Kleurkeuze Octavia 3

Welke kleur O3 hebben jullie besteld?


  • Totaal aantal stemmers
    640

dorstvlegel

Actief lid
Welke kleur O3 heb je besteld?

In de poll Corrida Red en Pacific Blue weggelaten omdat er maar 10 keuze mogelijkheden zijn. Ik hoor niemand op het forum die voor een van beiden kiest.
 

CoesDoes

Forumguru
Rosso Brunello vervalt per wk28, heb er nog niemand over gehoord, dat gaat een hele zeldzame kleur worden.
 

dorstvlegel

Actief lid
Platin Grey gaat er in week 37 uit. Hier komt een grijze kleur voor terug, maar dat lijkt een uni kleur te worden.
 

Flem_nl

Forumguru
Uiteindelijk toch de Brilliant Silver metallic gekozen. Heb nu al platin grey op mijn huidige golf variant en daarvoor een zwarte 207. De rest vd kleuren waren niet echt mijn smaak!
 

Rallye

Forumguru
Toch grappig dat Skoda geliefde kleuren uit het programma (Rosso Brunello, voor de 02 al eens Storm Blue, dat later weer terugkwam). Ook voor de O3 is het geen uitbundig pakket.
 

fh232

Nieuw lid
Platin Grey gaat er in week 37 uit. Hier komt een grijze kleur voor terug, maar dat lijkt een uni kleur te worden.
In de prijslijst van de nieuwe Octavia RS op de Duitse website staan 'Stahl grau' (en Sprint-Gelb) als unilak kleur naast Candy White en Corrida Red. Wellicht dat dat de nieuwe grijze kleur is?
Verder wordt ook expliciet verwezen naar 'Perleffekt lackierung' (naast metallic), zo'n parelmoer lak is er nu toch (nog) helemaal niet? Wordt dat wellicht 'Moon white'? Zie: http://www.skoda.de/index.php?e=348-9-5-5-3
Die verwijzing naar parelmoerlak staat trouwens ook in de reguliere Duitse Octavia brochure (http://www.skoda.de/download.php?id=706) in diezelfde brochure (p.5) staat overigens dat je bij de oosterburen voor 220 euro ook een sportonderstel (sportfahrwerk) kan bestellen. Die optie is in NL niet beschikbaar, toch?
 
Deze. Cappuccino Beige. :thumbsup:

NBUTOiY.jpg
 

leonpard

Actief lid
Mijn wensenpakket ligt momenteel ter goedkeuring bij mijn werkgever, maar wat mij betreft gaat het definitief een Combi in Race Blue worden met Hawk 17" zilver-zwart velgen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bok

CoesDoes

Forumguru
Er komt trouwens ook nog een nieuwe kleur "Rio Red" start produktie in wk37, geen idee hoe die er uit gaat zien, maar ik gok op rood metallic ;)
 

dorstvlegel

Actief lid
Ik heb daar al een voorbeeld van gezien bij de dealer. Deze hing al tussen de kleurenstalen. Het is een niet te felle rood metallic kleur.
 

Pablos

Senior Member
Volgens de dealer in Barendrecht wordt die nieuwe rood een beetje Ford focus metallic rood...
 

CoesDoes

Forumguru
Ik zie net deze:

image.jpg

In het RS topic voorbij komen, als dit een optie op de standaard Octavia was zou ik het serieus overwegen!
 
Welke kleur O3 heb je besteld?

In de poll Corrida Red en Pacific Blue weggelaten omdat er maar 10 keuze mogelijkheden zijn. Ik hoor niemand op het forum die voor een van beiden kiest.

Ik heb pacific blue besteld. heb altijd metallic gehad, omdat iedereen dat standaard deed, maar besefte me op een gegeven moment dat me dat eigenlijk niet boeide en voor die prijs kon ik ook een aantal andere leuke opties nemen. Donker blauw vond ik een goed alternatief.
 
Beste mensen,

Sinds lange tijd ben ik weer terug op dit forum... Het blijkt dat ik steeds als ik met een nieuwe auto bezig ben, pas weer mijn gezicht laat zien.

Met dank aan de foto's van mede forum leden, heb ik een keuze kunnen maken voor de kleur van m'n nieuwe, alweer mijn derde, Octavia. Eigenlijk wilde ik een Platin Grey met grijs interieur (van ambition met two tone dashboard). Nu heeft mijn dealer mij helaas moeten teleurstellen dat zowel deze lak alsook het grijze interieur niet leverbaar zijn...

Ik wilde weer eens wat anders dan zwart en donkerblauw... Eigenlijk een lichte kleur, contrasteert mooi met de donkere sunset ramen en standaard zwarte rails en omlijstingen. Nadat Platin Grey afviel, twijfelde ik nog tussen Brilliant Silver en Cappuccino Beige. Vorige week in Amersfoort heb ik de zilvergrijze versie bewonderd, heel strak en stoer, maar toch ook een beetje kil en saai. Ik zag vanmorgen de foto's van de Cappuccino Beige die in Zoetermeer staat, en was meteen overtuigd: dat wordt hem! Bedankt voor de foto's dus! Qua interieurkleur is gewoon zwart een goede combinatie met dit cappuccino beige.

Inderdaad mag hij eigenlijk nog wat lager op z'n poten staan... ik haal wel een 'verlagingsset' stoeptegels die ik in de kofferbak en het motorruim verberg...

Groeten, L_en_K_Fan
 
Bovenaan Onderaan