Keuze Octavia Combi: Antraciet of Zwart?

Ik heb zelf een antraciet, had hiervoor een zwarte. Het belangrijkste is natuurlijk wat je zelf het mooiste vindt. Als het je niet uitmaakt zou ik antraciet aanraden. Zwart is echt een ramp. Alles zie je hier op zoals stof, zand, (kleine)krasjes gewoon alles. Antraciet is ook niet helemaal het! maar wel beter als zwart. Reden is dat ik niet meer zwart heb gekozen.
 

Bijlagen

  • P6130054.jpg
    P6130054.jpg
    93,7 KB · Weergaven: 89
  • P6130058.jpg
    P6130058.jpg
    97,3 KB · Weergaven: 91
  • P6130057.jpg
    P6130057.jpg
    96,4 KB · Weergaven: 95

fr83

Nieuw lid
Gefeliciteerd!
En hoe lang moet je nog wachten...? Wachten duurt altijd lang hè... ;)

Gelukkig heb ik nu ook al een mooie O2, dat verzacht voor mij de 'pijn' van het wachten op mijn nieuwe wel... ;)

Midden augustus zou hij (eindelijk) moeten binnenkomen. Natuurlijk komen er foto's komen van zodra hij er is.
 

bat

Lid
Ik heb nu ook een O2 met Black Magic Pearl Effect. Het is naar mijn mening absoluut de mooiste kleur voor de O2, maar je ziet er gewoon alles op. Wassen vind ik het probleem niet zo, maar ook krasjes en vooral steenslag zie je heel erg goed op deze kleur. Aangezien je dat simpelweg niet voorkomt bij veelvuldig gebruik, denk ik dat ik de volgende keer toch weer naar een wat neutralere kleur ga kijken.

Mijn vorige auto was Gris Sidobre (Peugeot), metallic grijs dus, een paar tinten lichter dan het Antraciet van Skoda, maar wel weer een stukkie donkerder dan het grijs van Skoda. Op die kleur vielen de steenslagpuntjes en krasjes een heel stuk minder op. Goed, het was ook een volledig bloedeloze kleur, maar de auto zag er ook na drie jaar intensief gebruik nog redelijk als nieuw uit.

Overigens zat ik nog te twijfelen tussen een paar kleuren (vond wit ook een interessante optie), maar was mijn vriendin zeer resoluut: het moest een zwarte worden. Dus L_enK_fan: hier nog een vrouw die zwart absoluut de mooiste kleur vind.
 

Michel

Forumguru
Ik heb zelf een antraciet, had hiervoor een zwarte. Het belangrijkste is natuurlijk wat je zelf het mooiste vindt. Als het je niet uitmaakt zou ik antraciet aanraden. Zwart is echt een ramp. Alles zie je hier op zoals stof, zand, (kleine)krasjes gewoon alles. Antraciet is ook niet helemaal het! maar wel beter als zwart. Reden is dat ik niet meer zwart heb gekozen.

Een andere reden, maar dat is meer een persoonlijke: De auto ziet er in het antraciet erg mooi uit als hij goed in de was is gezet en het heeft geregend. Dan is het echt wel een plaatje.
 
Een andere reden, maar dat is meer een persoonlijke: De auto ziet er in het antraciet erg mooi uit als hij goed in de was is gezet en het heeft geregend. Dan is het echt wel een plaatje.

Hier heb je gelijk in maar ik denk ook dat zwart in de was mooi aankijkt. Na een zwarte en nu een antraciet kleur te hebben, hebben ze wel hetzelfde probleem. Als de glans er af is, is de zwarte een doffe bedoelling en antraciet is een beetje een grijze muis. Beide kleuren laten de auto oud uit zien vind ik. Wel vind ik echt dat vuil minder snel zichtbaar is op antraciet.
 
Zwart

Mijn vorige O2 was een soort antraciet, maar dan met blauw/paarse gloed.
Deze kleur is bij mijn weten vorig jaar of al iets daarvoor vervangen door antriciet (graphite grey? Kan dat?)

Ook een hele mooie kleur, maar in de huidige uitvoering ben ik zeer tevreden over zwart
(met donkere ramen, zilveren dakrails en een dikke uitlaat en speciale L&K velgen)
Geeft hem een wat exclusiever tintje. (zie album voor meer foto's)

Als ik nu zou mogen kiezen zou ik waarschijnlijk toch voor heel wat anders gaan, de satin grey. Erg mooi.
Van de foto / website ziet het er niet uit. Maar in het echt is het supermooi (zoals hierboven ook al aangedragen).
Wellicht de moeite waard om deze kleur te gaan bekijken.

Ga je misschien nog meer twijfelen :ahum:
Succes met de keuze!
 

Aiii

Lid
Iemand zei iets over anthraciet grijs in de regen?

picture.php

picture.php
 
Hé Digital8, nog effe een opmerking hè: er staat in je signature/schermafbeelding dat je bekleding "eminent onyx" hebt. Als de foto's in je album van jouw zwarte octavia zijn, met beige interieur dus, dan heb je "eminent ivory" als bekleding en staat het niet juist in je signature. Ik heb die bekleding op dit moment ook nog, erg mooi, maar ook wel beetje besmettelijk. Bekleding ziet er nu op een paar kleine vlekjes na nog goed uit na 4 jaar. Ik zal nu zwart/grijze bekleding nemen omdat de Ambition Bns niet voorziet in beige ;)

Hmmm., was me nog niet opgevallen, maar bij deze wel snel even gefix't.... :)

Is beige niet mogelijk op een Ambition Business Line, da's appart...
 
Hmmm., was me nog niet opgevallen, maar bij deze wel snel even gefix't.... :)

Is beige niet mogelijk op een Ambition Business Line, da's appart...

Nee beige kan helaas alleen op de Elegance uitvoeringen.

Dank voor al jullie reacties. Ik heb ook waarde gehecht aan de mening van mijn vrouw. Ik ben zojuist bij mijn dealer vandaan gekomen en heb in principe nu bij hen in het systeem als nieuwe offerte/order staan:
*** BLACK MAGIC ***

Dat is het dus geworden! Ik heb in het verleden al 2 antraciete auto's gehad, beiden erg mooi, maar ik denk gewoon tijd voor wat anders. Ik hoop dat het qua steenslag en "alles er op zien" nog ietsjes meevalt, maar ik ben gewaarschuwd. Zelfs de PON importeur adviseerde me vanmiddag nog antraciet en ook de dealer adviseerde net antraciet. Dubbel gewaarschuwd man dus...

Verder, een heel apart verhaal: als je in de Octavia folder kijkt bij bekledingen, dan zie je bij Ambition een paar keuze mogelijkheden. Je kunt kiezen voor de volgende interieurkleuren:
- dashboard: "onyx/onyx" (=zwart/zwart) of "onyx/grijs" (=zwart/grijs)
- bekleding: "variety onyx" OF "variety grey"
Mij lijkt me het (licht)grijze onder-dashboard en bekleding erg gaaf in een zwarte O2.
Dit staat nu ook zo in de offerte/order. Maar de dealer raadde het mij toch met klem af, maar ik kan deze kleurcombinatie nergens zien in Nederland omdat hij niet (of vrijwel niet) verkocht wordt. Het lijkt mij dus mooi, maar ik kan het nergens zien/controleren... Ik wil heel graag het negatieve advies van de dealer kunnen staven en deze kleur van dashboard en bekleding met eigen ogen zien... Heeft iemand toevallig die lichtgrijze interieur-kleuren gekozen en is daar een foto van beschikbaar?

Van onzekerheid over de kleur van de buitenkant naar vraagtekens bij de kleur van de binnenkant... Sorry guys... ;)
 
Bedoel je zoiets...?

octavia_combi_fl_13.jpg



Dit is.., dashboard "onyx/grijs" (=zwart/grijs) met bekleding "variety grey" (=zwart/grijs)
 
Je moet je even voorstellen dat alles in het dashboard wat bij jouw auto nu beige is, straks bij mij dus licht-grijs is. Het deurpaneel is net als bij jouw wat beige is maar dan ook (geheel naar beneden toe) grijs.

Ik ben ook erg op zoek naar wat betere foto's... ;)
 

Bijlagen

  • bekleding.jpg
    bekleding.jpg
    14,7 KB · Weergaven: 38
Bedoel je zoiets...?

octavia_combi_fl_13.jpg



Dit is.., dashboard "onyx/grijs" (=zwart/grijs) met bekleding "variety grey" (=zwart/grijs)

JA DIE JA!!! Hoe heb je die gevonden!? Thanks!
Anyway, wat vinden jullie daarvan?
Die kleur is toch erg mooi in een zwarte O2? Waarom bestelt niemand in Nederland het dan (aldus dealer)...?
Ik krijg dan kennelijk een unieke wagen ofzo...
 

EdK

Forumguru
Wel ik heb die 2 tone kleuren ook in mijn RR
En had het besteld maar toch met enige twijfel !
Eerste dagen had ik iets van pfff ben ik verstandig geweest ?
Maar nu blijf ik zeggen dat de volgende keer doe ik het weer !
Door het lichtere interieur heb je het idee dat het in je wagen ook stukken lichter is !
En mbt op het lichte zie je het vuil veel meer , mwah dat valt reuze mee !
Op zwart zie je ook alles en met de lichtere bekleding pak je vlugger ff de stofzuiger en een natte lap !
En tot op heden ziet het er relatief nog steeds schoon uit !
Denk dan ook dat je er geen spijt van gaat krijgen !
 

bat

Lid
Tsja, kleuren op foto's kunnen behoorlijk bedriegen, maar op deze foto vind ik het er wel fraai uit zien. Ben persoonlijk niet meer zo van de licht bkleding na wat slechte ervaringen, maar met een beetje bijhouden is het wel te doen.
 
Thanks voor jullie positieve reacties. Het lijkt me ook erg mooi. Het blijft wel vreemd dat geen dealer in Nederland hem zou hebben staan en de importeur ook niet. Een unieke combinatie dus... Ik zou het 't liefst nog ergens in het echt zien, alvorens ik de bestelling definitief laat maken. Mocht dat niet lukken, dan gok ik er waarschijnlijk gewoon op.
 

Michel

Forumguru
Zojuist heb ik even een occasionsite bekeken waarop een aantal gefacelifte Octavia II's wordt aangeboden. Geen enkele lijkt te zijn voorzien van een two-tone dashboard. Het is dus wel een unieke combinatie.
 
Google is inderdaad een ultieme speurder. Dank voor jullie reacties. Het hebben van een unieke combinatie is op zich al leuk natuurlijk... (Gegeven dat de buitenkant al zo "standaard" zwart wordt...)

Ik houd me nog steeds warm aanbevolen, mocht er iemand zijn die een paar foto's heeft van zijn eigen O2-FL met het onyx-grey dashboard en de variety grey bekleding.

Het originele topic ging over de kleur van de buitenkant, nu we daar uit zijn is het topic een beetje verschoven naar de kleuren van de binnenkant... ;-S

Groeten, L_en_K_fan
 
Ik zal jullie effe terugkoppeling geven: ik heb eergisteren bij de skoda dealer in Arnhem mijn toekomstige bekleding en dashboard voor het eerst in het echt mogen aanschouwen!!!
Precies conform het bovenstaande plaatje van Digital8.

Het dashboard is zeer mooi met de grijze onderkant! Helemaal TOP!

De stoelbekleding die daarmee gepaard gaat, vind ik een fractie minder mooi dan de "standaard" bekleding. Die bekleding is vrijwel identiek, maar alleen is een terugkomend zwart streepje (bij variety onyx) vervangen door een wit streepje (bij variety grey). Wat één terugkerend streepje al kan doen ;) Het geheel vind ik daardoor een fractie goedkoper over komen. Maar het blijft een zeer mooie combinatie. Zeker met de uiteindelijke black magic lak!!!

(Het "zwarte streepje" kun je vlgs de dealer niet bestellen icm een zwart-grijs dashboard, en dat zwart-grijze dashboard moet ik beslist hebben ;-P)

Ik was niet in de gelegenheid om goede foto's te maken...

Grtsz L_en_K_fan
 

Mistraller

Senior Member
Nou ben je zelf zo lang op zoek geweest naar goede foto's, en je plaatst er zelf geen? Ik zit nu met het zelfde vraagstuk...die brochure foto ziet er goed uit, maar hoe ziet het er in jouw O2 uit? Kan je wat foto's toevoegen?

Alvast erg bedankt :)
 
Bovenaan Onderaan