knip...... alarm uitgeschakeld?

Spaced

Senior Member
Ik snap dat VAG graag universele onderdelen gebruikt die over de hele (merken) range te gebruiken zijn, maar ik moet zeggen dat dit toch wel een design-flaw is van heb ik jou daar.

Dit soort kolossale misstappen hoef ik op de zaak gewoon niet mee aan te komen. Ik zie het al voor me zeg. Volgens mij sta ik morgen weer buiten...

De eerstvolgende keer dat ik bij de garage ben ga ik och vragen of er vanuit de dealer, PON, of zelfs VAG geen oplossing geboden kan worden. Ondanks het feit dat ik de luxe heb dat het een lease-auto is en je verder weinig financiële gevolgen hebt, trekt het beeld van een opengeblikte deur of een ingeslagen raam me toch niet heel erg. Lijkt me ook dat de leasemaatschappij wat bij te winnen heeft. (immers, lagere verzekeringspremie, is weer minder kosten).

Ben benieuwd.
 
E

Ex-lid 2926

Er bestaat heus wel een oplossing die hufterproef is.
Niet in te breken,
Neem een tank.

't Is wel leuk die opsomming wie er allemaal schuldig aan zijn. maar dat slaat natuurlijk nergens op.
=============
@FredV: Ik deel deze laatste opmerking van je natuurlijk niet. Dat men de handjes gewoon thuis moet houden is natuurlijk helemaal correct. Dat snapt iedereen, behalve in dit geval de doelgroep.
Inbrekers zullen er altijd blijven. Aangezien ze niet allemaal achter de tralies zitten en we ook nog niet weten wie deze oneerbare bezigheid in de toekomst gaat uitoefenen, zullen we zelf wat aan preventie moeten doen.
Dus een buitenlamp met bewegingsmelder, dievenklauwen, beveiligde raamhendels, goede sloten, auto op slot zetten, je mooie LM velgen met speciale wielbouten beveiligen etc. Dan mag je vind ik op zijn minst verwachten dat de fabrikant waarvan jij voor heel veel geld (voor velen een netto jaarsalaris !!) een auto koopt ook iets aan preventie doet.
Als dan blijkt dat vooral VAG auto's worden uitgezocht voor navi/audio diefstallen dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat gedurende de productie bij b.v. een facelift of nieuw modeljaar aanpassingen worden uitgevoerd door deze fabrikant. Diefstalveiliger apparatuur lijkt mij belangrijker dan andere koplampen of een grilletje.
 

FredV

Banned
Tsja, je blijft natuurlijkbezig, want als straks de VAG-auto's beveiligd zijn, gaan die lui over naar een ander merk, en zo is de cirkle weer rond.
Als we allemaal onze verantwoordelijkheid nemen, en niet ons hoofd wegdraaien, of niets zeggen als we dat zien, dan geef je inderdaad een vrijbrief.
Maar dat zal wel een illusie blijken.
Sociale controle oid.
 

LenK

Forumguru
want als straks de VAG-auto's beveiligd zijn, gaan die lui over naar een ander merk, en zo is de cirkle weer rond
Geen ander merk, maar de inbrekers gaan hun methode aanpassen/verbeteren.
In de landen waar hun buit naar toe gaat rijden ze geen Citroen, Alfa, Honda oid, maar wel VW en Skoda. Dus het heeft voor die lieden dan ook weinig zin om voor andere merken onderdelen te gaan jatten.
 

Ralph

Lid
In Brazilië schiet de politie zelfs al met scherp op tasjes dieven op het strand! Dat schrikbewind werkt wél!
 

corsaar

Senior Member
Gelukkig zijn we niet in Brasil.
Dat zou hier een verschrikkelijk bloedbad worden, liever niet
 
E

Ex-lid 2926

Airbag diefstallen komen in mijn omgeving ook veelvuldig voor. En heel vaak zijn de Opel bezitters het slachtoffer.
In Oost Europa is het lonend om van onze totall lossjes weer min of meer strakke bolides te maken. Dan kan je bijna met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stellen dat die gestolen plofzakjes richting het oosten gaan.
 

FredV

Banned
En heel vaak zijn de Opel bezitters het slachtoffer.
In Oost Europa is het lonend om van onze totall lossjes weer min of meer strakke bolides te maken. Dan kan je bijna met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stellen dat die gestolen plofzakjes richting het oosten gaan.
Dat kan niet kloppen: volgens LenK:
In de landen waar hun buit naar toe gaat rijden ze geen Citroen, Alfa, Honda oid, maar wel VW en Skoda.
 

EdK

Forumguru
Misschien passen die opel spullen wel in de Skoda's !!
De antennes van Peugeot passen uiteindelijk ook op de Skoda en doet bij bijna een ieder zijn werk.
 

FredV

Banned
behalve op de draadloze Yeti van Wim, maar mss kan hij een opelantenne dan proberen?
Googlen op een poolse site?
 

corsaar

Senior Member
Die kost maar 550 euro merk grundig past niet op de maxidot.
Bij de opel is de airbag stelen rendabeler.
 

Ron-e

Lid
Geeft dit niet al aan, hoe slecht het gesteld is met de beveiliging van iig VW? en dus ook onze bolides.. (bron RTL Nieuws)

Meest gestolen auto (merk)


Merk Aantal Volkswagen 2509 Opel 959 Ford 952 Mercedes 604 BMW 601 Audi 596 Peugeot 547 Renault 438 Suzuki 404 Toyota 366


Of komt dat puur omdat in de oosterlanden de andere merken niet gebruikt worden?
 
Alarminstallatie

--Ik wil een eenvoudig goed werkend alarm installeren.
--Geen moeilijk gedoe met allerlei aansluitingen..
--Gewoon een sensor in de cabine en doormelding via GSM.

Jan
Yeti 1.8
 
Bovenaan Onderaan