Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

Comfort instap problemen

2 weken geleden hebben ze mijn ACC pookje vervangen (was 1e week al defect) en nu werkt de comfort instap niet meer.
(Hill Hold stond ook ineens uit maar die heb ik weer aan kunnen zetten.)
Ik krijg geen foutmeldingen over de comfort instap en kan het wel aan en uit zetten maar er gebeurd niets meer.
Zijn er meer mensen die dit ervaren ?

Ik ben sinds juni 2024 eigenaar van een Kodiaq PHEV IV Business Line. Dit is mijn 5e Skoda (Superb, Octavia, Kodiaq 1) maar zo erg als dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Heb inmiddels 20.000 km gereden .............
Jou bericht lijkt wel een exacte kopie van een bericht dat ik eerder heb geplaatst. Je hebt precies dezelfde ervaringen. Ik heb op 1 juli een afspraak bij de dealer. Auto blijft er 3 dagen staan. Zoveel tijd hebben ze nodig. Ben alleen bang dat er niets structureel opgelost wordt. Skoda verschuilt zich achter wetgeving en typegoedkeuring bij de meeste problemen. Jammer maar helaas. Ook voor mij waarschijnlijk geen Skoda meer als deze problemen niet structureel opgelost worden. De vraag is alleen: Wat dan, als je een grote betaalbare auto wil hebben waarbij alles wel naar behoren werkt. Ik heb geen idee.

Laatst bewerkt door een moderator:
Afgelopen weekend iets raars meegemaakt: Grote scherm viel even kort uit, daarna was de radio of de media niet meer te selecteren. Ook de navigatie viel weg. Deze kwam later wel weer terug, maar zat er kilometers naast. Ik reed in de Noordzee. Pas bij de volgende rit werkte de radio weer en was de navigatie weer bij de tijd.
Heeft iemand dit ook meegemaakt dit weekend, of zou het te maken kunnen hebben met een OTA update?

Hoe heb je dat gedaan dan?!?

V.w.b. de comfort instap functie: in het verleden werkte het wel om de stoel een keer helemaal naar de uiterste standen te verstellen in zowel lengte als hoogte…
Hill Hold kun je in het dashboard menu uit en aan zetten. Stond altijd aan zodat bij een stoplicht de auto ook blijft stilstaan. Maar na het garage bezoek stond deze ineens uit.

Comfort instap kun je alleen aan uit uit zetten (apart per voorstoel) . zorgt ervoor dat je wat makkelijker uit en in kunt stappen. Vervelend dat dit zomaar ineens niet weer niet werkt. Als verder niemand hier last van heeft dan ga ik weer een afspraak maken bij A-Point om het uit te laten zoeken en oplossen. pfffffff

Ik heb net contact gehad met de garage en ze denken dat er een zekering defect is. Ik ga kijken of ik die niet zelf even kan verwisselen !
Weet iemand welke zekering dit zou kunnen zijn ? Op het zekeringen diagram en op het internet kan ik niet achterhalen welke zekering dit zou moeten zijn .
Alvast bedankt.

ja idd , ik bedoel AutoHold. Vroeger had dat een andere naam bij Skoda.
De stoel werkt verder wel gewoon, dus jij denkt geen zekering. balen. Dan moet de auto weer voor een dag terug naar de garage.
Hopelijk hebben ze dan ook de grote update om de gevoeligheid van de sensoren te beteugelen :-)

Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
Nee, dat AutoHold iets totaal anders is dan HillHold;

HillHold houd eventjes de remdruk vast, maar enkel als de auto op een helling vanaf ca. 5 graden.

AutoHold houd de remdruk langdurig vast bij stilstand en ongeacht vlak of hellend.

Laatste kennen de meesten mensen niet die geen auto hebben gehad met elektrische handrem…

Ik herken alles wat je schrijft. Ook 5 jaar Kodiaq 1 gereden en met veel plezier. Nu sinds januari een Kodiaq 2 en alleen maar storingsmeldingen. Vandaag ook op een volle snelweg geen controle meer over de wagen. Wagen begrenst dus naar parkeerplaats gereden uitgezet en na een tijdje weer gestart alle storingen weer weg. Wat een drama deze wagen…
Is hier nog wat uitgekomen? Heeft de dealer de problemen kunnen verhelpen?

Ik heb exact dezelfde problemen met deze waarschuwingen.
Gisteren ANWB erbij gehaald langs de snelweg en die had bij het uitlezen van de auto een kleine 14 opgeslagen foutmeldingen. Meeste gingen over problemen met nokkenas, aandrijflijn en netwerk (?).
Hij heeft de foutmeldingen laten staan en ik ben zonder problemen op de batterij thuisgekomen.

Volgende week pas tijd bij de dealer.

lindabo

Nieuw lid
Ik heb een vraag. Het is al langs gekomen maar 43 pagina's is best veel.
Ik gebruik deze dagen een koelbox. Bij mijn vorige auto ging hij uit als mijn contact uit was, maar nu blijft hij draaien.
Heb geen zin in een lege accu. Iemand een oplossing?

Bovenaan Onderaan