JP’s 2de Octavia - O3 1.4TSI Elegance Businessline

JPs_OC2

Donateur
Na bijna 4 jaar probleemloze kilometers in onze Octavia II 2.0FSI Ambiente uit 2006, toch tijd voor wat anders. Jonger, minder kilometers, luxer.
Weer een Octavia? Uiteraard! "Dit exemplaar met DSG en panoramadak aub", aldus mijn wederhelft.
Panoramadak? Ja, helemaal mee eens. DSG? Ik roer eigenlijk liever zelf in de vloer maar oké, jij je zin.

Op jacht dan maar en na een aantal weken geduldig zoeken (en kibbelen over kleuren), gevonden!

Een O3 1.4 TSI Elegance Businessline, 2014, Topaz Brown met 125.700 km op de klok, en uiteraard DSG en een panoramadak.

Afspraak gemaakt, een paar dagen later de O2 in en anderhalf uur rijden, de O3 uitgebreid bekeken, gereden, onderhandeld, getekend en weer in de O2 anderhalf uur terug gereden.

Gaan er nog dingen aangepast/aangevuld/veranderd worden? Natuurlijk!

Onderweg terug meteen al een paar wensen besproken, thuis in een Excel file gezet en prijzen gaan vergelijken bij de welbekende leveranciers.

Als eerste de velgen. Niks mis met de Alaris maar we hoefden elkaar maar aan te kijken om te weten welke er 's zomers onder moeten… de Golus!

Verder? Zie onderstaand.

Slotbouten
> Zitten er nu niet op.
Wielmoerkapjes > Incompleet dus nieuw.
Sportstuur > Driespaaks met afgevlakte onderzijde en bekleed met Alcantara aub.
Beschermstrip bumper > Niet iedereen is even voorzichtig (ik zeg niet wie), oftewel, goede ervaringen mee met het exemplaar op de O2 en de lease O3's van mijn ega dus, bestellen.
DSG Knop > Het bekende euvel. Chroom/plastic foetsie dus vervangen
DAB+ > Onderzoeken wat/of de uitbreidingsmogelijkheden van de Columbus zijn. Genoeg info op het forum te vinden. :lezen:
Matten > Nieuw set originele vloermatten. Er ligt nu een nieuw set in maar is duidelijk aftermarket.

Tot zover het besproken lijstje ;). Vervolgens zelf uitgebreid met nog het nodige "leuks".

Sportpedalen
Voetsteun
Uitlaatdummies
> Gewoon omdat het kan
Spiegelkappen > Geen zwart of carbon maar geborsteld rvs.

Dat is 't? Voor nu even wel. Sterker nog, alles (behalve het stuur en DAB+) al besteld in de week voordat we auto op hebben gehaald.

Nog wensen/ideeën? Ja.

Wel of geen hulpveren. Onder de O2 zaten ze toen we 'm kochten en ze deden hun werk perfect. Alleen leek het wel een of de vorige eigenaar de optie 2UB - het slechte wegen onderstel - had aangekruist. Ergo, de auto leek hoog op de poten. Vaak gespeeld met de gedachte te verlagen maar het is er nooit van gekomen. Misschien dit keer wel. Eerst ervaren hoe de auto eruit zich gedraagt met fietsendrager en met de aanhanger.

Misschien een bezoekje aan TVS voor een combi van wat meer power en bijbehorende DSG aanpassing. Maar ook hier eerst ervaren voordat er eventueel gehandeld gaat worden.

Maar goed, einde van de week gaan als eerste de velgen eronder! Kan niet wachten!;)

upload_2021-5-3_23-0-19.png

upload_2021-5-3_23-0-41.png

upload_2021-5-3_23-0-58.png

upload_2021-5-3_23-1-14.png

upload_2021-5-3_23-1-29.png

upload_2021-5-3_23-1-52.png

upload_2021-5-3_23-3-11.png
 
Laatst bewerkt:

catch me

Forumguru
Er zitten onderling in de Elegance Businessline toch nog wel wat verschillen, blijkbaar waren er meerdere pakketten toendertijd bij aankoop van de auto, heb zelf bv wel weer een driespaaks sportstuur ( met flippers) en DAB erin.
 

JPs_OC2

Donateur
Klopt @catch me , niet alleen verschillende pakketten maar ook het aantal bestelbare opties wisselde sterk. De eerste lease O3 van mijn vrouw had bijvoorbeeld ook het sportstuur met flippers maar weer geen DAB. Dit was toen niet geen optie. De Drive set up en Adaptieve Cruise Assistant met Front Assist kreeg ze toen als verrassing erbij als compensatie voor een langere wachttijd. Deze opties stonden toen niet op de prijslijst...
 

JeSko

Forumguru
Mooie auto! Jammer van het stuur, dat heb ik ook maar dan in een S2, in een Octavia oogt het modernere driespaak stuur knapper ( is ook compacter denk ik ).

Veel plezier ermee! Sjieke kleur:thumbsup:
 

JPs_OC2

Donateur
Jammer van het stuur, dat heb ik ook maar dan in een S2, in een Octavia oogt het modernere driespaak stuur knapper ( is ook compacter denk ik ).

Helemaal mee eens @JeSko Dit stuur staat nog open op het wensenlijstje en gaat er zo snel mogelijk in :jaja:

565064241 GCW.jpg
 

JPs_OC2

Donateur
Na endlich (ben niet ongeduldig hoor, lijkt maar zo ;))....vandaag eindelijk de uitlaatdummies ontvangen.

En ja, ik weet 't. Niet mooi/mooi. Nep/nice. Bleeehh/wauw, etc,etc. Zoveel mensen, zoveel meningen.
Maar ik mis gewoon de uitlaat/uitlaten bij het achterwerk van de O3. Afgezien die van de RS'en natuurlijk.

Dan een compleet andere uitlaat/einddemper(s) eronder of monteer je een paar knappe uitlaatdummies? Voor het laatste gekozen en uitgekomen bij één van de twee modellen die Milotec in het assortiment heeft. Lijkt wat mij betreft het meest origineel omdat ze op alle vier de hoeken rond zijn.

Nou nog monteren :D

upload_2021-5-6_21-53-1.png

upload_2021-5-6_21-54-25.png
 
Bovenaan Onderaan