kleine antenne

Hetzer

Forumguru
Yeti antenne zegt me niets, maar we hebben het hier wel over de PSA antennen gehad, deze past op de Fabia , maar ook op de octvaie en de Yeti, bedoel je deze:icon_smile_question

Dat is nummer product no. 6561.N3, en te verkrijgen bij de Peus of Citroen dealer
 

NielsW

Lid
Je hebt ook nog een antenne die je via e-bay kunt kopen.
Kost alleen wel 5 euro meer. Had die besteld maar kreeg een versie thuis waar het schroefdraad defect was. Ik kon deze niet ver genoeg indraaien.

Nu heb ik die van peug/Citroen en die werkt perfect.
 

nemo

Senior Member
Heb vanochtend de antenne opgehaald bij de peugdealer.

28jl2yo.jpg


Ontvangst is tot nu toe gelijk aan lange antenne.

Hulde voor diegene die dit ontdekt heeft!!
 
Opzicht wel nice dat ie zo kort is, maar jammer dat ie zo slecht aansluit... Kan dat niet bijgewerkt worden dmv een ringetje, of inkorten van schroefdraad, of misschien lichtelijk uithollen van de binnenkant bij het schroefdraad??
 

Multi1100

Actief lid
Opzicht wel nice dat ie zo kort is, maar jammer dat ie zo slecht aansluit... Kan dat niet bijgewerkt worden dmv een ringetje, of inkorten van schroefdraad, of misschien lichtelijk uithollen van de binnenkant bij het schroefdraad??

Ook daar zijn oplossingen voor...rubber (kraan) ringetje ertussen..sluit mooi aan
 

NielsW

Lid
Geloof mij maar, als je met je neus erop staat zie je idd een soort van "uitsparing" Welke echter niet is omdat deze niet goed aansluit want hij dicht wel degelijk af. Op een afstand, bv je staat naast je deur. Zie je er al niets meer van.

Ik zou gewoon voor de peug antenne gaan ipv het dubbele betalen via de duitse site.
 

FredV

Banned
Ik heb die 'kier' met zwarte kneedbare kit dichtgemaakt.
Maar inmiddels heb ik mn oude lange antenne er weer op.
Zenders als Sky Radio en zelfs Radio 2 hebben hier slechtere ontvangst met de kleine peug-antenne.
 

CaseyBasey

Actief lid
Die peug-antenne is eigenlijk voor de telefoon bedoeld. Is mij verteld door een medewerker van Peugeot toen ik naar zo'n korte antenne kwam informeren.

** edit **
"radio" gewijzigd in "telefoon".
 
Is er ook al iemand die zo'n haaienvin antenne heeft gemonteerd op z'n GL. Ik wil namelijk een sneeuwhoes over m'n auto plaatsen en dan zit die lange spriet nogal in de weg en die kleine kan dus nog lager door een haaienvin...iemand misschien ook een foto?
 

EdK

Forumguru
Er zijn haaienvin antennes die over de aansluiting kunnen van je spriet
Maw spriet eraf schroeven en haaienvin monteren
Heb niet de tijd om het nu op te zoeken maar mocht je interesse hebben dan kan ik van de week een poging doen het te vinden
Is geen Dummie maar echt werkend, kwaliteit ? durf ik niet te zeggen !
 
Bovenaan Onderaan