knip...... alarm uitgeschakeld?

vrucht

Lid
Onderstaand bericht staat nu in de telegraaf.
Vind dit schokking!

Er wordt ook gesproken over een beugel die je nu kunt aangschaffen, heeft iemand een idee of deze ook al voor de octavia leverbaar is?


EINDHOVEN - Een dievenbende die het gemunt heeft op splinternieuwe navigatiesystemen van Volkswagens heeft in Noord-Brabant massaal toegeslagen.

Dat blijkt uit cijfers van de Politie Eindhoven. Bij een aantal van de 62 diefstallen, die plaatsvonden in de regio Brabant Zuidoost, kwamen de inbrekers na reparatie terug om het nieuwe navigiatiesysteem ook uit de auto te stelen.

De dieven hebben het voornamelijk gemunt op Volkswagens. Door een kabel in de deurpost door te knippen schakelt het alarmsysteem uit. De deur openen en daarna het ingebouwde navigatiesysteem uit de auto slopen blijkt voor de inbrekers een koud kunstje.

Een woordvoerder van Volkswagen laat in een reactie aan OverEindhoven weten op de hoogte te zijn van de diefstallen. Een speciale anti-diefstalkap moet de autokraken voortaan tegengaan. Volkswagen-eigenaren met een ingebouwde navigatie kunnen bij Autolichtstad terecht om te informeren of de anti-diefstalkap ook al voor hun model beschikbaar is.
 

Bijlagen

  • Auti_1_774753d.jpg
    Auti_1_774753d.jpg
    6,8 KB · Weergaven: 198
  • Auto_2_774752d.jpg
    Auto_2_774752d.jpg
    6,7 KB · Weergaven: 223
  • Auto_3_774751d.jpg
    Auto_3_774751d.jpg
    8,4 KB · Weergaven: 211

Fabia

† In Memoriam
Toen ik mijn Roomster ging ophalen bij Verdaat stond daar een twee weken oude SuperB met zo'n zelfde gat. Ook open geknipt en navigatie systeem weg. Dus ze weten het waarschijnlijk voor alle VAG auto's.
 

De Stip

Forumguru
Zo'n kap ziet er niet uit, vooral die bevestigingspunten zijn foei lelijk. Maar ik ben het er mee eens, zo'n gat in je dash en een verdwenen navigatie is ook niet tof :(
Waarom maken ze het systeem niet zo, dat het alleen werkt op de transponder die toch al in de originele autosleutel aanwezig is. Er is vast een technische mogelijkheid om het zo te maken, dat wanneer de sleutel in het contact word gestoken, deze een (radiografisch) signaal afgeeft aan een ontvanger in het navigatie systeem. Pas dan kan het navigatie systeem gebruikt worden. Dan is diefstal nagenoeg zinloos omdat het alleen in combinatie werkt met de sleutel. Volgens mij is dat ook een niet al te dure en ingewikkelde ingreep.
 

corsaar

Senior Member
Een nieuw portier kost net zo veel als het systeem, en de ellende die je er van heb.
Er moet blijkbaar een levendige handel in zijn. Afzet genoeg ?
 

nomad

Senior Member
Ik kan wel vertellen dat er echt onzin in het artikel staat en dat het alarm zo niet uitgeschakeld wordt. Ga verder geen slapende honden wakker maken. Maar neem vooral een fabrieksalarm... daar zit een enorme ontwerpfout in.

Een goed aftermarket alarm doet wonderen.
 

Mark

Banned
Ik kan wel vertellen dat er echt onzin in het artikel staat en dat het alarm zo niet uitgeschakeld wordt. Ga verder geen slapende honden wakker maken. Maar neem vooral een fabrieksalarm... daar zit een enorme ontwerpfout in.

Een goed aftermarket alarm doet wonderen.

Als je een (de draad) doorknipt geeft deze geen signaal meer naar de boordcomputer, en wat doet dan de boordcomputer. Deze ziet dit als een fout en schakelt het onderdeel dat er aan verbonden is uit!
Ik heb dit verhaal al een paar maanden geleden opgevangen, de dievengilde degelijk ook.
 

Captain Hook

Forumguru
Het enige wat helpt, is gewoon massaal dit type navi-systemen boycotten!
Want tegen grof geweld, zoals blikscharen, is geen kruid gewassen. Zolang er een afzetmarkt voor is, blijven die dingen gestolen worden.

Blijf erbij; het grootste deel van de mensen heeft helemaal geen navi systeem nodig. Is echt zwaar overdreven. Iedere ochtend en middag hetzelfde stukkie weet je nou toch echt wel uit je hoofd? En sinds wanneer kun je je familie, de efteling of het dolfinarium niet meer vinden zonder navi? :ahum:
Wel knap van al die consumenten elektronica boeren dat je dit afgelopen jaren aangepraat is.

ps: ik ben blij dat ik helemaal geen behoefte heb aan een dom-dom. Ik heb gewoon opgelet bij aardrijkskunde op school. :winkie:
 

Captain Hook

Forumguru
Tuurlijk is het voor bepaalde beroepsgroepen handig, een dom-dom.
Maar voor het grootste deel van de forenzen en normale autorijders, volkomen overbodig.

Just my 2 nuchtere cents. :koffie:

Als je ziet met wat voor een professionalisme het dieventuig navi-systemen jat, is het nog steeds een zeer lucratieve business.
 

corsaar

Senior Member
Als je ziet met wat voor een professionalisme het dieventuig navi-systemen jat, is het nog steeds een zeer lucratieve business.

Dus een behoorlijke afzetmarkt ! Ook leuk om de enigste automobiliste te zijn zonder TT.
Toevoeging ik zie net dat Ed je steunt.
 

EdK

Forumguru
Tja de export riching Litouwen schijnt met 50% gestegen te zijn vanwege al die navigatie systemen en airbags
 

LenK

Forumguru
Een gat in je deur, het moet niet gekker worden :(
Als ze nou in Leusden het hele wagenpark eens open gingen knippen dan werd er mss een keer serieus werk gemaakt van een echte oplossing voor dit probleem.
 

alcatel

Nieuw lid
Gewoon een loss nav systeem kopen. Het is weliswaar niet zo mooi maar bespaart je een hoop ellende en tijd als je inbouw nav gestolen wordt.
Trouwens vind ik van PON het volgende:

1. Te laat gereageerd terwijl al tijdenlang bekend is dat de nav systeem makkelijk te stelen is.
2. Een oplossing biedt waarbij je als klant notabene 199 euro incl inbouw extra moet betalen! Een columbus kost los 2000 euro en dan nog prutswerk leveren qua beveiliging. Een schande! iets voor kassa?
 
Bovenaan Onderaan