Jetta 1.2 Tsi distributieketting

Joske

Forumguru
zobiezo bij deze nachttemperaturen klinkt een auto altijd wat rauwer na het starten. Mijn O2 heeft de luxe van binnen te mogen slapen maar de Faab (waar al een luidruchtig driecilindertje zit) klinkt 's morgens altijd alsof er van alles aan mankeert.. Is normaal mijn inziens dat je wat andere geluiden hoort bij dit koude weer.

maar begrijp je bezorgdheid natuurlijk helemaal! ik ben ook steeds alert geweest tijdens mijn garantieperiode inzake opsporen mogelijke problemen ;)
 

Philleuh

Actief lid
Nu sinds vrijdag 10 januari is de garantie om.
Sinds woensdag ratelt de wagen bij koude start.
Dadelijk een filmpje maken en dan richting VW garage.
 
Laatst bewerkt:

piair1982

Forumguru
Een paar keer opnieuw starten. Dan hoor je het vast nog wel een keer. Was bij mij destijds ook het geval.
 

Philleuh

Actief lid
Maandag gaan we naar de dealer ermee.
Eens horen wat zij ervan vinden en wat er geregeld word, want van Belgie vind ik niets terug van regelingen.
Enkel nog een filmpje zien te schieten.
 

Philleuh

Actief lid
Zo gisterenmiddag de kans gekregen een filmpje te maken.
Na het starten hoor je 2seconden dat hij luider draait en dat hij dan normaal draait. Ketting?
Gisterenavond en vanmorgend had hij het niet. Na 3uur bij mijn ouders geweest te zijn starte ik hem en dan had hij het ook niet, weet niet of 3uur genoeg is om af te koelen? En dan verder naar mijn broer waar we ook 2u30 waren en toen ik hem startte had hij het niet.

 

Philleuh

Actief lid
Dus niet de ketting?
Heeft het niet elke keer ik hem start en kan er ook geen regelmaat op kleven.

Heb ook ergens gelezen dat de hydraulische klepstoters die VAG regelmatig gebruikt, dat die op druk moeten komen en dat dit ook een ratel veroorzaakt?
En dat las ik op een Mercedes forum, op een algemeen autoforum en op nog een forum. Geen idee wat ervan waar is.
 

Philleuh

Actief lid
Hmm ik ken er niets van dus ik kan niet echt oordelen. Naar mijn gevoel draait de Superb ook na enkele seconden iets minder rauw.
Iemand anders die me kan zeggen of het de ketting is?
 

piair1982

Forumguru
De hydraulische kettingspanner komt niet snel op kracht icm met ketting waar speling op zit zorgt voor het geluid wat je in je jetta hebt. Overduidelijk mijns inziens.

Hier moet de ketting en kettingspanner echt vervangen worden wil je van het euvel af zijn
 

Philleuh

Actief lid
Hier nog een filmpje van deze avond.


Wagen is uit 2012, daar zeggen ze toch van dat er al een andere ketting opligt?
 

piair1982

Forumguru
Sommige auto's die in de showroom een aantal maanden gestaan hebben krijgen laat pas een kenteken. Dus kan je jetta maar zo van 2011 zijn.
 

Philleuh

Actief lid
Hij is op 10 januari 2012 ingeschreven in Belgie.
Dus is hij in 2011 gebouwd.
Morgen met mijn filmpje naar de dealer horen wat hij zegt.
Had het al aangehaald bij de 24w6 wat er zou gebeuren moest ik een ratel krijgen en de dealer zei dat het 70/30 werd dan als hij buiten garantie was.
Nu zullen we dus morgen horen hoe en wat.
 

Joske

Forumguru
70% van de kosten voor de dealer?

Had je dat op dat moment niet beter op papier laten zetten? :pieker:
België en coulanceregelingen.. dat zit toch nog in zijn kinderschoenen hoor, ik wens je alvast succes en hou ons op de hoogte!
 

Philleuh

Actief lid
Ai niet goed dan de coulanceregeling in Belgie? Geen idee hoe het zit met de ketting problemen en de garantie, hoor ik morgen wel. Als alles voor mezelf is heb ik uiteraard dikke pech.
 

Philleuh

Actief lid
Vanmiddag met de Jetta bij de dealer geweest. Filmpje laten horen en de dealer was direct overtuigd (had nog maar 2 wagens gehad in het verleden met dit probleem) en kende het probleem.
Maandag 27 januari gaat hij binnen voor de nieuwe ketting en spanners.
 

Joske

Forumguru
Vanmiddag met de Jetta bij de dealer geweest. Filmpje laten horen en de dealer was direct overtuigd (had nog maar 2 wagens gehad in het verleden met dit probleem) en kende het probleem.
Maandag 27 januari gaat hij binnen voor de nieuwe ketting en spanners.
morgen D-Day! hou ons op de hoogte é

(de dealer trouwens nog iets gezegd over coulance-regeling??)
 
Bovenaan Onderaan