KESSY start/stop knop reageert slecht

Dit topic weer eventjes oprakelen:
Boordcomputer geeft melding dat de batterij van de KESSY sleutel bijna leegraakt.
2 vraagjes:

-Makkelijk zelf te vervangen in de sleutel of is het een gepruts met risico op brokken? Iemand zelf al vervangen?
-Welk specifiek type 'knoopbatterijtje' moet geplaatst worden?

Bedankt!
 

Space_NL

Senior Member
De mijne reageert ook niet altijd zo snel als ik zou willen. Gevolg is dat ik wat harder drukte en nu een scheur in de knop heb zitten. Weet iemand bestelnummer en of dit zelf te vervangen is?
 
Heb ik ook al voorgehad met vorige auto. Op het einde moest ik zohard op die knop duwen dat ik hem helemaal in het stuur had geduwd. Ook het truckje om uw sleutel dicht bij de knop te houden om te starten/stoppen werkt niet. Auto bleef gewoon doordraaien bij afsluiten of je kreeg hem niet op of afgezet. Heel vervelend. Andere knop laten zetten + batterij vervangen, opgelost.
 

Fmoon

Forumguru
Is zo een ding er zelf makkelijk in de zetten? Het is enkel maar een schakelaar natuurlijk.
 

Space_NL

Senior Member
Met frisse tegenzin vandaag de schakelaar/knop vervangen. Was heel makkelijk en start weer als je er al naar wijst.
Top!

Kan je nu direct de onderkant van het stuur losmaken of moet echt eerst de bovenkant verwijderd worden? Plastic clips?
 

Fmoon

Forumguru
Eerst schroefje aan de onderkant losmaken. Vervolgens kan je het bovenkapje gewoon lostrekken. Dan zitten er 2 torx schroeven achter je stuur. Daar kom je bij door je stuur te draaien zodat de torx zichtbaar is. Dan zit het geheel eigenlijk al los.
 

Fmoon

Forumguru
Heb hem voor de grap even open gemaakt die oude. Zit geen vuiligheid tussen. Ik vermoed dat het rubbbertje gewoon wat "oud" geworden is. Ik gebruik de auto veel stad en die knop word vaak ingedrukt. Vermoed dat de 4 rubber pinnetjes daardoor niet meer recht naar beneden gedrukt worden maar een beetje schuin. Verklaard ook waarom als je harder drukt en vaker het wel werkt.
 

Giant

Forumguru
Juist ja, dan weet ik wat me te doen staat. Ik heb er ook al een aantal weken last van met mijn Superb. Ik vroeg er bij de laatste beurt naar en toen zei men mij al dat de knop dan vervangen moet worden. Binnenkort wissel ik de zomerwielen voor de winterwielen en dan zal ik de serviceafdeling vragen of ze hem willen vervangen. Soms krijg ik hem bijna niet meer gestart of uitgezet. Reuze irritant.
 

Fmoon

Forumguru
Het is heel makkelijk zelf te doen. Garage rekent er €35,- voor om te monteren maar dat valt mee. Echter hadden ze bij mij pas 6 weken later tijd terwijl ik op vakantie zou gaan.
 

johnboy

Donateur
Inmiddels heb ik dezelfde problemen bij mijn Kodiaq van nu 2,5 jaar oud. Langzamerhand reageert de knop minder op aan- en uitzetten...ik had dit topic niet moeten lezen haha :thinking:.

Nu erg druk op het werk, ik ga in ieder geval een afspraak inplannen. Dit zou wat mij betreft onder garantie moeten vallen:jaja:.
 
Bovenaan Onderaan