knip...... alarm uitgeschakeld?

Captain Hook

Forumguru
Dan kan je net zo goed geen sloten monteren,
Voor sommigen is dat idd geen enkel probleem:
http://www.youtube.com/watch?v=50xxj61wVII
reuze handig als je je sleutel ff niet bij je hebt... :winkie:

Het grote probleem is en blijft de crimineel; niks anders!

Er kan best wel vraag zijn naar een illegaal verkregen product, maar als het niet aangeboden wordt, dan houdt het gewoon op.
Dat watjes gedoe ('goh, zeker zielige jeugd gehad'), pappen & nathouden gedoe met kleine en grote crimineeltjes moet eens afgelopen zijn!
 
Aan dieven, heling en 'voor een duppie op de op de eerste rang' kan ik niets aan doen.
Wel kan ik van de importeur verlangen dat ze iets maken wat niet zo makkelijk mee te nemen is...
 

Mick

Actief lid
Ik lees dit soort berichten al langere tijd, en dan met name het diefstalgevoellige item van de Columbus. Na het lezen van dit verhaal, met de bijbehorende schade, overweeg ik bijna om mijn in januari te leveren Octavia Elegance Business, bij voorbaat al te laten voorzien van een Bolero, i.p.v. de standaard Columbus. Ik weet niet of mijn baas dit goed gaat vinden, maar ik kan het allicht proberen.
Wat is slim in deze. Het is wel erg triest dat je eigenlijk al weet dat je tzt aan de beurt zal zijn.
 

meer

Nieuw lid
De dieven die je auto openbreken en aan je spullen komen zijn wat mij betreft toch nog steeds de hoofdschuldige!! Eigenlijk wil ik geen geen ander systeem aanschaffen omdat er mensen zijn die dit willen jatten! Ik heb er erg moeite mee om me aan te passen voor dit soort tuig!!!

Nu heb ik o.a. voor een Skoda gekozen omdat er geen compleet geintegreerd systeem inzit. Ik heb de originele radio vervangen voor een 2DIN radio met afneembaar front.

Hierdoor heb ik een aantal voordelen:

1) Ik betaal geen BPM (bijtelling) voor een duur navigatiesysteem.
2) Ik heb meerdere aansluitmogelijkheden voor o.a. TV, rear view camera en kan ik DVD kijken tijdens het rijden.
3) En... Ik heb een afneembaar front!!!
 

Mick

Actief lid
Dat prefentief aanpassen omdat je weet dat je een keer aan de beurt zal zijn is zeker niet erg prettig, maar de gedachte aan de schade die je hier voorbij ziet komen, brengt me wel aan het twijffelen.
Misschien eerst maar afwachten tot het mis gaat, wat ik natuurlijk niet hoop, en dan maar een ander systeem zonder navigatie, en dan ga ik mijn Navigon maar weer gebruiken.
 

Monteurtje

Forumguru
@vrucht. Je kunt bij de dealer een setje bestellen. Daarmee kun je het kenteken in het navisysteem etsen. Op het zwart glimmende gedeelte, tussen het display en SD kaart.
 

EdK

Forumguru
En toch vind ik dat PON minimaal in een terugroepactie het etsen en de 1 toerschroeven gratis zou moeten aanbieden bij allle admunson en columbus eigenaren

Dat je als eigenaar nog steeds voor die kosten moet opdraaien vind ik absurt
 
'Niet gemakkelijk'
De woordvoerder van Volkswagen ontkende maandag dat de nieuwe inbraakmethode zo simpel is. 'Het uitzetten van een alarmsysteem doe je niet met het doorknippen van een draad in het portier. Het verwijderen van een navigatiesysteem is eveneens niet makkelijk. Die zit met speciale schroeven vast waardoor je veel geweld moet gebruiken. Bovendien zijn de systemen niet in andere auto's te gebruiken', aldus de zegsman.

Volgens hem is het probleem dat te weinig auto's zijn voorzien van een compleet alarmsysteem met geluid- en lichtsignalen. 'Bij veel alarmsystemen gaan alleen de lichten knipperen. Daar laat de autokraker zich niet door afschrikken. Door geluid wel.'
Vooral blijven ontkennen dat het makkelijk is ipv het probleem oplossen..

Bron
 

Darkside

Forumguru
Idd. Tuurlijk zijn de systemen beveiligd met een pincode en speciale schroeven.
En tuurlijk beschikken de 'bad-guys' niet over de benodigde tools.

Dit lijkt me meer een PR kwestie om de burgers een veilig gevoel te geven. Of het boevengilde af te schikken. Denk alleen niet dat het werkt
 
E

Ex-lid 2926

Eigenlijk is dit een hele leuke discussie om te volgen en aan deel te nemen. Jammer alleen dat het onderwerp zo triest is.
Probleem 1 blijft natuurlijk die crimineel. En met crimineel bedoel ik de inbreker, maar ook de heler/opdrachtgever en natuurlijk de degene die het gestolen apparaat in zijn auto monteert.
Maar deze hele discussie en de ophef die er momenteel heerst over de diefstal gevoeligheid van de VAG dubbel din navi-receivers was natuurlijk niet nodig geweest als VAG had besloten om samen met de toeleveranciers diefstalveilige apparatuur te leveren en te monteren.
Toen de eerste Audi TT's vanwege een gebrek aan neerwaartse druk op de achterzijde verongelukten werd Audi heel snel "gedwongen" om een achterspoiler te monteren.
Diefstal en een tragisch ongeval kan je natuurlijk niet met elkaar vergelijken, maar ik wil er maar mee zeggen dat fabrikanten ook in de loop van de productie aanpassingen moeten bedenken voor situaties waarmee in de ontwerpfase geen rekening mee gehouden is.
Dat we allerlei maatregelen moeten nemen om er voor te zorgen dat je eigen spullen ook echt je eigen spullen blijven is in deze maatschappij bittere noodzaak gebleken.
Je mooie nieuwe fiets is tegenwoordig ook voorzien van een ART goedgekeurd slot. In het frame zit een chip "ingebakken" en de fiets ketenen we voor alle zekerheid ook nog eens vast aan een vast voorwerp.
We verwachten van onze banken ook dat ze hun pinautomaten beveiligen zodat skimmers onze rekening niet plunderen. Als we internetbankieren of iets online willen kopen verwachten we ook dat we dit doen via een veilige verbinding.
En zelf beveiligen we ons draadloze netwerk natuurlijk ook.
Dus daarom verwacht ik van VAG ook dat zij de nodige inspanningen op preventiegebied leveren. Met andere woorden; diefstalveiliger audio- en navigatie spullen.
 
Dat is toch een beetje service die je van je leverancier mag verwachten?
Anders koop ik wel een 2e hands auto...
 

coolrunnings

Actief lid
En toch vind ik dat PON minimaal in een terugroepactie het etsen en de 1 toerschroeven gratis zou moeten aanbieden bij allle admunson en columbus eigenaren.

Dat klinkt heel erg leuk, maar werkt dus niet.
Ik kan uit eigen ervaring melden dat het etsen van je kenteken in de Columbus en het vastzetten van je Columbus met 1 toerschroeven totaal geen oplossing is.
Onlangs ben ik ook slachtoffer geworden van een auto-inbraak en hebben ze mijn Columbus meegenomen.
Die Oost-europeanen zal het een worst zijn of en welk kenteken er in de Columbus ge-etst staat.

Ik ben nu aan het onderzoeken of de afdekkap een oplossing is, ik heb het al aangegeven bij mijn werkgever dat ik hier wel interesse in heb.
 

FredV

Banned
.
Dus daarom verwacht ik van VAG ook dat zij de nodige inspanningen op preventiegebied leveren. Met andere woorden; diefstalveiliger audio- en navigatie spullen.
Er bestaat heus wel een oplossing die hufterproef is.
Niet in te breken,
Neem een tank.

't Is wel leuk die opsomming wie er allemaal schuldig aan zijn. maar dat slaat natuurlijk nergens op.
Gewoon handjes thuis.
Iedereen.
Als dat niet gebeurt, blijven we in t cirkletje ronda\gaan.
Er is een oplossing, wordt gekraakt, betere oplossing, weer kraken enz.
dus toch die tank??

En etsen kan helpen, dan zetten we t er in t arabisch russisch pools tsjechisch etc op.
 

EdK

Forumguru
Maar waarom een vaste unit zoals nu terwijl als ik bij Audi op site kijk en ik selecteer daar bij die nieuwe 1 serie een navigatie dan komt het scherpje naar boven uit het dashboard
Maw scherm en unit zijn al zo en zo gescheiden van elkaar.
Dus waarom niet bij VW en Skoda ook zo ?
Kennis heeft een nieuwe slopel en daar is de dvd gescheiden van de navigatie en het scherm is ook een los scherm vast gemonteerd in dashboard

Maar we hebben het nu wel over die columbus en het stelen hiervan.
Maar in mijn woonplaats waren ze ook druk bezig in bepalde wijken en ook alleen maar VAG wagens.
Maar tevens werden de airbags ook maar meteen eruit gehaald
Daar schijnt ook een run op te zijn bij dat gilde.
 

Ron-e

Lid
Poeh... ik word steeds banger na het lezen van dit topic. Nu staat mijn wagen op een parkeerterein direct aan een kleine flat (zeg lekker nie waar) en dus niet afgelegen. Maarja, maakt dat wat uit, als het in luttele seconden is gebeurd. pff nachtmerries ga ik tegemoet.

Gadver, ik dacht met die nieuwe autos gebeurd dat allemaal niet meer, dat inbreken.
Vroeger al eens meegemaakt met me slopelkadet.. me mooie sony weg..

Is een stuurslot met extra uitsparring tot over het navigatiesysteem niet iets? volgens mij zag ik het idee wel al voorbij komen, klinkt wel intressant...
 

EdK

Forumguru
Ron-e: We willen je zeker geen nachtmerries bezorgen hoor maar als je de zoekfunctie van het forum eens zou gebruiken dan zal je erachter komen dat er al meerdere draadjes die nog groter zijn dan deze , met de gedupeerden en hun verhaal over de diefstal van de columbus uit hun blikkie !

Dus mocht je op een nacht de gedupeerde worden, ( hoop het niet ) bedenk dan goed wat je er voor terugplaatst.
 

Ron-e

Lid
Nou ik zal ze dan maar niet meer lezen, maar ik vind het wel belachelijk dat een wagen van 30k zo makkelijk open te maken is. En daarnaast de nav van 2k binnen enkele seconden eruit is. Schandalig... haha en nu maar fijn slapen..

en morgen een dubbelloops aanschaffen..
 

hemi24

Forumguru
Elk voordeel...

Gelukkig is het systeem zo eenvoudig te monteren, dat dit over het algemeen zonder verder schade aan het dashboard gebeurt!

Schade aan de deur is ook al erg genoeg! Snap niet dat pon niet een lipje leverd waarmee je het blik wat gemakkelijker kunt openen!

bonduelle.jpg
 
Bovenaan Onderaan