KESSY start/stop knop reageert slecht

Topic in 'Superb III' gestart door MrEdge_, 17-10-2017.

1. MrEdge_

MrEdge_ Forumguru

Sinds enige tijd (ik weet eerlijk gezegd niet precies wanneer het is begonnen) reageert de start/stop knop in mijn auto niet goed. Ik heb mijn auto sinds maart 2016 en in het begin was de knop heel responsief, zoals je zou mogen verwachten. Een lichte druk erop was genoeg om te starten of te stoppen. Maar de laatste tijd reageert hij dus slecht. Laatst reed mijn vrouw en bij het parkeren stapte ze uit terwijl de motor nog draaide. De knop had ze wel ingedrukt.

Ik heb er zelf ook wat mee getest. Eerst dacht ik dat ik teveel aan de rand drukte, waardoor de schakelaar misschien geen verbinding zou maken. Maar na wat meer testen kwam ik erachter dat het niet uitmaakt hoe ik de knop indruk: soms doet ie gewoon niets, meerdere keren achter elkaar.

Zijn er meer mensen die dit ervaren? Zou het veroorzaakt kunnen zijn door een software update oid?

2. Tuulster

Tuulster Forumguru

Na 100.000 Km nergens last van......:arghh:

3. Bakkertje

Bakkertje Forumguru

Ik heb daar ook last van @MrEdge_ (in m'n Passat) en ook al eens gehad dat ik dacht dat de auto uit was terwijl ie in de eerste versnelling stond..
    Minder handig, de mijne heeft 113 dkm ervaring inmiddels en bij de volgende beurt laat ik er naar kijken.

4. Okki

Okki Forumguru Donateur

Accu minder?

5. Superb III combi

Superb III combi Forumguru

Gelukkig (nog) geen last van. Hoop dat zo te houden ;)

6. SuperBeeb

SuperBeeb Forumguru

Batterij van de ‘sleutel’ wellicht?

7. MrEdge_

MrEdge_ Forumguru

Precies, dat dus. Ben benieuwd, post je het resultaat hier als je meer weet? :)

Nee niet aan de orde voor zover ik weet. Geen storingen en het starten zelf gaat gewoon vlotjes.

Dat is op zich een interessante take. Maar dat zou dan voor beide sleutels gelden, aangezien zowel mijn vrouw als ik het probleem ervaren en ieder een eigen sleutel hebben. Ik zal eens testen wat het bereik is van de AB.

8. waaltje

waaltje Senior Member

Volgens mijn dealer heeft het starten van de auto(met de knop) niets met de batterij te maken, maar mijn vrouw heeft in de vorige Fabia ook een keertje een lastig start gehad, met de reservesleutel vervolgens niets aan de hand dus ja........

9. Superb III combi

Superb III combi Forumguru

Nu zijn beide sleutels natuurlijk ook even oud. Een batterijtje kost haast niets, goed idee van @SuperBeeb zou het zeker even proberen

10. Michelv.

Michelv. Forumguru

Zelfs als de batterij van de ab bijna leeg is reageert de startknop gewoon, je krijgt een melding dat je de batterij moet vervangen

11. Antera

Antera Forumguru Donateur VCDS support

Even voor de duidelijkheid we hebben hier over de startknop? niet of de start/stop knop om dit systeem uit te zetten?

12. MrEdge_

MrEdge_ Forumguru

De knop in de stuurkolom om de motor te starten aan het begin van de rit en te stoppen aan het eind :)

Japanese Power en Antera vinden dit leuk.
  13. Arjann

Arjann Forumguru

Denk dat het in de knop zelf zit. Het lijkt me niet software gerelateerd.

14. oco1979

oco1979 Forumguru

Lijk me ook eerst knop zelf.
    Batterij vervangen is nu geen meerkost en raadzaam na een periode.
    Al ben ik niet honderprocent zeker maar sleutel zou geen batterij nodig hebben om te herkennen.
    Bij ene met normale sleutel die je in contact steekt is dat zo.
    Lees dan de chip via ring om het contact;
    Keyless is anders.
    Even google : http://www.diworldwide.com/hoe-werkt-keyless-entry-werk-voor-voertuigen/
    Zou dus wel kunnen samen gaan,batterij keyless.
    Nu is het wel zo dat die knop "geen" rechtstreekse verbinding met de starter heeft !
    Via de ecu.
    Even uitlezen kan soms ook wel richtlijn geven, comfortmodule.

15. Bakkertje

Bakkertje Forumguru

Bij mij is bij de vorige beurt de batterij van de sleutel vervangen, ik kreeg een melding dat die leeg aan het raken was (wel netjes overigens, maar dat terzijde).
    En ook bij mij is het bij beide sleutels.

De accu lijkt me ook niet, het is ook na een lange rit en ik neem aan dat de accu dan gewoon vol is.

Voor mijn gevoel zit het echt in de knop, het lijkt net of de contacten in de knop geen contact maken bij het indrukken en na een tweede keer duwen wel.

Inmiddels ben ik erop gebrand echt naar de toerenteller te kijken of die op 0 staat om dan pas de koppeling op te laten komen..

16. MrEdge_

MrEdge_ Forumguru

Dit dus... Goed om te weten dat het vaker voorkomt in ieder geval. Ik ga het maar eens aankaarten bij de dealer.

17. Bakkertje

Bakkertje Forumguru

momenteel rijd ik niet zo gek veel meer en over 7000 kilometer moet ie naar de garage.
    Morgen kom ik bij de dealer voor een nieuwe tankklep en zal dan wel eens vragen of het een bekend probleem is.

Het lijkt overigens een vaker voorkomend probleem te zijn:
    http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=430031

MrEdge_ vindt dit leuk.
  18. Refresh

Refresh Lid

De knop vervangen heb het vorige week ook moeten doen bij een s3.
    Knop reageerde slecht nieuwe knop er in en alles was inorde.

19. Bakkertje

Bakkertje Forumguru

Vandaag bij de dealer geweest, standaard VW antwoord: nee meneer dat hebben we eigenlijk nog nooit ervaren...
    Ik doe het er nog wel even mee en zal het maar weer melden bij de volgende beurt..

20. Antera

Antera Forumguru Donateur VCDS support

gewoon vervangen en klaar.

Deel deze pagina