Keuze Octavia Combi: Antraciet of Zwart?

Beste mensen,

Ik mag deze week een nieuwe Octavia Combi gaan bestellen!
Maar ik kan alsmaar niet kiezen over de kleur, hoewel ik wel weet uit welke twee kleuren ik wil kiezen: ik twijfel de hele tijd als een jojo tussen antraciet en zwart...

Welke vinden jullie het mooist van deze twee kleuren?
Vinden jullie antraciet een "ouwe lullen" kleur? Hoezo dan?
En is zwart echt zo snel vies? Is ingebrande vogelpoep bij zwart een groter probleem dan bij antraciet?

Ik zal uiteindelijk toch zelf moeten kiezen ja, maar ben wel even benieuwd naar jullie meningen ;)

Vóór mijn huidige donkerblauwe O2, had ik een antraciete Seat Leon. Van die kleur heb ik nooit spijt gehad. Zwart oogt echter wat sprekender en stoerder... Antraciet is misschien iets sjieker en meer ingetogen?

Laat maar horen!
p.s. het wordt een ambition bns line, dus gewoon zwarte dakrails, mochten jullie dat relevant vinden, en velgen "crateris"

Grtz, L_en_K_fan
 

Neptukker

Forumguru
Ik zal uiteindelijk toch zelf moeten kiezen ja, maar ben wel even benieuwd naar jullie meningen ;)

Vóór mijn huidige donkerblauwe O2, had ik een antraciete Seat Leon. Van die kleur heb ik nooit spijt gehad. Zwart oogt echter wat sprekender en stoerder... Antraciet is misschien iets sjieker en meer ingetogen?

Laat maar horen!
p.s. het wordt een ambition bns line, dus gewoon zwarte dakrails, mochten jullie dat relevant vinden, en velgen "crateris"

Grtz, L_en_K_fan
Ik zeg soewart. Zelf ook voor de keus gestaan tussen deze twee en het is dus soewart geworden. Bevalt uitstekend en we wassen de kar niet al te vaak en dat gaat best goed als je niet al te dichtbij gaat staan. Persoonlijk vind ik zwart wat sjieker. Voor foto's: zie profiel.
 
Ik zeg soewart. Zelf ook voor de keus gestaan ussen deze twee en het is dus soewart geworden. Bevalt uitstekend en we wassen de kar niet al te vaak en dat gaat best goed als je niet al te dichtbij gaat staan. Persoonlijk vind ik zwart wat sjieker. Voor foto's: zie profiel.

Thanks. Ik heb je foto's bekeken, mooie wagen!! Ik zie trouwens dat jij niet die extra donkere ramen achter hebt genomen, die wil ik wel gaan nemen. Sommige mensen vinden het geheel dan wel "erg zwart" worden en vinden daarom antraciet met sunset ook erg mooi.

Eigenlijk vind ik de antraciet van de Octavia net niet donker genoeg. Als hij een stuk donkerder was geweest, dan was voor mij de keuze gemakkelijker op antraciet gevallen.
 

EdK

Forumguru
Thanks. Ik heb je foto's bekeken, mooie wagen!! Ik zie trouwens dat jij niet die extra donkere ramen achter hebt genomen, die wil ik wel gaan nemen. Sommige mensen vinden het geheel dan wel "erg zwart" worden en vinden daarom antraciet met sunset ook erg mooi.

Eigenlijk vind ik de antraciet van de Octavia net niet donker genoeg. Als hij een stuk donkerder was geweest, dan was voor mij de keuze gemakkelijker op antraciet gevallen.


Maw je weet eigenlijk de kleur wel !!?? Word dus gewoon Swartttt
 

Aiii

Lid
Anthraciet. Gewoon een heerlijke kleur. Zie album voor foto's. Vind de auto er gewoon beter uitzien in deze kleur dan helemaal in het zwart. Maargoed. Het blijft natuurlijk persoonlijk.

Uiteindelijk zijn gewoon alle Octy's mooi. Ongeacht de kleur. :)
 

WillemJan

Forumguru
Ik heb een zwarte S2. Voor foto's zie profiel. Enne... het is inderdaad wel erg besmettelijk, dat zal je op de foto's ook wel zien.
Succes met de keuze.

Groetjes... Willem-Jan
 
Mijn vorrige O2 was antraciet grijs van kleur wat er erg mooi uit ziek.., als de auto schoon is als de wagen vuil (gewoon vuil dus niet van het terrein rijden ofzo) is dan ziet die kleur en dus absoluut niet mooi uit, vandaar dat ik nu een andere kleur genomen heb en dat is (ondanks dat mijn vrouw dat niet wilde) zwart geworden en ik moet zeggen ik vindt dat de mooiste kleur voor een O2 zeker als je zilveren dakdragers hebt.

Voor foto's zie m'n profiel...
 
Mijn vorrige O2 was antraciet grijs van kleur wat er erg mooi uit ziek.., als de auto schoon is als de wagen vuil (gewoon vuil dus niet van het terrein rijden ofzo) is dan ziet die kleur en dus absoluut niet mooi uit, vandaar dat ik nu een andere kleur genomen heb en dat is (ondanks dat mijn vrouw dat niet wilde) zwart geworden en ik moet zeggen ik vindt dat de mooiste kleur voor een O2 zeker als je zilveren dakdragers hebt.

Voor foto's zie m'n profiel...

Mooie wagen en mooie foto's!
Daar heb je trouwens een goed punt. Helemaal mee eens, als de kleur antraciet door het rijden onder het stof, roet e.d. zit dan is het een suffe, grijze muizen kleur. Maar als ie net uit de wasstraat komt en het is ook nog avondschemering dan is het een zeeeeer mooie kleur vind ik. Maar ik ben meestal niet zo'n poetser. Als je zwart neemt en die komt onder het stof te zitten dan wordt het daardoor eigenlijk meer antraciet hè... hmmmm... ;)
 

MarcoO2

Forumguru
Ik ben nog altijd heel blij met mijn anthraciete O2. Ik vind het vuil juist totaal niet opvallen op deze kleur. 't Geeft 'm net ff wat meer sjeu dan een "gewone" zwarte wat mij betreft. En zeker als je voor donkere ramen gaat, combineert dat mooier met anthraciet dan met zwart denk ik. Maar 't blijft uiterst persoonlijk...
 
...
Voor foto's zie m'n profiel...

Hé Digital8, nog effe een opmerking hè: er staat in je signature/schermafbeelding dat je bekleding "eminent onyx" hebt. Als de foto's in je album van jouw zwarte octavia zijn, met beige interieur dus, dan heb je "eminent ivory" als bekleding en staat het niet juist in je signature. Ik heb die bekleding op dit moment ook nog, erg mooi, maar ook wel beetje besmettelijk. Bekleding ziet er nu op een paar kleine vlekjes na nog goed uit na 4 jaar. Ik zal nu zwart/grijze bekleding nemen omdat de Ambition Bns niet voorziet in beige ;)
 
Ik ben nog altijd heel blij met mijn anthraciete O2. Ik vind het vuil juist totaal niet opvallen op deze kleur. 't Geeft 'm net ff wat meer sjeu dan een "gewone" zwarte wat mij betreft. En zeker als je voor donkere ramen gaat, combineert dat mooier met anthraciet dan met zwart denk ik. Maar 't blijft uiterst persoonlijk...

Ja, klopt het vuil valt waarschijnlijk het minst op met deze kleur, maar het mooie van de kleur zelf is wel een beetje weg als ie normaal vuil is.

Op jouw foto "DSCN2953" lijkt je auto bijna zwart, mooi donker. ;)

Effe een constatering tussendoor. Het valt mij op dat werkelijk alle meiden/dames tussen 25-35 die ik spreek, zonder uitzondering, ZWART het mooiste vinden (van alle kleuren!). Ongeveer een kwart van hen vindt antraciet zelfs een suffe ouwe-l*llen kleur. (Misschien spreek ik niet een representatieve steekproef, want anders waren er toch meer auto's zwart geweest, gezien de algemene, doorslaggevende invloed van dames op de kleur.)

De mannen van dezelfde leeftijdsgroep zijn meer verdeeld. Ik denk dat meer dan de helft zwart het mooiste vindt (tussen de kleuren zwart/antraciet dan). Er zijn meer mannen dan vrouwen die het antraciet wel echt en meer kunnen waarderen, ik denk wel zo'n 40% ofzo.

Nu is de vraag, wie hebben er het meeste kijk op? De mannen natuurlijk! (Duhhhh)
Op wie wil je de meeste indruk maken? ...tja, eh, ik ben al getrouwd, maar goed, een oprecht enthousiaste dame is ook wel eens leuk... ;)

Maar goed, echte indrukken laat je volgens sommigen toch alleen achter met een Audi ofzo...
 
Ik heb een "Magic Black" besteld. Mooi blinkende, diep zwarte metalic kleur.

Gefeliciteerd!
En hoe lang moet je nog wachten...? Wachten duurt altijd lang hè... ;)

Gelukkig heb ik nu ook al een mooie O2, dat verzacht voor mij de 'pijn' van het wachten op mijn nieuwe wel... ;)
 

Neptukker

Forumguru
Ik heb een "Magic Black" besteld. Mooi blinkende, diep zwarte metalic kleur.
Goede keus :24:
Alle pareltjes van "black magic pearl" maken de kleur erg mooi als hij net gewassen is. Iets vuiler ontbreekt dat effect maar is het nog steeds fraai (in mijn ogen).
Dus je kiest er toch voor om indruk te maken op "de kippetjes". Ik weet zo niet of een Skoda daarvoor het juiste merk is maar ik wens je succes bij het cruisen over de boulevard van Zandvoort. Moet je maar op deze site een lijstje bijhouden met hoeveel (telefoonnummers) je op de manier gescoord hebt. :24:
 

MK74

Lid
Tja, ook ik heb gekozen voor een zwarte (zie album) ; Ik denk inderdaad wel dat de zwarte sneller 'vies' oogt, dan de antraciete. Maar af en toe door de wasstraat doet wonderen :)
 
Goede keus :24:
Alle pareltjes van "black magic pearl" maken de kleur erg mooi als hij net gewassen is. Iets vuiler ontbreekt dat effect maar is het nog steeds fraai (in mijn ogen).
Dus je kiest er toch voor om indruk te maken op "de kippetjes". Ik weet zo niet of een Skoda daarvoor het juiste merk is maar ik wens je succes bij het cruisen over de boulevard van Zandvoort. Moet je maar op deze site een lijstje bijhouden met hoeveel (telefoonnummers) je op de manier gescoord hebt. :24:

Ik heb nog niet gekozen hè...? Het punt van Marco02 is immers ook terecht.
Telefoonnummers hoef ik niet, een glimlach of zelfs maar een blik is voldoende, aldus een 'nederige skoda rijder'... ;)
 

Neptukker

Forumguru
Ik heb nog niet gekozen hè...?
Oeps, niet goed gelezen. Ik weet niks over verkoopcijfers i.c.m. kleur voor een O2 maar gok dat zwart meer gekocht is te zien aan het aantal reacties (zwart is landelijk wel erg in ). Wil je een iets exclusiever auto dan valt zwart dus af. Suc6 bij het kiezen.
 
Zwart of anthraciet

Het probleem van L en K fan is opgelost: zwart is mooi, maar het is geen kleur. En wie wil nu in een kleurloze O2 rondrijden? Dus blijft over: anthraciet. Dat is een prachtige kleur. Er zijn maar twee kleuren die nog mooier zijn: satin grey metallic en tangarine orange (:grin:). Die laatste is niet standaard leverbaar. Dus, L en K fan, als je niet kunt kiezen tussen zwart en anthraciet: neem satin grey.
 
Bovenaan Onderaan