel ?
Het in correct NL taal lukt al niet meer. "Op de snel" "Gouw de Vlugt strook" "instaleren"

Ook welkom hier trouwens!

Bovenaan Onderaan