JP’s 2de Octavia - O3 1.4TSI Elegance Businessline

s-line

Forumguru
Een gewone AP schroefset is comfortabel zat zeker als je toch niet heel laag wil gaan rijden. Een schroefset voor de nieuwere type’s Vag ect hebben sowieso een bollere veer waardoor hij wat minder hard stug is. Bij bijv.mijn oude golf 3 of de fiat 500 abarth van mijn zoon zijn het nog dunne rechte veren die veel stugger/strakker zijn, en ook nog vaak een kleine voorspan veer erop hebben zitten.
En jij rijd ook niet op extreem platte banden dus scheelt ook
 

brepus13

Forumguru
Mijn eibach foto was hoofdzakelijk als indicatie hoe het eruit ziet. Eibach is leuk voor de looks. Ze doen het ook prima in de bochten maar je levert zeker veel in op vluchtheuvels en minder strakke wegen. Het is dat ik de veren goedkoop kreeg en het er zelf onder kon zetten anders had ik het ook niet gedaan denk ik. De meerprijs van een schroefset had ik er destijds niet voor over. Mogelijk zou ik dat in de toekomst wel overwegen. Succes met je overwegingen en hou ons op de hoogte :-)
 

eriktv

Forumguru
Even een ander geluid: ik ben al vier jaar dik tevreden met 30mm verlaging met Eibach Prokit icm Bilstein dempers op m’n S2C.

Genoeg comfort en een heel enkele keer al iets te laag voor praktisch gebruik (sommige garages in/uit en ik heb de gemeentegoot voor m’n oprit stiekem verhoogd :D). En rijdt heerlijk en nooit meer problemen met te ver inzakken, wat ik eerst wel had.
 

JeSko

Forumguru
Inderdaad dat is wat ik ook al zei, die Bilstein dempers maken het grote verschil. Maar Bilstein icm verlagingsveren zit je al snel aan het budget voor een goede schroefset, daarom dat ik het persoonlijk weggegooid geld vind, schroef kan je nadien nog alle kanten met op qua hoogte, hoger indien gewenst, lager indien gewenst. Velen steken ook eerst die verlagingsveren, en als dan de OEM dempers eraan komen vervangen ze ze met Bilstein, dan begrijp ik het nog dan spreid je kosten.

Het is natuurlijk ook persoonlijk, ik vond zelf de combi OEM veren met Eibach veren niet ideaal, een ander kan er helemaal tevreden met zijn.
 

JPs_OC2

Donateur
Na een periode van alleen maar kilometers maken het afgelopen weekend weer eens aan het klussen geslagen.
De voorraad accessoires blijft maar groeien en die moeten uiteindelijk toch eens een keer die auto in. ;)

Tot nu toe bij elkaar geharkt:
  • Rubber vloermatten – Skoda > liggen er natuurlijk al in, kleine moeite.
  • Kentekenverlichting LED – Skoda
  • H7 LED mistlampen - Osram
  • Spiegelverlichting LED - Kopacek
  • De alom bekende kapjes van Ali voor de deurvangers en haken van de sloten
  • Dorpellijsten voor en achter - Skoda
  • Dashcam 2CH – Viofo
De dashcam was afgelopen weekend aan de beurt. Na uitvoerig zoekwerk met een lijstje aan eisen/wensen uiteindelijk gekozen voor een Viofo A129 Duo Pro dashcam.
De doorslag voor dit set is een combinatie van bewezen kwaliteit, beeldkwaliteit, productondersteuning en, niet onbelangrijk, de prijs. In eerste instantie was zoveel mogelijk OEM look het leidende criterium maar dat idee heb ik losgelaten omdat geen van de aanbieders, wat mij betreft tenminste, de hiervoor genoemde combinatie kan leveren.

Goed, ff een 2 Channel dashcam inbouwen…daarvoor moet (als je het netjes wil doen) natuurlijk weer de “halve” auto uit elkaar. :nailbiting:

De nodige bekleding (D-stijl, C-stijl, zitting van de achterbank, etc, etc...) losgehaald om de kabel voor de achtercamera van achter naar voor te leggen. Volgens de inbouwinstructies zou de kabel aan de bestuurderskant naar voren moeten maar aangezien de tule van de kofferbakklep nogal vol zit heb ik gekozen om aan de rechterkant naar voren te gaan. Daar zit bij deze auto geen tule dus die bij de Skoda dealer gehaald.

Lang verhaal kort > onderstaand een aantal foto's

De achtercamera op het glas plaatsen gaat niet werken omdat de kabel er aan de achterzijde uit komt.
Resultaat = de camera zou zo'n 10 cm van de rand komen te staan. Zit dan in het gezichtsveld en in de weg. Gaan we niet doen.
Dus op het kunststof bekledingsdeel en er doorheen.
1645017765673.png

Resultaat
1645017876796.png

Hardwire kit naast de zekeringskast verwerkt en aangesloten via piggybacks
1645018243375.png

Camera voorzijde erin en klaar...
1645018334765.png

1645018368525.png

Valt niet meteen op :cool:
1645018427280.png

Nou de andere accessoires uit het lijstje nog ;)
 

Kanerr

Forumguru
Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen van je dashcam @JPs_OC2 ! Kan je misschien ook een video plaatsen zodat we kunnen meekijken met de kwaliteit van je filmpjes?
 

JPs_OC2

Donateur
Tuurlijk @Kanerr :jaja:

Heb ff een willekeurige greep uit het het eerste materiaal gedaan en dit aan elkaar geplakt. Is de eerste keer dat ik met video editing software werk dus het is meer hak op de tak dan vloeiende en vlot verlopende overgangen. ;)
Het zijn in ieder geval zes video's van drie verschillende situaties onderweg. Eerst de video van de front camera en vervolgens hetzelfde stuk door de achtercamera gezien.

Beide camera's zijn voorzien van een CPL filter. Dit filter verminderd reflecties en schitteringen in het voor- en achterruit. Vooral in het vijfde fragment, bij laagstaande zon vol van voren, is goed te zien dat het een meerwaarde heeft.
Verder staat de voorste camera op UHD (4K) - 2160p - 30fps en de camera achter op Full HD - 1080p - 30fps.
Andere instellingen staan nog op default. Ff mee experimenteren de komende tijd :pieker:

De video staat op Vimeo > *Video niet meer beschikbaar*

Edit: Net zelf ff gekeken via Vimeo maar kan niet echt warmlopen voor de beeldkwaliteit. De originele beelden zoals ik die op de laptop zie zijn scherper.
 
Laatst bewerkt:

JPs_OC2

Donateur
Tussen de stormen door weer wat uit de verpakkingen gehaald en in de auto gemonteerd :)
De verlichting dit keer. Mistlampen, kentekenverlichting en de downlights in de spiegels. Van halogeen naar LED.

Als eerste de mistlampen. Osram H8
1645560415901.png

Daarna de kentekenverlichting. Origineel Skoda
1645560786024.png

Als laatste de downlights. Deze komen bij Kopacek vandaan.
1645561647594.png

Onderstaand de verschillen :cool:
1645561947164.png

1645562987881.png

1645563095970.png

Weer wat van het lijstje :yeehaa:
 

catch me

Forumguru
Nice allemaal, voor de spiegels heb ik ook de led verlichting liggen, moet t nog inbouwen, ben beetje huiverig voor t demonteren van de spiegel glazen....De zelfdimmende glazen zijn niet echt cheapo....
 

Kanerr

Forumguru
Gewoon een interieur trim removal tooltje gebruiken en met je vingers erachter zodat je de druk verdeelt. Zolang je niet op 1 punt staat te wikken kan er niet veel fout gaan @catch me
 

JPs_OC2

Donateur
Had ook zo m'n bedenkingen @catch me. Zag de glassplinters bij wijze van spreken al in de rondte vliegen en dik € 250,- aftikken voor een nieuw exemplaar :nailbiting:

Maar het gehele spiegelglas zit bevestigd op een kunststof plaat en is daarmee op zich best stevig. Kantel het spiegelglas helemaal naar voren en, net als @Kanerr aangeeft, gebruik een kunststof tool om het glas los te halen. Bij beide spiegels was het een kwestie van een kleine beweging en het glas klikte los.

1645606526282.png
 

eriktv

Forumguru
Ik heb er nog een oud navigatiehoudertje met zuignap op de spiegel bij geplakt als extra houvast. En een paar doeken op de grond ernaast gelegd in de potentiële valzone. Ik weet ook wat mijn verwarmbare en dimbare spiegelglaasjes kosten :shutup:
 
Bovenaan Onderaan