Jetta 1.2 Tsi distributieketting

Philleuh

Actief lid
Zo vandaag binnen gedaan, moet hem 2dagen missen. Uiteindelijk kan ik er pas woensdag om doordat ik de late shift heb.

@Joske: Coulanceregeling was 100/100
 

Philleuh

Actief lid
Bericht gekregen van de dealer dat de waterpomp ook lek is dus deze word ook vervangen.
Maar deze staat in backorder dus moet ik 1 of 2 dagen langer wachten.
 

Philleuh

Actief lid
Nou de wagen is buiten garantie en ik heb toch al enkele verhalen gelezen van mensen die toch 500euro moesten bijleggen.
Maar omdat mijn wagen bij de dealer zijn beurt krijgt is het dus 100/100
 

Philleuh

Actief lid
Zo net terug van de dealer met de Jetta, eerste indruk is dat hij soepeler draait en minder rookt bij koude motor.


Ketting, kettingkast, kettingspanners is materiaal 100% en werkuren 100%
Waterpomp is materiaal 100% werkuren 70%

Dus ga nog een rekening krijgen van 30%, VW Belgie dekt enkel deze kosten in garantie en vermits mijn wagen net buiten garantie is worden de werkuren maar 70% betaald.

Zou een pietlulligheid zijn volgens de dealer, geen idee hoelang het duurd een waterpomp in en uit te bouwen.
 

Joske

Forumguru
is te zien waar ie zit natuurlijk ;)

als de ketting er dan toch al af is.. moet je daar de werkuren niet meer voor dokken en spreken we over een halfuurtje voor de waterpomp zelf. Dus je zal inderdaad niet veel hoeven te betalen :)
 

Desperado

Forumguru
Tja.....10 keer 12 euro weggeven is ook 120 euro.
Wil je iets cadeau hebben dan moet je naar een kleine garage gaan en zeker niet naar grote dealers.
 

Philleuh

Actief lid
Ja dat wel, al zou ik met €750 niet toekomen denk ik.
Vragen zoiezo al €75/u, was zo al 7-8u werk aan zonder onderdelen voor de ketting alleen.

Klopt wat je zegt Desperado. Ik doe er ook niet moeilijk over. En zal ze met plezier betalen, beter dan €1000-€1500 (als ik er daarmee kom) te moeten betalen voor deze werken.
 

Philleuh

Actief lid
Bij koude start gaat hij nu naar 1100 toeren wat normaal is bij dit koud weer.
Maar nu komt er een zoemend geluid bij wat telkens op en neer gaat zoem zoem zoem. Als ik 1meter achteruit rij is het weg. Heeft dit te maken dat de nieuwe ketting er nog moet inkomen?
Of is het iets compleet anders?
 

Philleuh

Actief lid
Ben naar VW geweest de monteur die mijn wagen heeft hersteld is erbij gekomen.
Heeft alles nagezien, kon niets vinden. Heeft alles ontvet. Zei dat ik moest afwachten tot morgen, heeft hij het morgen moest ik een filmpje maken zodat hij eens kon zien. Dus afwachten.
 

Philleuh

Actief lid
Zo rekening gekregen 14,94euro.
En het zoemende geluid is ook weg.

Donderdag toen ik de Jetta startte kreeg ik een luide pieptoon, maar geen foutmelding op mijn boordcomputer.
Gemiddeld verbruik en aantal gereden uren stonden terug op 0. Dagteller en klokje stonden nog steeds goed.
Vrijdag laten uitlezen bij de dealer.

Foutmelding: Communicatiefout naar het dashboard.
Nu moesten ze naar de fabriek mailen om te horen wat er moet gaan gebeuren.

Ik begin de Jetta stilaan zat te worden (had ik maar nooit naar vrouwlief geluisterd en de MB B klasse gekocht). Maar telkens ik weer in die comfortabele zetel kruip begint mijn hartje sneller te slaan, want wat voor heerlijke wagen is dit toch. En dan vergeet ik de kleine probleempjes die telkens goed worden opgelost door Liers Auto Center :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan