JStruijk, Octavia Combi Greenline Businessline 2014

Jstruijk

Senior Member
Ik ben Joris, ben getrouwd en samen hebben wij een prachtige dochter. Sinds kort mogen wij, althans mijn vrouw, een nieuwe leaseauto bestellen. Deze nieuwe auto zal een Octavia Combi Greenline Businessline gaan worden in de kleur Brilliant Silver. Extra opties zijn: Zilveren dakrailing, Sunset, DAB, Maxidot Kleurendisplay, Lichtpakket, reservewiel en trekhaak.
Dit zal onze eerste leaseauto worden en deze zal onze huidige auto gaan vervangen. Op dit moment rijden wij een Audi A4 Station 2.0TDI 170PK/400Nm met JD tuning, KM stand op dit moment +/- 260.000KM.
Aan deze Audi heb ik ook de nodige aanpassingen gedaan, zoals:
- JD Chiptuning
- EGR afgesloten
- gloeibougies vervangen
- Verstuivers ultrasoon gereinigd
- Kabelboom verstuivers vervangen
- Balansasmodule verwijderd + vervangen oliepomp
- Middenconsole vervangen. Hier zaten gaten in van de telefoonhouder en was geen gezicht
- Knopjes centrale deurvergrendeling vervangen. Deze waren erg versleten
- ISO Fix beugels geplaatst
- Type aanduiding achterzijde verwijderd
- Wellicht nog wel wat klein spul waar ik zo niet op kom
- Nieuwe s-line bumper geplaatst
- Standaard onderstel vervangen door S-Line onderstel
- S4 grill geplaatst
- 18" A6 speedline velgen
- OEM Bi-Xenon met AFS geplaatst incl sensoren op voor en achteras.

IMAG0302.jpg

Voordat ik de Audi ging rijden heb ik al jaren met veel plezier gereden in diverse VW's en dan met name Passat's vanwege de enorme ruimte die deze bieden. Vanwege mijn verregaande interesse in mijn auto ben ik ook terecht gekomen bij vwpassat.nl, uiteindelijk ook actief lid van de club en moderator van het forum geworden. De laatste passat die ik gereden heb was een 2.0 20v uit 2003 waar ik ook flink wat aan gesleuteld heb en verkocht heb toen ook deze richting de 200.000KM ging.
Mijn Passat:
jstruijk-albums-passat+2.0-picture118051-passat-side.jpg


De Audi zal (helaas) de verkoop in gaan en voor mij zal er een kleine vervanging voor terug komen. De Octavia zal de leaseauto worden voor mijn vrouw en deze zullen wij dan daarnaast ook prive gaan rijden ipv de Audi.
Ik hoop ook op dit forum daar waar mogelijk mijn steentje bij te kunnen dragen en ik zal uiteraard flink gebruik gaan maken van alle aanwezige kennis ;)

Joris
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Joris welkom op het forum :bloemen:

Ik denk dat je met de Skoda weer de binnenruimte krijgt zoals je die in de Passat gewend was. Al een idee wat er voor de Audi in de plaats gaat komen, of nog niet naar gekeken?
 

Jstruijk

Senior Member
Hm, niet helemaal wakker hiero. Zie dat ik mijzelf heb voorgesteld in het verkeerd forum, volgens mij had deze moeten staan in het Meet & Greet forum. Excuses, verplaats maar als dat nodig is...

Trouwens, 5min geleden de bestelling definitief gemaakt:D
 

Jstruijk

Senior Member
Ha Jeroen!! Alles gaat erg lekker hier ja. Alle 3 gezond dus wat wil je nog meer.
En hoe gaat het daar in Dordrecht? Bevalt de badkamer nog :jaja:
 

CDK

Forumguru
Welkom Joris, gefeliciteerd met de toekomstige leasert, daar ga je vast veel plezier aan beleven, alleen motorisch zal het ff een stapje terug zijn als je die dikke CR diesel uit je Audi gewend bent, maar ook dat zal vast wennen.
Succes met wachten en alvast veel voorpret toegewenst!

greetz Corné
 

ertromp

Forumguru
Welkom hier! Super specs de Audi. Jammer dat die weg moet maar zo'n Tsjechische Audi is niet verkeerd hoor :D
 

Joske

Forumguru
Welkom Joris!

Duidelijk al wat forumervaring zie ik ;) zo ineens een mooie introductie op het forum :thumbsup:
 

Jstruijk

Senior Member
@Jee13 Je hebt inmiddels Jan ook gesproken heb ik gemerkt vandaag :D
Kreeg iig vanmiddag een belletje van hem over mijn koplampen. Wel leuk hoe dan die contacten toch weer boven water komen:thumbsup:

Overigens, als we geen greenline zouden gaan rijden (simpelweg vanwege de kosten), dan zou ik kiezen voor de kleur Metal Grey. Echter omdat de greenline niet uitgevoerd kan worden met zilveren raamlijsten vinden wij dat het geheel wat te donker gaat worden. Helemaal met de standaard donkere bekleding. Ook de velgen zouden dan uiteraard naar min 18" gaan, maar ook daar wil de LM niet aan meewerken helaas.
Tsja, de kosten zijn toch wel degelijk erg bepalend in deze... Maarrr, wel een prachtige vervanging voor de audi!

Edit: trouwens, ik las hier ook iets over druk op de oren die sommige personen ervaren in de Octavia. Tijdens onze proefrit in een greenline hatchback had ik daar wel degelijk last van en mijn vrouw totaal niet. Vreemd.
 
Laatst bewerkt:

Jee13

Forumguru
Wereldje is klein Joris, mijn maatje Jan is al een tijdje op zoek naar koplampunits met witte pinkers, vandaar.
Tevens had ik je nr nog in mijn telefoon uit het passattijdperk;)
 

Jstruijk

Senior Member
Ik heb overigens begrepen dat nog niet bekend is hoe de dakspoiler er precies uit gaat zien van de Greenline Combi variant. Mijn dealer vertelde mij dat de Greenline speciaal gemaakt wordt voor NL en dat ze om de CO2 uitstoot norm voor de 14% bijtelling te kunnen halen de auto iets moeten aanpassen. Waarschijnlijk gaat de spoiler er daardoor anders uit zien dan de normale uitvoering, vermoedelijk wat groter met misschien aan de zijkant van de ramen nog een extra "rand". Beetje net als op deze foto:
thumb


Of dit al bekend was weet ik niet, zal wel maar niet naar gezocht als ik eerlijk ben ;)
 

WillemJan

Forumguru
Hoi Joris, welkom op dit forum. Leuke voorstelling van je. En natuurlijk hebben jullie een goede auto uitgekozen. Vele veiligekilometers.

Groetjes... Willem-Jan
 

Jstruijk

Senior Member
Klein vraagje, weet iemand of er op de Greenline Combi een ruitenwisser op het achterraam geleverd wordt? In de vergelijking op de skoda site staat deze als niet standaard vermeld en ook niet als optie. Dat lijkt mij dus hetzelfde als niet leverbaar.
Mijn dealer wist zeker dat er wel een ruitenwisser geleverd wordt, echter de skoda site brengt mij aan het twijfelen nu.
 

Jstruijk

Senior Member
Dacht ik ook ja. Vanwege de vorm wordt die achterkant binnen een paar min mega vies tijdens regen, dus een ruitenwisser is een must. Vond het alleen zo raar dat dat op die manier omschreven staat.
 

Jstruijk

Senior Member
Vandaag onze nieuwe Octavia mogen ophalen. Helemaal top! Rijdt echt geweldig zn nieuwe auto en ziet er super uit. Helaas geen fotos want het was al donker toen we thuis waren.
Meteen needlesweep, ventilatorstand zichtbaar bij automatische airco en laptimer aangezet. Rechter spiegel kantelen bij achteruit rijden heb ik geprobeerd in te stellen, maar werkte niet helaas. Waarom weet ik niet.
Veder echt een hele prettige auto om in te rijden. Ook de motor heeft meer dan genoeg pit om lekker stevig door te kunnen rijden. Blijf wel boven de 1500rpm want daar onder gebeurt er niet veel.
Van de dealer het advies gehad om niet het instructieboekje te volgen als het gaat om inrijden, maar de motor warmrijden en dan flink vermogen vragen. Dus zeker niet inhouden, maar gebruiken die motor. Dat zou voorkomen dat je een "luie" motor krijgt.
 

Cordoba

Forumguru
Ik ben benieuwd of de aanpassing van de achterspoiler vergelijkbaar is, met die van de Seat Leon (de zwarte randen langs de achterruit)
2zqfp7c.jpg
 
Bovenaan Onderaan