KESSY start/stop knop reageert slecht

Fmoon

Forumguru
Ja zal het onder garantie vallen en niet onder normale slijtage? Gelukkig zijn het de kosten niet.
 

johnboy

Donateur
Kosten zijn het niet echt, echter, dit is wel een primair onderdeel van de auto dus ik verwacht dat het iets langer meegaat..., als de auto niet meer start is enige voordeel de verlaging van het brandstofverbruik :pardon:.
 

johnboy

Donateur
Inderdaad herkenbaar, afgelopen vrijdag kon ik tussendoor bij de garage, onder garantie vervangen. Nu weer soepel starten :thumbsup:
 
Voor diegene die er in de toekomst weer last van krijgen.. Bij mijn Superb combi 4x4 had ik ook last van en slecht werkende knop. Oplossing, knop demonteren, met een beetje gepriegel de startknop uit elkaar halen en de vier contactpuntjes in het rubbertje reinigen met alcohol of carburateur reiniger. Daarna alles weer in elkaar zetten en monteren. Daarna werkt de startknop wee als nieuw!!
 

Fmoon

Forumguru
Bij mij kwam er geen rommel uit, maar de knop deed het daarna net zo goed niet (heb het nadien nog even geprobeerd dat schoonmaken). Maar voor degene die er troep tussen hebben zitten kan het wellicht helpen. Vraag me af waar die troep vandaan komt.
 
Super simpel, onderzijde stuurkolom cover demonteren, dan bovenzijde, als je je stuur draait zie je de schroeven welke op de hoeken zitten. Connector loshalen, en dan startknop uit elkaar halen. Eerst de twee metalen clipjes aan de zijkanten en dan de rest, je ziet vanzelf waar de knop geklikt zit. Als de knop uit elkaar Is de vier contactpunten schoon maken en weer monteren. Daarna werkt hij weer als nieuw. Waar ik voorheen echt door moest duwen Is nu een korte druk voldoende.
 

TDI_DSG

Senior Member
En toen viel hij 2 dagen na reparatie in de stuurkolom terwijl ik de motor uit zette. Ik kan je vertellen dat starten dan best lastig wordt...
 

Bijlagen

  • 3869F7A3-50A8-4BAA-9C33-31E5AEC6A04D.jpeg
    3869F7A3-50A8-4BAA-9C33-31E5AEC6A04D.jpeg
    132,3 KB · Weergaven: 109
Bovenaan Onderaan