Kleurkeuze Octavia 3

Welke kleur O3 hebben jullie besteld?


  • Totaal aantal stemmers
    640

SNARFB

Senior Member
Ik sta op het punt een EB Combi te bestellen maar ik kom er niet uit qua kleur!

Het gaat tussen de metal grey en race blue. ik ga er 18 inch onder laten zetten. met race blue staat dit lekker sportief, met metal grey wat luxer vooral met chroom omlijsting, dakrails en sunset.

De race blue heb ik al een keer in het echt gezien, erg mooi. heb er moeite mee om de grey ongezien te bestellen. de dealer gaf aan dat het een nieuwe kleur is die nog niet door een ander VAG merk gebruikt wordt. Maar wat eerder ook al werd aangegeven heeft Audi een variant en volgens mij zal ik ook een Ibiza in die kleur.

:banghead::pieker: wat te doen?


Ik had ook moeite om de Metal Grey (F6F6) ongezien te bestellen maar heb uiteindelijk toch de gok genomen.
Vanmiddag nog even met de Skodaverkoper de Audishowroom binnengelopen met de kleurstaal in de hand. Daar stond een A5 avant in een speciale uitvoering (naam niet onthouden) waarvan de kleur als 2 druppels water op de Metal Grey leek. Volgens de Audiverkoper wordt deze kleur niet op een standaard Audi geleverd maar alleen op die speciale editie. Zegt volgens mij iets over de exclusieviteit van de kleur. Ik ben blij met de ´gok´.

Zie mijn geplaatste foto, een aantal berichten terug (dit is de kleur).

Succes met je keuze...
 

res-q

Senior Member
Vanochtend haalde ik op de A50 een O3 combi in Cappuccino Beige in (reed van ri Deventer over het klaverblad ri Arnhem, met handelaarskentekenplaten). Was een Ambition, met 16" wielen.

Mooie auto, maar ben wel blij dat ik Brilliant Silver heb gekozen ipv beige. De kleur viel mij, na wat ik hier had gezien, toch een beetje tegen. Had gedacht dat dit meer een soort champagne-kleur zou zijn, maar is duidelijk donkerder dan ik had verwacht aan de hand van de foto's hier. Ook 16" velgen zijn eigenlijk te klein voor deze auto..
 

CoesDoes

Forumguru
Vanmiddag nog even met de Skodaverkoper de Audishowroom binnengelopen met de kleurstaal in de hand. Daar stond een A5 avant in een speciale uitvoering ...
Een A5 avant..., dat zal inderdaad een hele speciale uitvoering zijn!:tegek: :pardon:
Ik moet zeggen dat het wel een mooie kleur is die zeker niet zal misstaan op een Octavia.

Ik denk dat door de komst van Metal Grey het Topaz Brown wat exclusiever zal blijven. Het
blijft m.i. vaag dat er eigenlijk maar weinig kleurkeuze is, naast diverse varianten blauw, een aantal grijstinten, zwart (en wit) is er weinig keuze over, dit bevorderd kleur op de weg niet echt
 

MaRco2

Forumguru
Vroeger, toen mensen nog over water konden lopen, was een Avant een 5 deurs hatchback (Audi 100 bijvoorbeeld van het ''in de folder'' roestende model en het opvolgende gestroomlijnde model), zeg maar als wat nu de A5 Sportback is als fictieve opvolger.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb ooit (periode 1985-1995) drie opvolgende Audi 80's gereden. Avant was gewoon de Audi-kreet voor station, of combi, of de VW-naam Variant.
 

MaRco2

Forumguru
Toen was het een station, net als nu. Daarvoor een 5 deurs met platliggende klep, zeg maar. Zoals nu de A5/A7 Sportback is. Denk aan een Rapid of Octavia HB.

Ter verwarring: een A3 sportback is weer een soort kruising, bijna verticale achterkant, maar te kort voor een station.:) Een Rapid Spaceback is ook zoiets.
 

MaRco2

Forumguru
704x396_8_100c2avantfacelift.jpg
 

flatron

Actief lid
Ik heb geïnformeerd achter metal grey metallic bij ons in de garage (België). En hij wist momenteel nog niets over deze kleur. Buiten dat ze op de Superb wel te bestellen is. Spijtig want het lijkt me op het eerste zicht wel mooi.

qn8x.jpg
.
 
Laatst bewerkt:

Thorgal

Forumguru
Als ik een andere kleur bestel mag ik mijn keuze dan nog aanpassen?
Heeft iemand inmiddels al real life foto's van de demin blue?
 

SNARFB

Senior Member
Ik heb geïnformeerd achter metal grey metallic bij ons in de garage (België). En hij wist momenteel nog niets over deze kleur. Buiten dat ze op de Superb wel te bestellen is. Spijtig want het lijkt me op het eerste zicht wel mooi.

qn8x.jpg
.

Dit is ook een mooie kleur maar niet de kleur Metal Grey (F6F6). Volgens mij is dit Steel Grey. Metal Grey is nog niet door een Skoda/VAG fabriek gemaakt en zal (voorlopig)niet leverbaar zijn op de SuperB.
 

Maik

Actief lid
Steel grey is geen metallic en veel lichter... De boven staande kleur lijkt wel degelijk op metal grey. Bij deze de staaltjes van de dealer:
ytu4uvyp.jpg
u4ypuvep.jpg
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
De RS O3 zou ik persoonlijk in het race Blue willen hebben met mooie zwarte 19" velgen. Ach ja je moet wat te dromen over houden :D
 
Bovenaan Onderaan