Ik ervaar exact zelfde issue met achteruit inparkeren. Ik heb 2 prive plekken waar ik al 20jaar parkeer, maar nu besluit de auto dat dit niet past en soms wel tot 2x ingrijpt. Achteruit inparkeren moet nu met 2km/u of de noodrem uitzetten, wat ik de laatste tijd ook doe. mijn inziens hadden deze disable opties direct in beeld moeten komen net als geluid uit. Ik heb die 360 camera, dat beeld is zo vertekend, erg jammer.Ik heb er dan ook geen verklaring voor. ‘Mijn’ parkeervak voor de deur is 13 in een dozijn maar als ik de achteruitremassistent niet uitschakelen, zit ik in angst voor een ingreep zo gauw hij die stoeprand ziet
Mijn startritueel; snelheidsherkenning, lane assist en front bots assist uitschakelen en dan rijden
mijn achteruit ritueel; naar R schakelen , tandwieltje; remassist uit en parkeren. (Hielp alleen niet tegen die hond gister)
en dat voor 55k
Tot op heden zet ik alleen daarnaast de snelheids notificatie uit, niet de andere zaken, alhoewel ik niet echt tevreden ben over lane assist/travel assist, dit was in de vorige kodiaq een stuk beter.
Front bots heeft mij in mijn vorige auto wel een geholpen, maar hoe deze in de nieuwe Kodiaq afgesteld staat is wel zeer gevoelig. Ik krijg regelmatig deze meldingen, terwijl ik aan het remmen ben... Misschien rij ik iets te sportief voor deze auto.