kleine antenne

Rosinfield

† In Memoriam
Ik ben wel psycholoog, maar zeker geen Freudiaan! Maar ik zou bijna alsnog overstag gaan als ik deze discussie zie. Maar goed, we hebben het natuurlijk wel over verreweg het belangrijkste onderdeel van je auto. Ik zal morgen mijn winter-antenne ook eens opmeten!
 

De Stip

Forumguru
Ik heb deze gekocht op de beurs. Misschien kun je er wat mee (internet adres en zo)
 

Bijlagen

  • DSCF3499.jpg
    DSCF3499.jpg
    46,2 KB · Weergaven: 106

Yuco

Lid
Wij hebben navi af fabriek op onze GL. Kunnen we dan zonder problemen de antenne vervangen voor een korte versie. Is dit niet in invloed op het gps signaal?
 
De "haaievin" is voor het gps signaal en de antenne voor de radio, je kunt hem dus gewoon vervangen. Wij hebben, met het oog op een lange levertijd eind vorig jaar, gekozen voor een navi ingebouwd door de dealer (los konden ze sneller besteld worden dan af fabriek...:-S) en hebben de gps ontvanger voor in het dashboard zitten. Als antenne hebben we de korte versie erop, werkt beide prima.
 
@ Yuco:

Ik heb 3 januari jl. m'n nieuwe O2 opgehaald. Deze is ook met af fabriek navigatie en werd, af fabriek, geleverd met een "korte" spriet van 20 cm. Navi werkt uitstekend en radio ontvangst beter dan in m'n vorige Octo.

Grtz,

Jurgen
 

Monteurtje

Forumguru
Ja dat klopt de Ocatvia wordt tegenwoordig geleverd met een korte dikkere antenne. Maar de Fabia heeft nog gewoon een lange spriet. Op de HB na, kwam ik vandaag achter bij het klaar maken van een nieuw Fabia HB.
 

FabiaGL

Actief lid
Ik denk dat het verschil in kwaliteit komt door de extra antennedraad die door de voorruit loopt. Zelfs als je de spriet erafhaalt heb je in de nieuwe Fabia nog redelijke ontvangst op de belangrijkste zenders.
 
Bovenaan Onderaan