Kabelboom Fabia vocht

JurgenTDI

Actief lid
Zojuist maar even VAGcom er aan gehangen... Geen storingen gevonden.
Wel zie ik in de comfortmodule dat het rechter achterportier op SAFE staat (F223), maar dat zal uiteraard het kinderslot zijn.

Ik bemerkte dat bij het ontgrendelen/vergrendelen geen 'klik' te horen is bij dit portier. Wanneer er een kabelbreuk is moet VAGcom dit toch aangeven? Ik heb de bekabeling in de deurslurf van het achterportier bekeken, maar daar zit alles goed ingeklikt en is waterdicht.

Ook het slaan/kloppen op de deur thv de vergrendeling en de deuren proberen te ontgrendelen haalt niets uit (las iets over een microswitch die door vet en troep vast zou kunnen zitten).

Mijn comfortmodule is 6Q0959433E (auto=bouwjaar 2004) , is deze evt te vervangen door een nieuwer type (zo ja welke)? Zie er zat staan bij de onderdelenlijn namelijk.
 

JurgenTDI

Actief lid
Ja, die site ken ik. Voor mn vorige passat had ik daar een afspraak willen maken.

Ik ga het eerst met een andere comfortmodule proberen, deze heb ik vanmiddag bij demontagebedrijf Broekhuis opgehaald.

Met een beetje mazzel hoef ik alleen de afstandbediening even opnieuw in te leren en werkt dan alles weer.

Kan de comfortmodule vervangen worden zonder dat de accupolen los moeten?
 

JurgenTDI

Actief lid
Vanmiddag de comfortmodule verwisseld, maar dat heeft helaas niet geholpen.

- 1 (achter)portier blijft op slot
- de licht-zoemer werkt niet
- binnenverlichting gaat soms niet aan tijdens ontgrendelen
- achterklep ontgrendelt niet tenzij een achterdeur geopend is (daarna lukt het wel weer)
- bij ontgrendelen van de wagen, en (linker)portier open vergrendeld na 15 sec weer indien niet op contact gezet wordt

VAGcom geeft geen foutmeldingen

Nu lees ik veel over microswitches in het linker voorportier? Zou de fout hier zitten?
 

JurgenTDI

Actief lid
Frank heb ik gebeld, en voor alle onderdelen bij elkaar opgeteld werd ik niet echt blij van de prijs.
Dus ben ik zelf maar eens gaan elimineren en denk dat ik het eerst maar eens de bestuurders portier onder handen neem / laat nemen. Ik heb zo'n idee dat alles idd inherent is aan dit portier.

Maar vanmiddag heb ik de slurf maar eens uit de deur gehaald en de bekabeling bekeken. Daar bleek 1 draadje (bruin/grijs) van de beige/bruine connector gebroken te zijn. Deze heb ik weer gerepareerd, maar lostte het probleem helaas niet op. Wel bemerkte ik in de zwarte connector dat wanneer ik daar een beetje prutste de luidspreker uit viel. Daar zit dus ook iets niet goed.

Heeft iemand een overzicht / pinbezetting van de 4 (Zwart, Beige, Blauw, Wit) connectoren?
Dan kan ik daar ook eens zoeken.

Daarna zal ik maar eens een afspraak bij Frank maken...
 

JurgenTDI

Actief lid
Toch maar even verder geknutselt:

Bekleding via de binnenkant weten te demonteren, en afdichtrubber een stukje verwijderd.
Het kinderslot heb ik er af kunnen halen! :yeah: Alleen gaat het portier nog niet open... slot zit nog steeds vast :mad:.

Via de CV bediening hoor ik ook geen motortje in het portier, dus maar even via de bijrijders kant de slurf los gemaakt en aan de stekkertjes gerommeld. In 1e instantie dacht ik dat ik het motortje weer hoorde, maar portier bleef helaas op slot.

Morgen haal ik de raambediening los, zal de spanningen op de connector eens doormeten maar ik denk bijna zeker te zijn dat het slot gewoon stuk is. Alle andere functies wat ik eerder schreef over de draadbreuk werken nog steeds :D.

Zal ondertussen eens voor de zekerheid een slotmodule op voorraad leggen....

-to be continued-
 

machlo

Forumguru
Toch maar even verder geknutselt:

Bekleding via de binnenkant weten te demonteren, en afdichtrubber een stukje verwijderd.
Het kinderslot heb ik er af kunnen halen! :yeah: Alleen gaat het portier nog niet open... slot zit nog steeds vast :mad:.

Via de CV bediening hoor ik ook geen motortje in het portier, dus maar even via de bijrijders kant de slurf los gemaakt en aan de stekkertjes gerommeld. In 1e instantie dacht ik dat ik het motortje weer hoorde, maar portier bleef helaas op slot.

Morgen haal ik de raambediening los, zal de spanningen op de connector eens doormeten maar ik denk bijna zeker te zijn dat het slot gewoon stuk is. Alle andere functies wat ik eerder schreef over de draadbreuk werken nog steeds :D.

Zal ondertussen eens voor de zekerheid een slotmodule op voorraad leggen....

-to be continued-


Heb exact hetzelfde probleem......ik ga even rustig achterover zitten en ga je activiteiten met grote interesse volgen! Keep up the good work and keep us posted....:dankje::thumbsup::cheers:
 

JurgenTDI

Actief lid
Slotmodule 6Y0839016 (A) ga ik morgen bestellen, zag er een paar staan op de onderdelenlijn.
De demontage van binnen-uit heb ik volgens deze handleiding uitgevoerd.

Ben benieuwd of ik toch zelf kan oplossen :D
 

machlo

Forumguru
Interessant filmpje........nogal een klusje.
Volgens mij is het trouwens wat makkelijker om eerst de zitting van de bank eruit te halen voordat je de binnen bekleding eruit haalt.....heb je wat meer speelruimte.

Snap trouwens even niet waarom hij het steeds heeft over 2 keer op open drukken op de ab.....

Suc6 met klussen!
 
Laatst bewerkt:

JurgenTDI

Actief lid
in de Central Convenience (46) module kun je instellen dat bij 1x unlocken alleen het linker voor portier ontgrendelt, en na 2x unlocken de rest van de portieren ontgrendelt.

Het slopen van de binnenbekleding viel trouwens reuze mee. De zitting en de rugleuning heb ik er idd er uit gehaald, scheelt veel werkruimte :D

De blikken plaat met raammechanisme haal ik vd week er pas uit nadat ik de nieuwe CV module binnen heb.
Voor 99%. En die gok durf ik wel aan.
 

JurgenTDI

Actief lid
Voor het raammechanisme had ik geen tijd meer, ben dus met gedeeltelijk gedemonteerd portier naar een bevriend garage gegaan. Daar bleek na demontage vh raammechanisme dat de slot-unit compleet vast zat en geen kant meer op kon: dus portierschanieren los gehaald en zover getikt, gewrikt en gehamerd dat het eindelijk los schoot. Uiteindelijk een operatie ban 4 uur wat in een uurtje kan. Ben dus blij dat ik dit niet in mn eentje aan de straatkant heb gedaan. Alles werkt weer zoals t moet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

JurgenTDI

Actief lid
Zoals ik het topic begrijp, is ie losgemaakt om de deur te openen en vervolgens ander slot gemonteerd.

Klopt, ik heb een slotmodule bij de sloop gehaald voor €35 en die er in laten zetten. Van het oude slot moest nog een heveltje over gezet worden.
a5bf9fce214487d9f9a57ff529386015.jpg

(Rechts originele defecte module en links die vd sloop)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

machlo

Forumguru
Krijg nou wat:tegek: ............al een half jaar lang geen beweging in het linkerslotmechanisme te krijgen. Van heel af en toe open, naar zelden nog open, naar compleet vast.........kom ik vandaag tot de ontdekking dat hij het weer doet. Paar keer open en dicht...geen probleem.
Kan het zijn dat, nadat twee weken geleden mijn koppakking is vervangen, ook de accu los heeft gestaan en alles is gereset of zo?? Wel heel frappant zo......:sterretjes:
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb het wel gehad dat mijn rechter achterportier een aantal dagen kuren had (in een koude winterperiode), afspraak gemaakt met Frank, maar deze was door Frank gecanceled door omstandigheden. In de tussentijd begon de buitentemperatuur op te lopen, ineens functioneerde het weer, en zonder een enkele keer problemen blijven functioneren zonder enige actie. In mijn geval lijkt het alsof de koude, het vet te dik/stug maakte waardoor het slot bleef 'plakken'. Jouw probleem @machlo lijkt juist het omgekeerde: nu wordt het wat kouder en werkt het in één keer weer.
 
Bovenaan Onderaan