Vdub
Actief lid
Voor diegene die het (nog) niet weten/wisten. Bij de Fabia I is er na een aantal jaar kans op intreding van vocht in de kabelboom in de motorruimte.
Hoe kun je het merken:
Diverse lampjes op je klokkenwinkel gaan branden zoals die van je Koelvloeistof of je Stuurbekrachtiging..
De motorkabelboom is netjes omtaped zoals dat gebruikelijk is. Helaas loopt er toch water in/door de tape. Omdat de kabelboom in een overdreven J vorm hangt blijft er onderin de J water liggen en dat gaat rotten.. rotten zul je denken? Ja, echt vies.. ik monteer liever een nieuwe ashoes.. das ook smeerwerk maar dit is vies..
Ik heb de complete omwikkeling weggesneden/afgepeld en de bekabeling uitgeplozen en zo goed als mogelijk schoongemaakt.. KVS en StBK lampjes heb ik na de reparatie niet meer gezien..
Je kan er redelijk goed bij als je even het luchtfilterhuis en de steun ervan en de ECU demonteert.
Luchtfilterhuis is:
1x sterschroefje voor de aanzuigbuis richting de FAN
1x M6 moer, dopje 10 om de bak los te maken van de carosserie
1x grote slangklem om de luchtaanzuigslang naar het gasklephusi
Huis omhoog eruit trekken.
ECU kun je zo van de kant klikken, 2 stekkers eraf en wegleggen.
Steun luchtfilterbak is 2x M8 dopje 13.
Wat plaatjes..
Hoe kun je het merken:
Diverse lampjes op je klokkenwinkel gaan branden zoals die van je Koelvloeistof of je Stuurbekrachtiging..
De motorkabelboom is netjes omtaped zoals dat gebruikelijk is. Helaas loopt er toch water in/door de tape. Omdat de kabelboom in een overdreven J vorm hangt blijft er onderin de J water liggen en dat gaat rotten.. rotten zul je denken? Ja, echt vies.. ik monteer liever een nieuwe ashoes.. das ook smeerwerk maar dit is vies..
Ik heb de complete omwikkeling weggesneden/afgepeld en de bekabeling uitgeplozen en zo goed als mogelijk schoongemaakt.. KVS en StBK lampjes heb ik na de reparatie niet meer gezien..
Je kan er redelijk goed bij als je even het luchtfilterhuis en de steun ervan en de ECU demonteert.
Luchtfilterhuis is:
1x sterschroefje voor de aanzuigbuis richting de FAN
1x M6 moer, dopje 10 om de bak los te maken van de carosserie
1x grote slangklem om de luchtaanzuigslang naar het gasklephusi
Huis omhoog eruit trekken.
ECU kun je zo van de kant klikken, 2 stekkers eraf en wegleggen.
Steun luchtfilterbak is 2x M8 dopje 13.
Wat plaatjes..