Keuze Octavia Combi: Antraciet of Zwart?

Nou ben je zelf zo lang op zoek geweest naar goede foto's, en je plaatst er zelf geen? Ik zit nu met het zelfde vraagstuk...die brochure foto ziet er goed uit, maar hoe ziet het er in jouw O2 uit? Kan je wat foto's toevoegen?

Alvast erg bedankt :)

He Mistraller,

Het bericht waarop je reageert is al wat verouderd: direct de eerste dag dat ik mijn auto heb gekregen heb ik reeds foto's gemaakt en op dit forum geplaatst. Je kunt mijn foto's vinden bij mijn profiel en dan mijn albums.

Ik hoor graag wat je er van vindt!
BTW: antraciet is erg mooi maar zwart is het allermooiste!!! :489:

Groeten,
L_en_K_Fan
 
Ik ben maar even naar de fabriek in Tsjechie gereden voor een paar foto's van mijn toekomstige auto;

P3040069.jpg


P3040071.jpg


P3040074.jpg
 

Mistraller

Senior Member
He Mistraller,

Het bericht waarop je reageert is al wat verouderd: direct de eerste dag dat ik mijn auto heb gekregen heb ik reeds foto's gemaakt en op dit forum geplaatst. Je kunt mijn foto's vinden bij mijn profiel en dan mijn albums.

Ik hoor graag wat je er van vindt!
BTW: antraciet is erg mooi maar zwart is het allermooiste!!! :489:

Groeten,
L_en_K_Fan
Uiteraard had ik daar al gekeken, er staan alleen foto's van de buitenzijde in je profiel...De discussie ging verderop namelijk om het interieur, en daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Een eigengemaakte foto is vaak toch wat "echter" dan een brochure.
 
G

Guest1

@L_en_K_Fan: Ik ben erg benieuwd hoe je hebt aangeven dat je die combinatie onyx/grijs dashboard wilde hebben. Binnenkort ga ik mijn bestelling voor een nieuwe octavia 1.2 tsi ambition definitief maken. Ik heb variety grijs als bekleding aangevinkt. Wordt dan automatisch deze dashboard combinatie meegenomen of moet je dat apart aangeven? Indien laatstgenoemd, waar geef je dit dan aan? Heb het niet als zodanig in de brochure zien staan. Ben benieuwd naar je antwoord.
 

cvegreen

Forumguru
Normaal kan je 2 keuzes maken voor je dashboard . Dus lijkt het mij aangewezen om tijdens de bestelling daar aandacht aan te schenken dat je met hetgeen wil ook krijgt.
 
@L_en_K_Fan: Ik ben erg benieuwd hoe je hebt aangeven dat je die combinatie onyx/grijs dashboard wilde hebben. Binnenkort ga ik mijn bestelling voor een nieuwe octavia 1.2 tsi ambition definitief maken. Ik heb variety grijs als bekleding aangevinkt. Wordt dan automatisch deze dashboard combinatie meegenomen of moet je dat apart aangeven? Indien laatstgenoemd, waar geef je dit dan aan? Heb het niet als zodanig in de brochure zien staan. Ben benieuwd naar je antwoord.

Hey Timon!
Ik heb vandaag nog in de nieuwe 1.2 TSI van mijn collega gezeten. Rijd toch nog wel prima door hoor voor een 1.2! Ik heb zelf de 1.4TSI.
Variety Grey moet je inderdaad aangeven bij de bestelling. Ik heb er destijds expliciet bij gezegd van dat dashboard, omdat het voor mij ook niet duidelijk was uit de folder. Maar in het bestel systeem van skoda was volgens mij maar één keuze: ofwel Variety Onyx (alles donker dashboard + bekleding) ofwel Variety Grey (lichtere "binnenvlakken" in de stoelen + two-tone dashboard)

Goed punt van de anderen dat ik er niet aan gedacht heb om het interieur te fotograferen!!! :blush: * schaam *
Dat moet ik dan nog maar even doen morgen!!! Goed punt dus.

De dual tone kleur onyx-grey is super mooi! Staat eerder sjiek dan goedkoop, dus deins niet terug voor negatieve adviezen (die ik kreeg) maar ga eerst zelf kijken! Het maakt het interieur wat specialer dan al die standaard "geheel-zwarte-binnenkant" auto's. Mijn auto hiervoor had lichtbeige bekleding. Die was wel wat besmettelijk. Bij deze ben ik daar niet bang voor. Onyx-Grey dus!!! :489: En zowel zwart als antraciet zijn erg mooie lak-kleuren. Succes!

Groeten,
L_en_K_fan
 

hjk82

Nieuw lid
Ik zal voor Antraciet gaan (heb ik zelf ook), vind zwart echt heel erg donker. Zwart is net als zilver heel veilig, je ziet het daarom ook veel te vaak. Antraciet krijg je geen spijt van.
 
G

Guest1

Hey L_&_K_Fan: Bedankt voor de info. Gaat dus helemaal goed komen.

Wat betreft de buitenkleur: Anthracite is een mooie kleur maar ben ik een beetje op uitgekeken (m'n schoonvader had deze kleur ook op z'n fabia) en heb de octavia op de RAI zien staan in de zwarte kleur en was er weg van. Dus dat gaat em echt worden.
 
G

Guest1

Hey L_en_K Fan: waar blijven de foto's van het interieur? ;). Ben erg benieuwd!
Zal zeer waarschijnlijk de eerstkomende tijd nog gaan rijden in een voorloop-auto. Weet nog niet welke.

Afwachten maar :S
 

dorstvlegel

Actief lid
Hoi,

ik sta ook voor de keuze om mijn Octavia te vervangen door een nieuwe. Het lichte interieur wordt volgens de dealer nooit besteld. Ik wil dit combineren met een zilver grijze. Ik ben benieuwd naar de foto's
 
Ik heb éénmaal een zwarte auto gehad. En nooit weer. Ik vind de kleur super staan op een auto, maar in het gebruik zie je werkelijk alles erop. Krasjes, steenslag, vuil, ik waste mijn auto wekelijks en alleen als hij schoon was, vond ik zwart er geweldig uitzien.
 
@hemi; Was een mica achtige lak, black magic van Seat. Krasgevoelig, maar glimde door het poetsen van mij als een spiegel. Ik was iig genezen van een zwarte auto, met name 's winters vond ik het lelijk eruit zien met de pekel, daar heb ik nu met een zilverkleurig achtige auto geen enkele last meer. Krassen zie je veel minder. Nou zeg ik niet dat Sahara beige de mooiste kleur is, maar hij heeft echt zijn voors!
 

hemi24

Forumguru
Zwart is inderdaad een hele mooie kleur, vooral in de showroom en aan het eind van de wasstraat!!!
Grijstinten komen altijd net even iets gedistingeerder over, ookal vindt ik het persoonlijk meer iets wat je altijd nog kunt rijden als je 55+ bent...
Wil je je tegenwoordig een beetje onderscheiden, moet je een 02 in het felrood nemen, zoals bijvoorbeeld Floris. (of één van de speciale RS-kleuren)
 

Ralph

Lid
Wil je een beetje onopvallend gaan rijden dan neem je inderdaad grijs.
Zwart is en blijf een chique kleur.
Wil je iets opvallender, dan zou ik gaan voor de RS kleuren geel, rood of blauw!

Succes met je keuze!
 
Dag mensen, EINDELIJK heb ik dan de beloofde foto's van mijn interieur Variety Grey geplaatst. Excuus voor de vertraging, maar goed, beter laat dan nooit hè...?

De dealers verkopen deze kleurcombinatie inderdaad zelden, maar het is prachtig. Wat mij betreft onbegrijpelijk dus dat het zo weinig wordt verkocht. Je hebt bovendien blijkbaar meteen een unieke auto ;)

De foto's van het interieur (en uiteraard ook het exterieur) zijn te vinden in mijn albums in mijn profiel.
http://www.skodaforum.nl/board/album.php?u=458

Groeten!
L_en_K_fan
 

Vacaro

Senior Member
Heb nu zelf ook voor de eerste keer in 22jaar een zwarte auto, en deze bevalt mij prima.
Vind dat de kleur ook heel afhankelijk is van model en uitvoering.
Mijne is weliswaar geen Skoda meer maar een opel Antara Cosmo en vind deze in zwart het mooiste in cosmo, omdat dit dan gecombineerd word met chrome raamomlijsting en chrome deurgrepen en alu dakrails, da contrastteerd mooi en geeft een chique uitstraling( mijn opinie).
Poetsen is wel lastiger, maar mits juiste materialen en produkten lukt dit ook wel.
Stof krijgt er wel veel vat op maar, maar valt pas op als je dichterbij komt of erin zit en over motorkap kijkt. ik ben in ieder geval blij met mijn keuze van zwart voor deze auto dan toch.
Zie link in onderschrift.
 

deusjevo

Forumguru
Jippie, ik sta voor dezelfde keuze....:(
Antraciet of Black Magic Pearl.

't Wordt een Elegance dus met zilverkleurige dakrails.
Verder Sunset dus extra getinte ruiten in deuren, kofferbak en achterruit.

Had mezelf voorgenomen om geen Black Magic Pearl meer te nemen maar twijfel nu toch weer.... :ahum:
 
Bovenaan Onderaan