JStruijk, Octavia Combi Greenline Businessline 2014

Sparkie

Forumguru
Omdat iemand al het (voor sommige die al gruwen bij het) B-woord heeft gemeld vroeg ik me af of de O3 van de TS in de 14% valt, zeker omdat hij meldt dat er ook een reservewiel is bijbesteld. In andere topics wordt namelijk gesuggereerd dat de auto niet geleverd kan worden met 14% en reservewiel.
 

Sparkie

Forumguru
Technisch gesproken valt de auto dan niet in de 14% regeling.
Zelfs als het een eis van de werkgever is en de LM gaat daarmee akkoord kan je achteraf dan niet worden aangeslagen voor de 6% extra die je dan eigenlijk zou moeten betalen?
 

CDK

Forumguru
dit noemen ze ook wel creatief omgaan met de regelgeving :D daar ga je echt geen hogere b########g voor hoeven betalen hoor!!!
 

Jstruijk

Senior Member
Sterker nog, volgens mij haalt geen enkele nieuw afgeleverde auto de CO2 norm voor 14%, zelfs al is hij helemaal standaard. Die uitstoot wordt gemeten in een gereguleerde omgeving waarbij de auto optimaal wordt geprepareerd.
 

Jstruijk

Senior Member
Kleine update. Inmiddels de volgende aanpassingen gedaan:
  • TSA (Aanhangwagenstabilisator) ingeschakeld
  • DRL Ledstrip dimt bij ingeschakeld knipperlicht
  • Achterlichten aan bij inschakelen DRL (zonder kentekenverlichting etc)
  • Koplampreiniging interval verlaagd
  • Stand van ventilator zichtbaar in Auto stand
  • Needlesweep, brandsoftank vulhoeveelheid en laptimer zichtbaar in Maxidot (gewoon omdat het kan)
  • Zakken van rechter buitenspiegel bij achteruit rijden ingeschakeld en instelbaar via infotainment. Spiegel zakt niet veel, maar wellicht ooit handig
  • Automatisch sluiten van ramen bij regen ingeschakeld en instelbaar via infotainment (werkt nog niet)
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Kleine update. Inmiddels de volgende aanpassingen gedaan:
  • Koplampreiniging interval verhoogd

zo eentje toch al aangekocht dan:

mI9RZB0PnsnkNWJ3k0er-3A.jpg


ze zijn er ook in vaten van 205 liter, voor moest je niet toekomen met deze voor deze maand :D
 

Jstruijk

Senior Member
Haha, je hebt gelijk. Ik wilde inderdaad minder van dat spul gebruiken en dan wordt de auto ook minder vies. Elke keer die enorme douche is een beetje te veel van het goede ;)
Bericht aangepast.
 

Jstruijk

Senior Member
Zojuist bij Winparts even de Sonniboys besteld voor €161,19
Prijs is daar nu geen €199 maar €179,10 en als je kortingscode 1947dasauto gebruikt krijg je nog eens 10% korting.
 

Jstruijk

Senior Member
Gisteren de Sonniboys gemonteerd en ben er zeer tevreden mee. Gisterenavond toen ik in de schemer van huis vertrok en rond 0:30 naar huis reed van een vergadering merkte ik wel dat je door de achterruit nagenoeg geen zicht meer hebt, maar dat tesamen met het feit dat het net iets minder fijn kijkt dan door folie zijn dan ook de enige nadelen vind ik.
Pasvorm en montage is perfect te noemen.
Morgen/straks even wassen en dan komen er wel wat fotos
 

Canon-Eye

Forumguru
Gisterenavond toen ik in de schemer van huis vertrok en rond 0:30 naar huis reed van een vergadering merkte ik wel dat je door de achterruit nagenoeg geen zicht meer hebt
Ik rij sinds medio 2007 op mijn vorige en huidige auto met Sonniboys (en nu ook Sunset), maar het valt mij juist reuze mee hoeveel je er nog doorheen ziet naar achteren toe. In het echte donker zie ik duidelijk de lichten van achteropkomend verkeer (maar dan zonder last te hebben van eventueel te hoog afgesteld dimlicht) en op een normaal verlichte snelweg kan ik bovendien nog steeds de contouren en andere bijzonderheden van voertuigen prima onderscheiden.

Nou was ik ook voor die tijd al heel lang (sinds ongeveer 1983 of zo) gewend om van die geperforeerde rolgordijntjes voor de achterruit te hebben zitten, met een donkere binnenkant en een lichte buitenkant; misschien maakt dat verschil...
Door die lichtgekleurde buitenkant werkte dat trouwens nog voelbaar beter tegen zon/warmte-instraling (én inkijk) dan de zwarte SB's, maar dit terzijde.
 
Laatst bewerkt:

Jstruijk

Senior Member
Ik had het wellicht beter moeten omschrijven maar ik bedoel dat je (flink) minder detail ziet en bij flink vermindere verlichting resulteerde dat soms in bijna geen zicht.
Waar ik eerst zonder problemen middels de binnenspiegel achteruit kon rijden in het donker omdat je dan nog voldoende zicht had, durf ik er nu niet op te vertrouwen want ik zie niet veel meer. Enkel verlichte objecten zie je nog, andere zaken zijn nagenoeg onzichtbaar. Rijden op de weg is geen probleem, dan zie je idd prima al het overige verkeer en andere randzaken, ook in donkere situaties.
Ik ben er dus uitermate tevreden mee, maar moet toegeven dat bij folie er meer detail overblijft. Mij collega omschreef het zicht vandaag als een foto met een lagere resolutie. Vond deze vergelijking wel kloppen.
 
Bovenaan Onderaan