MarcoO2
Forumguru
Boven de 160 valt'ie niet een beetje stil, dan gebeurt er gewoon vrijwel niets meer.De 1.4 is met name boven de 160 stukken sneller. De 1.2 valt dan al een beetje stil.
Boven de 160 valt'ie niet een beetje stil, dan gebeurt er gewoon vrijwel niets meer.De 1.4 is met name boven de 160 stukken sneller. De 1.2 valt dan al een beetje stil.
MAar goed, wanneer rij je in nederland nu boven de 160?
en een Wikango voor de enkel keer dat ze eens langs de weg fotootjes aan het nemen zijn)
O ja sorry,
Je had het in de inleiding over 1.2 tsi en over kleine tsi-tjes. In mijn beleving is 1.4 een grote tsi, en was me ook in je handtekening toen niet opgevallen dat je 1.4 hebt.
Ik reageerde meer op deze opmerking: Tegenwoordig loopt de koeling van de turbo door na uitschakelen contact, wat meteen de reden voor uitdraaien weg neemt. Kan dus (niet laten nadraaien) geen kwaad.
Ik denk dat die opmerking te generaliserend is. Volgens mij loopt de koeling van de turbo van een 1.2 wel door na het uitschakelen van het contact, maar moet je volgens de gebruikershandleiding des ondanks toch de motor laten nadraaien, waarbij ik denk dat dit komt omdat extra waterkoeling niet kan voorkomen dat de werking van de oliepomp nodig blijft om de olie rond de turbo-lagers nog even te blijven verversen. De beste manier om uit te vinden of die conclusie ook voor jou geldt is volgens mij kijken wat jouw gebruikershandleiding daar over zegt, omdat Skoda kennelijk waar nodig aanwijzingen geeft hieromtrent.
Om hierop terug te komen en weer ontopic.....
Volgens mijn dealer is het inderdaad zo, dat met de tegenwoordige turbo's in de TSI er GEEN noodzaak meer bestaat om "na te draaien".